Toon posts:

[OC] Celeron Tualatin wil niet echt hard....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Celeron Tualatin 1,3 Ghz op een Asus TUV4X-C rev 3.0 en dat draait retestabiel :)
Maar nu wilde ik toch weer eens gaan overclocken omdat de Tualatins de 133Mhz bus wel zouden kunnen halen (133*13.0=1733 >:) ), maar dan komt nu het volgende:

Ik heb bios versie 1003 en die heeft nog geen core voltage settings, dus het werd wire tricken...
Dat bracht geen suc6, mn voltage werd niet hoger dan 1,55 en op 133Mhz bootte ie dus ook niet.
Toen kwam ik via een vriend van me aan een beta 1004.009 bios, MET corevoltage settings, dus gingen we dat maar proberen. Het voltage op 1,65 V gezet (voorzichtig beginnen ;) ) maar deed nogsteeds nix op 133....

Toen ben ik eens alleen het core voltage omhoog gaan gooien, en de fsb op 100 laten staan, en hij bootte door.
Maar toen ik in de bios keek stonden de settings wel op 1.65 maar de hardware monitor gaf 1.50 aan!
Weer een reboot, voltage zo laten staan, en doorbooten naar windows. Daar gaf mn hardware monitor wel pas de juiste voltages aan :? .

DUs mijn vragen:

- Is er iemand met ongeveer dezelfde config (CellyTua/Asus) die ook deze probz heeft?
- Ik heb me lam gezocht naar een pinschema van een Celly, heeft iemand er eentje?
- Zijn er mensen die hun Celly Tualatin WEL op 133Mhz hebben gekregen???

/me wordt een beetje desperate....

Verwijderd

Topicstarter
/me geeft een klein schopje

Verwijderd

kun je niet je fsb in kleine stappen verhogen, en niet in 1 x van 100 naar 133??? lijkt me een erg grote stap in 1 x

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
wel eens aan mulitplier ged8 of is die gelocked?
En bij FSB verhogen gaat je hele systeem omhoog. ALle andere dingen dan de CPU kunnen ook hange

Tweakers Discord

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:01

Memendo

V4-power/Team BSD

ik heb dat bordje ook gehad. Heb je de wiretrick wel goed uitgevoerd? Want dan zou je in de bios onder de hardwaremonitor 1.675v moeten aflezen en ook in windows met MBM.

Verder moet je hem niet gelijk op 133 fsb gooien, dat kan niet goed gaan. Ik moest mijn 1200 eerst ook ff laten inbranden (24/48 uur stressen op een hoger voltage, ik had hem op 1.9 v en op 1500 mhz, 12* 125 want dat was nog stabiel daarna niet meer). Als je hem dan hebt ingebrand, kun je 133fsb proberen. En dan later het voltage terugvoeren. Dat is een beetje proberen, maar je merkt het snel genoeg als je te laag komt, dan is die niet meer stabiel. Ik zou je echter wel een goede koeling aanraden, zeker met de relatief hoge voltages en een 33% oc is natuurlijk ook niet niets.

Suc6
Op vrijdag 26 april 2002 19:06 schreef tweakduke het volgende:
wel eens aan mulitplier ged8 of is die gelocked?
En bij FSB verhogen gaat je hele systeem omhoog. ALle andere dingen dan de CPU kunnen ook hange
|:( alle intels zijn multiepl locked!
En op 133 fsb ligt het niet aan iets anders, dit omdat de dividers de agp en pci weer op normale snelheid laten lopen.
Een tip voor jou:
Eerst denken dan typen :+

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ik denk dat je maar een heel kleine kans hebt dat die Tualatin 1300 op 133Mhz zal draaien. Je komt dan uit op 133x13=1730Mhz. Veel van die Tualatins halen de 1600Mhz (niet allemaal) maar veel verder dan dat wordt erg moeilijk. Ik zeg niet dat het niet kan, maar geef je heel weinig kans.

Zelf heb ik hier een Tualatin 1200 die op mijn TUSL-2C met Voltage-mod (1.70V) maximaal 1560Mhz draait zonder dat ik problemen krijg met vastlopers of blauwe schermen. Op 1600Mhz wil ie geeneens booten. :(

PSN-id: Chrasher

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb nog eens wat rondgekeken maar ik vrees dat de Tualatin met ongeveer 1600 MHz aan zijn max zit. Welgeteld geen enkele 1729 MHzer kunnen spotten, ook niet op Poolse of Tsjechische forums. Ik vrees dat Chrasher gelijk heeft.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 26 april 2002 19:12 schreef Chrasher het volgende:
Ik denk dat je maar een heel kleine kans hebt dat die Tualatin 1300 op 133Mhz zal draaien. Je komt dan uit op 133x13=1730Mhz. Veel van die Tualatins halen de 1600Mhz (niet allemaal) maar veel verder dan dat wordt erg moeilijk. Ik zeg niet dat het niet kan, maar geef je heel weinig kans.

