Internet via de satelliet

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Topicstarter
Okee, ik woon in een boeregat waar voorlopig geen kabel of adsl komt. Quickonline is een hele verademing maar ik zit nog steeds op een 64k isdnlijntje :z
Nou heb ik m'n ogen laten vallen op internet via de satelliet. De aanschafkosten van 750 piek boeien me niet aangezien ik er een 2Mbit downstream voor terugkrijg. Das toch goed voor 256 kbyte/sec en tikken (voor de upstream) heb ik niet meer dankzij quickonline :D

Iedereen heeft 't hier over kabel, adsl, modem of isdn en ik vroeg me af of er tweakers waren met een schoteltje aan hun comp...
Ik ken de voordelen, die worden luid en duidelijk beschreven op de websites, maar nadelen staan er natuurlijk niet op. kan me alleen niet voorstellen dat er geen downside aan vastzit. Hoe zit 't met de verbinding tijdens slecht weer? krijg je dan allemaal kreupele zippies of gaat de snelheid dan omlaag?

tnx!

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Nou Apie, ik zit dus met hetzelfde probleem... ook zo'n BOERENGAT waar we blij mogen zijn dat we riolering hebben :P
Anyway, ik heb er ook al 'ns over nagedacht, maar het schijnt zo te zijn dat je voor de "upstream" moet inbellen naar het nummer van je "satelliet-provider"... en dat is dus niet gratis :( Wel kun je je downloads gaan plannen, zodat je je telefoonverbinding kunt verbreken en een paar minuten later het downloaden kunt laten beginnen... en das natuurlijk niet verkeerd :P

Maar ik heb er ook nog niet veel over gehoord / gelezen, dus corrigeer mij als ik 't mis heb...

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Sattelietinternet:

Lijkt veel..is voorlopig nog niet veel.

Je hebt op dit moment 2 aanbieders. Eureoponline en Bysky.

Bij eureoponline moet je via een andere provider (quickonline ofzo) inbellen en surf je via een proxy. De snelheid is echter zeer gierig afgeknepen tot een max snelheid van 35 KB/s bij downloads is dit nog vaak te halen..bij surfen is het echter nooit sneller dan via de gewone tel.lijn.

De tweede aanbieder werkt met een eigen inbelservice. Je betaalt wel tikken maar krijgt er een veel grotere snelheid voor terug. De snelheid kan daar oplopen tot een paar honderd KB/s !! Overigens kan je ook hiermee met Quickonline surfen maar dan loopt het verkeer weer door de EUREOPONLINE proxyservers en heb je dus weer een nare snelheid.

Ook kan je via ftp on request bij beide providers iets van een ftp "bestellen". Je krijgt dan de file toegezonden zonder dat je online hoeft te zijn.

Ik heb geruchten gehoord dat er plannen zouden zijn voor begin volgend jaar om een eigen uplink te kunnen krijgen. Dan zou je dus up EN downstream via satt kunnen krijgen en dat zou een boel problemen oplossen. Eventuele kosten weet ik helaas nog niets over.

Sorry ik schrijf nooit zo duidelijk maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Als je nog wat wilt weten moet je het maar vragen..

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Ik heb ook over internet via satelliet zitten denken (hetzelfde boerengat verhaal), maar de lokale pc-boer zei dat bij slecht weer de packet-loss nogal de pan uit rees.

Lijkt me idd wel kloppen aangezien we nu een dik pak sneeuw hebben als het bewolkt is en no input signal als het onweert...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
bedenk ook dat je via de satt geen on-line spellen kan spelen he...

(is wel logisch natuurlijk.. je ping tijden zijn gigantisch door de afstanden die het signaal aflegd van aarde naar sat en weer terug naar aarde)

suc6 ermee

Have a wheelie good weekend!

• budi
  • Laatst online: 15:12
Ja, bij online games zou je alleen maar met Quake kogels op je af zien komen, maar niet kunnen afvuren! ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Wat vreemd zeg.. dat je met Satelliet geen games kan spelen.... ermmm..... dat zou toch juist razend snel moeten gaan?!

• Apie!

Apie!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Anyway, ik heb er ook al 'ns over nagedacht, maar het schijnt zo te zijn dat je voor de "upstream" moet inbellen naar het nummer van je "satelliet-provider"...[/quote]voor zover ik heb begrepen kan je je huidige provider blijven gebruiken, maar moet je gewoon een proxy instellen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De snelheid is echter zeer gierig afgeknepen tot een max snelheid van 35 KB/s bij downloads is dit nog vaak te halen[/quote]nou zit ik dus in dubio...op de website van europeonline staat toch duidelijk dat je een 2Mbit downstream hebt.
Een simpel rekensommetje:
2048 kilobit / 8 = 256 kilobyte
das toch ff iets meer dan 35KB :?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar de lokale pc-boer zei dat bij slecht weer de packet-loss nogal de pan uit rees.

bedenk ook dat je via de satt geen on-line spellen kan spelen he...[/quote]ik speel geen spellen online dus dat "probleem" heb ik niet ;) Het gaat me er meer om dat ik grote hoeveelheden data (lees: isootjes) binnen kan halen zonder daar 3 maanden op te hoeven wachten |:(<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dan zou je dus up EN downstream via satt kunnen krijgen en dat zou een boel problemen oplossen. Eventuele kosten weet ik helaas nog niets over.[/quote]kijk! dat is de stuff! alleen die eventuele kosten benk een beetje bang voor... :'(

Blown past falling sands

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-08 10:37
Up en down bestaat wel, alleen dat is prijzig. Voor 256Kbit bandbreedte betaal je 1500 piek per maand...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Apie!

