Op vrijdag 26 april 2002 12:14 schreef watzie het volgende:
Hoeveel het verbruikt is niet te zeggen natuurlijk. Maar als je van plan bent om een serieuze ontwikkeltool op een terminal server te zetten en dus remote te draaien dan raad ik dat echt af. Tools als Websphere Studio Application Developer of JBuilder gebruiken echt sloten geheugen (met een 512MB standalone 1GHz machine is er maar NET mee te werken)
Dit is niet geheel waar, ik draai JBuilder 6 Enterprise op een laptop met 398 mb geheugen en een 800 Mhz. proc. en dan verbruikt het maar 208 mb geheugen. (met daarnaast Excel, Outlook, Winamp, Browser vernster 4x en nog wat losse tooltjes)
een beetje J2EE applicatie ontwikkelen vreet rustig bijna constant 100% cpu cycles en vanwege de lazy garbage collection (wat wel iets te tweaken is maar niet veel) zit je constant te swappen.
[/quote]
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar een Application Server draai je dus echt nooit op een Citrix server, of je snapt echt niets van J2ee.
En het ontwikkelen van een dergelijke applicatie is niets anders dan een client/server applicatie. En vreet al helemaal geen 100% cpu
Dat trekt je citrix server echt niet (iig niet als ie ook nog iets anders moet doen). Er zijn nog geen development tools die sharable zijn (optimized voor multiuser terminal server omgevingen) dus voor elke user wordt de volle mep aan geheugen toegewezen dus je server gaat kruipen!
Als je heel letterlijk alleen maar bedoelt een berg sources op die server zetten en dan af en toe een javac te runnen: dat moet geen probleem zijn. Zolang je maar niet meer dan 1 virtualmachine hebt draaien kan zelfs een licht citrix bakkie dat nog wel.
Je kan gemakkelijk op een 1Ghz. met 512 mb geheugen een keer of 15 á 20 een Java compiler starten. Hier zal alleen maar de cpu de botelnek zijn.
Maar bedoel je dit allemaal eigenlijk wel? Vanwege je reference naar javascript zou je het ook kunnen lezen alsof je vraagt of je java applicaties (JVM, virtual machine) kunt draaien op citrix. Dat kan natuurlijk probleemloos, en vraagt niet excessief veel geheugen of processortijd.
3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line