Zelf heb ik hier een Tualatin 1200 die op mijn TUSL-2C met Voltage-mod (1.70V) maximaal 1560Mhz draait zonder dat ik problemen krijg met vastlopers of blauwe schermen. Op 1600Mhz wil ie geeneens booten. :(
In de bios kun je je voltage nog wel verder omhoog gooien, dan kun je volgens mij de 1600 wel halen. Eerst ff inbranden enzo.
Verder kun je denk ik % evenveel oc met een 1200 als met een 1300. De 1700mhz halen lijkt mij iig geen probleem en misschien lukt het ook wel om 13*133 te draaien.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:59

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op vrijdag 26 april 2002 19:16 schreef memendo het volgende:
In de bios kun je je voltage nog wel verder omhoog gooien, dan kun je volgens mij de 1600 wel halen. Eerst ff inbranden enzo.
Verder kun je denk ik % evenveel oc met een 1200 als met een 1300. De 1700mhz halen lijkt mij iig geen probleem en misschien lukt het ook wel om 13*133 te draaien.
Ik heb hier al vele dingen geprobeerd, inclusief een Voltage-mod tot 1.90V maar helaas. Zit ook een goede koeler op (Alpha met Delta-fan). Boot met 1.80V heel soms, alleen in DOS, maar hangt daarna als een huis. Kortom 1600Mhz is voor die van mij teveel van het goede. (Heb wel PC133 cas2 SDRam).
Een 1200 van een vriend van mij haalt met gemak de 1620Mhz op 1.60V (getest op mijn MB), helaas is die proc van hem. ;(

Dat die 1300 procentsgewijs net zoveel kan worden overgeklokt als die 1200 ben ik trouwens niet met je eens. Een 1200 uit dezelfde serie zou net zo snel kunnen lopen als een 1300, maar is als we kijken naar het % dan is die 1200 wel meer overgeklokt.

PSN-id: Chrasher

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 26 april 2002 19:27 schreef Chrasher het volgende:

Dat die 1300 procentsgewijs net zoveel kan worden overgeklokt als die 1200 ben ik trouwens niet met je eens. Een 1200 uit dezelfde serie zou net zo snel kunnen lopen als een 1300, maar is als we kijken naar het % dan is die 1200 wel meer overgeklokt.
Ik denk toch anders dan jij.
Als je een slechte 1200 hebt, dan haal je zoals jij de 1500 nog wel. als je een redelijke 1200 hebt haal je de 1600, met een goede 1600+. Dit komt allemaal uit de zelfde serie. Die 1300 ook, maar die is "beter gelukt" dan de beste 1200. En ik denk dan ook dat er bij de 1300 even veel "slechte" tussen zitten als bij de 1200. En % gezien ook evenveel redelijke en goede oc cpu's. Dus de verhoudingen blijven gelijk.
Op vrijdag 26 april 2002 19:15 schreef Gianni Rombios het volgende:
Heb nog eens wat rondgekeken maar ik vrees dat de Tualatin met ongeveer 1600 MHz aan zijn max zit. Welgeteld geen enkele 1729 MHzer kunnen spotten, ook niet op Poolse of Tsjechische forums. Ik vrees dat Chrasher gelijk heeft.
Dat zijn allemaal 1200 van de 1300 is weinig bekend hoe ze oc. De echte tweakers zijn namelijk gelijk op de 1200 gedoken toen die uitkwam, nadat in veel reviews had gestaan dat er goed mee ge-oc kon worden. En het zou toen nog een tijdje duren voordat de eerste 1300 het licht zou zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het alweer, veel mensen nemen niet de tijd om heel mijn verhaal door te lezen, want er staan duidelijk de volgende dingen:

