Toon posts:

Celeron 1000 (128kb) opklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Celeron 1,0Ghz heb ik op dit moment op 1,13Ghz draaien. De 1,2Ghz haal ik niet op mijn Abit BE6-2.2 bordje want dan hangt de boel binnen korte tijd. Ook met een maximum voltage van 2,0V maakt dit niet uit.

Komt dit doordat mijn bord het gewoon niet redt of ligt het aan de processor. Ik maak wel gebruik van pc-133 geheugen dus daar ligt het niet aan.

Iemand nog tips, trucs, of BIOS hulpjes?

Verwijderd

Kan ook nog zijn dat je PCI bus het niet meer trekt met bijvoorbeeld je netwerkkaart. Kun je een PCI divider instellen met dat mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. ook op 1/4 PCI wil het niet echt...

Verwijderd

Hebje het voltage van je processor en je grafische kaart o,1v omhooggegooid?
Dit is toch wel noodzakelijk om boven de 115 mhz stabiel te blijven.
Heb zelf een celly900 op een abit bx133 die stabiel draait op 133;dus 1200!
Maar misschien heb je een andere slot converter nodig hoor.
Welke videokaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn voltage op 2,00V staan en I/O voltage op 3,6V. De PCI divider op 1/4. De Slotconverter is een Soltek die heb ik gebruikt voor een Celly 566@850 destijds en scheen een van de betere te zijn. Mijn videokaart is een ASUS V7100 GF2MX 32Mb.

Op 1,2Ghz krijg ik in Windows XP direct na het opstarten al foutmeldingen en dan slaat het systeem vast.

Verwijderd

Topicstarter
...

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Heb je het al eens met een ander besturingssysteem geprobeerd? Ik heb een blauwe maandag XP erop gehad, maar die ging compleet over z'n nek toen ik ging verklokken. :(

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het wel bij XP houden als het even kan. XP draait zo soepel en snel daar kan ME of 98 niet tegenop hoor. Het is klik met de muis en klaar ben je, dat heb ik in 98 of zo nog niet gezien :)

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Maar dan weet je waar het aan ligt. Trouwens, ME is nog zo slecht nog niet, ik draai al anderhalf jaar met dezelfde install. *D

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Topicstarter
Me draait ook prima, maar XP draait gewoon sneller. Ik lijk een van de weinigen te zijn die zweert bij XP volgens mij...
Pagina: 1