Apie!

Topicstarter
gatverdammejakkiebah AUW!
das me iets te prijzig...
Ik had eigenlijk gehoopt op reply's van inet-via-satellieters, maar toch dank voor jullie reacties!

Blown past falling sands

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

Wie zegt dan dat er geen internet via satteliet mensen hebben gereageerd ? Ik ga morgen opbellen naar bysky voor een abbo...eureoponline sucks :r :r

Anyway...wat op eureoponline staat van die 2 mbit dat is maximale snelheid en geld dan ook wel als je ftp on request doet...dan krijg je wel met een toppie snelheid.

En over dat uploaden naar satteliet..dat is nu idd alleen voor bedrijven e.d. maar wat ik er van gehoord heb is dat het volgend jaar ook een beetje BETAALBAAR word voor consumenten..

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Nou ik heb schotel maar ik krijg binnenkort ADSL dus ik ga m'n schotel verkopen

Ik bied aan:
- DVB Kaart (technotrend kaart, hiermee kan je ook tv/radio/teletekst ontvangen)
- Schotel + LNB
- reeds 10 maanden alvast betaalt abbo (normaal al 30piek per maand)

Ik wil graag f 850,- voor dit alles hebben mail me als je geintresseert bent
theunknown@superweb.nl

Verwijderd

Ik ga denk ik ook Sat nemen!! (lekker snel)
ik heb gehoord dat het 2MB/SEC kan halen!!
hier heb je nog een paar providers
http://www.ixs.nl
http://www.hertzinger.nl/

Als je dus sat intetnet wil MOET je zon kaart in je pc hebben (DVB) kaart!!!
en die kost (bij de Sat provider ) zonbeetje 600.- (DUUUUR!!!)
maar nu heb ik iets beters gezien
een Pinnacle PCTVSAT (datis een Digitale Decoder + DVB-S Kaart) (voor in de PC)
voor maar 400.- (dus kan je beter dat doen!!)

http://www.pinnaclesys.de/du/frameset_id.asp?product_id=523

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Owkay,

ik ben sinds januari een BySky user en heb de volgende ervaringen:

1. Snelheid: Surfen is te vergelijken met isdn. Hogere snelheden worden alleen behaalt met software zoals "Mass Downloader", die meerdere requests doet aan de server en dus met meerdere verbindingen tegelijk download. Deze snelheiden zijn tot max. 256Kbyte/sec.

Je kan het zo zien: Als je in napster 1 download start haal je zo'n 8 a 9 k/sec.
Maar je kan er dus wel zo'n 30 tegelijk doen, waardoor het totaal op 256kbyte uitkomt.

2. Spellen: Spellen zijn zo goed als niet speelbaar. Dit komt door de verschrikkelijk hoge latency. Een gemiddelde ping naar een snelle server heeft een 'time' van 400ms. Ook als je veel met telnet en ssh (voor bv linux) werkt is een sattaliet verbinding absoluut onwerkbaar.

3. File Fetch: Als je een abbonement neemt bij Bysky, krijg je automatisch een account bij www.europeonline.net met een aantal leuke mogelijkheden. bv. Filefetch...,
je kan dan een locatie van een ftpserver/filename opgeven die vervolgens wordt downgeload door europeonline. (max 700mb) . Wanneer de file (lees divx ;) ), bij hun binnen is wordt hij een paar uur later met 2Mbit naar je satalietontvanger gestreamd. Je hoeft hier dus niet voor online te zijn...

Al met al vind ik Sat. Internet alleen handig om grote bestanden te downloaden. Voor het normale surfen gebruik ik Flatstream. Toch zou ik t nooit meer willen missen

Ik hoop dat t hierdoor allemaal een beetje duidelijker is geworden... :)

Al deze info geldt dus ALLEEN wanneer je een abbo hebt bij BYSKY en inbelt op een BYSKY-Inbelpunt.

Like this yall...

• Apie!

Apie!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wie zegt dan dat er geen internet via satteliet mensen hebben gereageerd ? [/quote]woeps! sorry, dat me ff niet helemaal duidelijk geworden uit je post...

enniewees, dit waren wel de posts waar ik op uit was. echt gebruikerservaringen, voors- en tegens :)

het gaat mij idd alleen om grote bestanden te kunnen downen, spellen doeknie online, maar dat is meer omdat m'n verbinding bagger is...

denk dat inet via de sat er volgende maand toch van komt :)

Blown past falling sands

Verwijderd

over dat boerengat gesproken...ik heb nog niet eens rioolering!
anyway; kun je wel tv blijven kijken tijdens internetten? veronica kijken en tegelijkertijd sbs opnemen is namelijk ook onmogelijk.

• Apie!

Apie!

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>veronica kijken en tegelijkertijd sbs opnemen is namelijk ook onmogelijk.[/quote]uuhh bij mij kan dat wel hoor...
maar ik weet wel dat m'n video een follow-TV functie heeft, dan neemt ie op wat je op je tv aant kijken bent, ipv opnemen waar de video zelf op staat....

Blown past falling sands

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 22:31 schreef Deuk ! het volgende:
over dat boerengat gesproken...ik heb nog niet eens rioolering!
anyway; kun je wel tv blijven kijken tijdens internetten? veronica kijken en tegelijkertijd sbs opnemen is namelijk ook onmogelijk.[/quote]kan wel, ik heb nog een twin receiver staan, díe ik nu echter niet meer nodig heb omdat ik op kabel zit, is trouwens ook lekkerder internetten :P

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1