1. Ik kan geen fatsoenlijk schema vinden voor een Celly Tualatin, want mijn wire trick leverde maar 1,55 Volt op
2. Ik beschik niet over de mogelijkheid om mijn voltage via mijn moederbord omhoog te gooien, die biosversie is er gewoon nog niet.
3. Ik kan niet hoger klokken dan 120Mhz, want dan gaan mijn pci kaartjes flippen, om over mijn GF3 maar niet te spreken :'(
4. Mensen die niet weten dat een Intel proc hedendaags multiplier gelocked zijn kunnen maar beter in de Huiskamer hangen ;)

Bedankt voor de nuttige tip van het inbranden, maybe dat dat werkt

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 26 april 2002 21:11 schreef P4R_TgUy het volgende:
Ik zie het alweer, veel mensen nemen niet de tijd om heel mijn verhaal door te lezen, want er staan duidelijk de volgende dingen:

1. Ik kan geen fatsoenlijk schema vinden voor een Celly Tualatin, want mijn wire trick leverde maar 1,55 Volt op
2. Ik beschik niet over de mogelijkheid om mijn voltage via mijn moederbord omhoog te gooien, die biosversie is er gewoon nog niet.

Bedankt voor de nuttige tip van het inbranden, maybe dat dat werkt
1 VID 1 en 2 met elkaar vebinden. Ik heb het als het goed is nog wel ergens op in een schema staan, mail me ff als je hem hebben wilt. En als je goed zoekt vind je best goed guides om deze mod uit te voeren, heb ik ook gedaan namelijk. ik dacht dat er op http://www.overclockers.com/ nog wel iets stond.
2 beta bios heeft een vcore optie ( laatst was er een topic met beta bios 1004.5 ofzo das 1003final alleen dan met vcoreoptie. Die is lekker stabiel. ik zoek ff voor je gevonden: [topic=464032] heeft hem op zijn site staan )

Oh en ik kan je burnp6 aanraden als stress progje. Het strest je cpu beter dan welke koe ook

Verwijderd

Topicstarter
Thanx *D

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 27 april 2002 08:52 schreef P4R_TgUy het volgende:
Thanx *D
Vergeet niet je resultaten ook ff een keer te posten, ben wel benieuwd of je de 1733(+) ook haalt.

• Cliff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Hee, ik heb net dezelfde opstelling gekocht. TUV4X en Celeron 1300.

Ik heb hem nu op 108 MHz bus draaien, dus 1404 Mhz. De core draait gewoon nog op 1,5 volt. Inmiddels zijn er sinds de laatste postings al weer een hoop nieuwe beta-biosversies uit. Ik zit nu op 1004.010.

Kan iemand mij uitleggen wat dat 'inbranden' precies is? Hoe doe ik dat? En waar haal ik burnp6?

Ik wil mijn celeron ook minstens op 1500 Mhz gaan draaien. Maar ik ben niet zo thuis in overclocken. Ik stam nog uit de niet-gelockte multiplier tijd. (Laatste processor was een P2 233 op 291)

Als mensen tips hebben, bij voorbaat dank. Ook hoor ik graag nog iets van de originele poster van deze topic, die kan me vast ook helpen aan tips.

Dank u!

Verwijderd

wel hier heb je een paar tips dan

inburn betekend dat je cpu op een hogere voltage loopt
na een tijd is er een kans dat hij minder voltage nodig heeft

maar goed is niet echt nodig kan je dus vergeten

met overklokken moet je het zo zien

hoe hoger de voltage hoe warmer hij intern word
bus snelheid verhogen is de enigste manier voor de intel

een tip zorg er voor dat de pci bus niet hoger komt dan 40mhz

zoek op

www.google.nl

naar sisoft sandra 2002
me deze programma kan je alles zien
ook jouw bus snelheid van je pci ram en enz

zoek ook naar burnp6
niet dat nodig is bij sisoft sandra zit al een burn in programma

met sisoft sandra en 3d-mark 2001
kan je systeem testen of hij stabiel is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, maar ik ben niet echt op m'n achterhoofd gevallen, dus van het bestaan van Sandra en dergelijke was ik me toch al bewust :p

• Cliff
Volgens mij had hij het tegen mij, en bedankt voor de tips. Sisoft Sandra kende ik wel maar ik wist niet dat je daar ook mee kon 'burnen'.

Ik ga mijn celly ietsje hoger zetten. Maar wat is ietsje hoger? 1,65 volt ofzo? (+10%) En dan laat ik hem dus eerst gewoon op 1300 lopen?

En dan later terug naar 1,5 volt en meer bussnelheid? Of heb ik het dan echt helemaal verkeerd begrepen?

