Toon posts:

BCB-prob: "typename expected"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje een vaag probleem...althans, ik vind het vaag: Ik ben aan een programma bezig (een audio-tracker) in C++ Builder 5 en op het moment bestaat mijn prog uit 1 hoofdunit (GUI) en een stuk of 20 units met classes en structures. Op het moment dat ik in mijn class "CModuleData" een object defineer van het type (class) "CMaster" krijg ik de melding "typename expected". Nou, normaal is dit een voor de hand liggend probleem namelijk "ff de goede files includen" maar het vreemde is dat ik "CMaster.h" netjes geinclude heb en dat die ook gevonden wordt: Als ik nl. CTRL indruk en op de class-naam klik, springt-ie meteen naar "CTMaster.h". Maar toch bleef ik die error krijgen.
Ik heb aan het begin van iedere unit-header file netjes #IFNDEF, #DEFINE en aan het einde #ENDIF gebruikt, maar de foutmelding blijft...als er iemand enig idee heeft waar de fout zou kunnen zitten, dan please tell me...

BVD

D.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ff ter aanvulling: Ik wil geen nieuw object aanmaken maar slechts een pointer meegeven aan een functie die vanuit een andere class wordt aangeroepen...:

bool SaveModule(AnsiString FileName, CMaster *Master);

...kweenie of dat wat uitmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 22:39
Spelfout?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.