PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
In Delphi zit een hele goede help, misschien moet je die es proberen te gebruiken:
• Ga in de IDE naar het menu-item Help en kies hier voor Delphi Help of Windows SDK. Vervolgens krijg je de Help ervoor en kun je naar bepaalde woorden zoeken. Zie ook de Index.
• In de code kun je altijd op F1 drukken, doe dit maar es op een method. Als deze bestaad in de Help dan krijg je meer informatie over deze method.
Zeer makkelijk dus. Ik hoop dat je nu begrijpt hoe de help werkt en hoe je hem kunt toepassen. Mocht het nog niet (helemaal) duidelijk zijn, dan hoor ik dit graag.
De help werkt op de volgende manieren:The GetWindowsDirectory function retrieves the path of the Windows directory. The Windows directory contains such files as Windows-based applications, initialization files, and Help files.
• Ga in de IDE naar het menu-item Help en kies hier voor Delphi Help of Windows SDK. Vervolgens krijg je de Help ervoor en kun je naar bepaalde woorden zoeken. Zie ook de Index.
• In de code kun je altijd op F1 drukken, doe dit maar es op een method. Als deze bestaad in de Help dan krijg je meer informatie over deze method.
Zeer makkelijk dus. Ik hoop dat je nu begrijpt hoe de help werkt en hoe je hem kunt toepassen. Mocht het nog niet (helemaal) duidelijk zijn, dan hoor ik dit graag.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
De "Program Files" directory is idd iets minder simpel op te vragen, maar in het Windows Registry staat een hoop:
Root: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Value: ProgramFilesDir
Root: HKEY_LOCAL_MACHINE
Key: SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Value: ProgramFilesDir
ja je kan nu lekker bijdehand gaan andwoorden maar daar help je dus helemaal niemand mee.
dat GetWindowsDirectory dat had ik wel al gelezen alleen ben ik er niet helemaal uit hoe het werkt en ik vroeg me dus ook af hoe ik achter me program files dir kon komen en ik dacht dus als je die heb dan heb ik dat GetWindowsDirectory niet meer nodig
maar van die mensen die tegen iedereen zeggen "nou dan moet je in de help kijken" daar
ik van. Soms is het idd wel zo dat het wel zo makkelijk te vinden is. Maar je hebt ook van die mensen die roepen het bij de eerste de beste vraag die ze een beetje dom vinden omdat ze het zelf toevallig wel weten
P.S. dit is niet alleen op jou gereageerd hoor maar dit zit me al een tijdje dwars dat ik het gewoon te vaak zie dus.
pfffffff dat lugt wel op maarja mijn vraag was dus ook hoe ik me program files dir kan achterhalen.
dat GetWindowsDirectory dat had ik wel al gelezen alleen ben ik er niet helemaal uit hoe het werkt en ik vroeg me dus ook af hoe ik achter me program files dir kon komen en ik dacht dus als je die heb dan heb ik dat GetWindowsDirectory niet meer nodig
maar van die mensen die tegen iedereen zeggen "nou dan moet je in de help kijken" daar
P.S. dit is niet alleen op jou gereageerd hoor maar dit zit me al een tijdje dwars dat ik het gewoon te vaak zie dus.
pfffffff dat lugt wel op maarja mijn vraag was dus ook hoe ik me program files dir kan achterhalen.
[edit]
Liet me een beetje gaan excuus, dat had niet gemogen.
Echter als je zulke posts wil plaatsen waarin je mensen gaat afzeiken om hun antwoord, kun je dit misschien beter in SM of LA (voor alg. discussie) doen.
Liet me een beetje gaan excuus, dat had niet gemogen.
Echter als je zulke posts wil plaatsen waarin je mensen gaat afzeiken om hun antwoord, kun je dit misschien beter in SM of LA (voor alg. discussie) doen.
Ik antwoord idd een beetje bij de hand, maar dat heeft natuurlijk een reden. Zelf een beetje uitzoeken kan nooit kwaad.
Verder geef ik natuurlijk wel de oplossing, want ik vind het laf om alleen maar een vraag als 'dom' ofzo te bestempelen zonder een antwoord of een schop in de goede richting te geven.
Overigens heb ik mijn antwoorden o.a. via www.google.com gevonden, daar vind je dit soort simpele (dat vind ik dus)vragen altijd wel terug.
Iig veel succes, ik heb je iig geholpen.
Verder geef ik natuurlijk wel de oplossing, want ik vind het laf om alleen maar een vraag als 'dom' ofzo te bestempelen zonder een antwoord of een schop in de goede richting te geven.
Overigens heb ik mijn antwoorden o.a. via www.google.com gevonden, daar vind je dit soort simpele (dat vind ik dus)vragen altijd wel terug.
Iig veel succes, ik heb je iig geholpen.
Laat maar, het is al goed en dit soort dingen (simpele vragen + reacties) kun je niet tegen gaan.Op vrijdag 26 april 2002 11:28 schreef Glimi het volgende:
[..]
Toch nog even wat hulp omtrend de GetWindowsDirectory API functie, zie hier.Op vrijdag 26 april 2002 11:11 schreef JSchut het volgende:
[..]
[..]
De eerste hit geeft mij dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function WinDirectory : string;
var
buffer : array [0..143] of Char;
begin
if GetWindowsDirectory(buffer, sizeof(buffer)) > 0 then
begin
windirectory := strpas(buffer);
end;
end; |
Misschien is dit het proberen waard.
Ik hoop dat dit helpt, anders zeg je het maar gewoon hoor. Ik help je graag.
idd bedankt jelmervos
je heb me idd geholpen met je tweede antwoord
voor de rest geen bad fellings
nogmaals bedankt
nogmaals bedankt
Dan vind ik je reactie wel zeer vreemd. Waarom reageer jij zo op iemand die je gewoon helpt?Op vrijdag 26 april 2002 11:37 schreef JSchut het volgende:
idd bedankt jelmervos
nogmaals bedankt
Daar wilde ik ook al iets over zeggen maar ik wist het niet goed te verwoordenOp vrijdag 26 april 2002 11:39 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Dan vind ik je reactie wel zeer vreemd. Waarom reageer jij zo op iemand die je gewoon helpt?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
dat ik zo reageerde was vanwege de reactie over hoe de helpt werkt daar kan ik slecht tegen ik bedoel dat weet (bijna) iedereen toch
Waarom gebruik je hem dan niet gewoon? Je weet hoe de Help werkt blijkbaar, dan is het toch simpel om dit soort dingen op te zoeken? Ik heb het net ook gedaan zoals je zag aan mijn quote.Op vrijdag 26 april 2002 11:41 schreef JSchut het volgende:
dat ik zo reageerde was vanwege de reactie over hoe de helpt werkt daar kan ik slecht tegen ik bedoel dat weet (bijna) iedereen toch
Pagina: 1