Verwijderd

zet dat ding op 1.7volt
gooi du bus op 120
en laat hem dan 24 burne
ga dan de voltage omlaag
en de bus omhoog

ga niet hoger dan 1,7volt als je een goedkopen koeler heb
en hij mag niet warmer worden dan 50graden

waarom 50graden??
wel ze mogen maar max 60 hebben
en kan je beter een hel goeie koeler kopen

ga je over op water koeling met pelter
dan kan je de voltage verder verhogen naar 1,8volt

met 1,8volt zal je de 133bus wel halen
maar zorg er voor dat er goed gekoelt word

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 10 mei 2002 01:28 schreef Cliff het volgende:

Kan iemand mij uitleggen wat dat 'inbranden' precies is? Hoe doe ik dat? En waar haal ik burnp6?
je hebt niet een de moeite genomen om dit topic door te lezen. ik quote me zelf even.
Op vrijdag 26 april 2002 19:11 schreef memendo het volgende:
Ik moest mijn 1200 eerst ook ff laten inbranden (24/48 uur stressen op een hoger voltage)
Zo daar staat het dus. Nou burnp6 kun je vinden met google en dat was ook al vermeld. Beetje nutteloze kick dus.

Dan nog ff op suikerbuik reageren.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:48 schreef suijkerbuijk het volgende:
wel hier heb je een paar tips dan

1 inburn betekend dat je cpu op een hogere voltage loopt
na een tijd is er een kans dat hij minder voltage nodig heeft

maar goed is niet echt nodig kan je dus vergeten
.......knip....
2 zoek ook naar burnp6
niet dat nodig is bij sisoft sandra zit al een burn in programma

met sisoft sandra en 3d-mark 2001
kan je systeem testen of hij stabiel is
1 inbranden zou ik zeker aanraden, was bij mij ook nodig. En er zijn meer celeron eigenaren die hem daardoor hoger konden clocken. Zoals jij zegt na een tijdje heeft hij op de zelfde coresnelheid minder voltage nodig. Dat is zo, maar je kunt het ook anders bekijken. Bij het zelfde voltage kun je later een hogere coresnelheid halen.

2 Burnp6 strest een p!!! of cely echt vele malen beter dan sisoft sandra (een aantal graden C veschil is geen uitzondering). En is dus zeker het neerhalen waard. Met google kan je wel een linkje vinden. (voor AMD eigenaren is er Burnk7)
Op vrijdag 10 mei 2002 19:50 schreef suijkerbuijk het volgende:
zet dat ding op 1.7volt

ga niet hoger dan 1,7volt als je een goedkopen koeler heb
en hij mag niet warmer worden dan 50graden

waarom 50graden??
wel ze mogen maar max 60 hebben
en kan je beter een hel goeie koeler kopen
Voor 1.7 volt moet je de wiretrick uitvoeren. Vid 1 en 2 van de CPU verbinden. Aangezien Cliff net begint met OC lijkt me dat voor hem niet aan te raden.

Met de intel retail koeler kun je een heel eind komen! Je moet dan wel ff de temp in de gaten houden.

• Cliff
Klopt niet wat je zegt Memendo. Ik kan alle voltages van 1,5 volt tot en met 1,8 volt met stapjes van een halve volt in mijn bios instellen.

Ik zet mijn Celly nu op 1,7 volt. Probleem is dat hij op 120 bussnelheid niet wilde posten op 1,5 volt (op 1,7 volt ga ik nu controleren)

Ik heb trouwens 2 coolers. Ik wist niet welke ik erop moest zetten. Ik heb nu de standaard cooler erop en ik heb hier ook nog een Thermaltake voor socket 370 liggen. (een goudkleurige, type kan ik niet achterhalen) Zou die Tt beter coolen?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 10 mei 2002 22:07 schreef Cliff het volgende:
Klopt niet wat je zegt Memendo. Ik kan alle voltages van 1,5 volt tot en met 1,8 volt met stapjes van een halve volt in mijn bios instellen.

Ik zet mijn Celly nu op 1,7 volt. Probleem is dat hij op 120 bussnelheid niet wilde posten op 1,5 volt (op 1,7 volt ga ik nu controleren)
Dan krijg je last van het cold boot probleem (maar daar was je al achter). En dan wil hij niet posten. hij pakt namelijk tijdens het posten maar 1.45 volt ipv de 1.7 ofzo die hij nodig is op die bussnelheid. Daarom ben je dus die wiretrick nodig. Dat je het zo wel kon instellen wist ik ook wel(9heb zelf een tuv4x gehad en heb nu een tusl2c)

Edit hoe warm wordt hij trouwens op 1.7v@120fsb? (eerst normaal opstarten en dan een reboot, zo kan je dat coldboot probleem opvangen)

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een TUSL2-C bordje met een Celly 1,3 erop ik had ook verwacht ergens rond de 1700 te kunnen komen.
Maar heb echt alle instellingen geprobeert met tweakbiossen beta biossen etc.
Je komt niet hoger dan 123mhz fsb.
Ik heb dit met 3 verschillende cpuŽs de slechtste haalde de 122 fsb de beste 124 fsb,niet echt veel verschil dus.
Voltages tussen de 1,45 en de 1.9 volt geprobeert hoger voltage gaf alleen maar hogere temp meer niet.
Wat mij ook opviel dat zolang je windows kan opstarten hij stabiel is ook.

Ik dacht het door te hoge pci bus snelheid zou komen maar je kan ook makkelijk op ratio 66/100/100 de fsb op 97 zetten wat betekent dat je pci ipv de standaart 33 op 48 komt(of zoiets)Dat is dus niet het probleem.

De max is dus voor de tualatin(op extreme mods na)1600mhz.
De 1.3 versie kan dus nix verder dan de 1,2 versie.

• Cliff
Edit hoe warm wordt hij trouwens op 1.7v@120fsb? (eerst normaal opstarten en dan een reboot, zo kan je dat coldboot probleem opvangen)
Kom ik Windows niet mee in :( Iets met fatal protection error while initializing CONFIGMG ofzo. (Windows Millennium maar zit erover te denken om naar of XP te gaan of terug naar Win98SE)

Nu draai ik op 13x110 temperatuur standaard 32 graden, met burnp6 wordt het 40-41.

Mijn computer boot trouwens ook op 1,5 volt/120 bus, alleen dat windows he :/
Op overclockers.com staan er een paar, niet veel. Er zitten enkele boven de 1600 waarvan één gewoon met standaard cooling. Ik denk dat je inderdaad niet veel hoger komt.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 10 mei 2002 22:45 schreef silures het volgende:
De 1.3 versie kan dus nix verder dan de 1,2 versie.
mha bij oc.com staan er maar 9. En 1/3 loopt op 1600+ :+
tja als je 3 cpus gebruikt hebt dan zal het wel. Toch jammer!
Met mijn 1200 kon ik in de winter op een coole dag nog wel hoger ggaan dan 1600. 1656 was toen het maximale waarmee ik windows in kwam. Maar na een minuut of twee burnp6 knalde hij er dan uit. En dat bij een temp van 50+ graden met een casetemp van 16 graden en een delta hp voluit (oordopjes). Nouja binnenkort hoop ik mijn wc klaar te hebben, misschien dat ik dan hoger kan komen. En misschien probeer ik het nog eens met een tec (lees als ik weer geld heb)

• Cliff
OK,

Mijne loopt nu op 1495 Mhz, 1,65 volt. Ik ben BURNP6 al een tijdje aan het draaien en het lijkt erop dat hij zo rond de 44 graden blijft hangen.

Ik denk dat ik hem maar een nachtje zo laat draaien. Lijkt me toch een goede burn-in poging.

Toch vreemd, bij auto's gaat het precies andersom: eerst rustig inrijden. 8-)

Verwijderd

Kooptip: celly 1000 (256) en die op 150 fsb laten lopen. Is veel sneller doordat hij op een hoge fsb loopt, waardoor het geheugen ook een flink stuk sneller is. Het geheugen is voor deze proc namelijk de bottleneck.

• Cliff
Waarom kan een Celeron 1000 wel op 150 Mhz lopen en een 1100, 1200 en 1300 niet?

Mijn Celeron loopt nu goed op 13x117 mhz. Heb mijn computer 12 uur laten stressen met burnp6, temp is niet boven 45 graden geweest en de comp is nog niet vastgelopen.

Ik denk dat ik wel hoger kan maar Windows ME wil niet. De opstartfout die ik krijg (configmg) heeft te maken met de PCI-bus die nu 39 Mhz is.

Ik denk dat ik maar ga upgraden naar XP.

Verwijderd

Helaas Cliff XP is voor de overklokker zeker niet zaligmakend.Als ik over de 1600mhz ga lijkt het allemaal goed te gaan krijg netjes het XP bootscreen kom dan perfect op de loggin terecht dan kies ik mijn accountje lijkt nog steeds goed te gaan daarna krijg ik met een koude processor het bureaublad en een dialoogje dat ik windows zou moeten activeren (corporate version) ik kan wel de muis bewegen maar kan verder niks doen dan resetten.
Laat ik hem dan rebooten dan krijg na het inlog gebeuren een blauw scherm met de melding dat windows afgesloten is om mijn harware te beschermen en doet ie een geheugendump uitvoeren.

Het beste OS voor de OCŽer is alles onder DOS uitvoeren.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ff Offtopic:

Bevalt die Asus TUV4X? Ik wil namelijk binnenkort een Celly 1200 kopen met dat bord, maar is het iets? Ik vond het namelijk een mooi bordje: veel PCI sloten en 4x sdram geheugensloten. Zit er btw ook geluid on board?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55
Op zaterdag 11 mei 2002 03:16 schreef gve het volgende:
Kooptip: celly 1000 (256) en die op 150 fsb laten lopen. Is veel sneller doordat hij op een hoge fsb loopt, waardoor het geheugen ook een flink stuk sneller is. Het geheugen is voor deze proc namelijk de bottleneck.
Testresults later deze week ;)
mits ik een andere cpu krijg van de shop

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 19:41 schreef Cliff het volgende:
Waarom kan een Celeron 1000 wel op 150 Mhz lopen en een 1100, 1200 en 1300 niet?

*knip
dat komt doordat ze een hogere multiplier hebben, en die hoge snelheid gewoonweg niet aankunnen.
De 1,1ghz is misschien nog op 150FSB te krijgen, maar met de 1,2 en 1,3 kun je het wel vergeten. De 1,3 is niet zomaar op 133 te krijgen.
Volgens mij kun je het beste een 1,2 kopen, omdat je die meestal wel op 133 kunt krijgen(met pci op 33 mhz).

• 10011
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10-2022

10011

binair rekend zo makkelijk

ik heb asus tusl2c met chelly 1000 en ben erg tevreden met de 133 bus

1333 mhz snel genoeg word niet warm en stabiel hoger nog niet geprobeerd maar ik draai op standaard voltage :)

wrom moeilijk doen alst makkelijk kan

een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 22:49 schreef Go0s het volgende:
Ff Offtopic:

Bevalt die Asus TUV4X? Ik wil namelijk binnenkort een Celly 1200 kopen met dat bord, maar is het iets? Ik vond het namelijk een mooi bordje: veel PCI sloten en 4x sdram geheugensloten. Zit er btw ook geluid on board?
Ik heb de TUV4X-C, met sound onboard (gebruikt ik niet, maarja :P) en ik vind het een rete stabiel plankje.
Alleen jammer dat de 1004 final bios zolang op zich laat w88, ik ben die beta's onderhand wel beu :(

• Cliff
Ik heb de TUV4X nog maar kort, maar tot nu toe bevalt het prima.

Ik had hiervoor een P3V4X met een 533 MHz processor. Met wat mods had ik daar de Tualatin 1300 ook op kunnen draaien, maar dat werd een vreselijk gedoe. Ik heb de mod nog wel gemaakt maar het kostte me 2 slot 1 > socket 370 kaartjes dus ik dacht laat verder ook maar...

De chipset is voor mij gewoon erg goed. Er zijn veel klagers over Via, maar ik hoor daar niet bij. Heb nooit problemen gehad met de Via 4-1 drivers. Verder ben ik best tevreden met het overclockers resultaat hoor, ik vind het heel mooi dat je de bussnelheid steeds met 1 Mhz omhoog kunt doen.

Wat ik mis op mijn TUV4X (en dat had ik op mijn P3V4X wel) is de mogelijkheid om je computer aan te doen met muis/toetsenboard. Mijn kastje staat een beetje onhandig dus ik baal ervan het aan en uitknopje te moeten gebruiken.

Dit is ongetwijfeld een bios-issue.

P4R_TgUy,

Wat is er mis met de beta-bios? Ik heb versie 1004.010, is toch niets mis mee? Op mijn P3V4X draaide ik altijd beta versies.

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1004.010 werkt niet fatsoenlijk bij mij, bord geeft dan vage errors die ik bij andere beta's niet had (zoals 1004.005).
Als ik Prime95 draaide, dan gaf ie hardware eroors aan, die ik anders niet heb (non-overclocked).

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 23:03 schreef 10011 het volgende:
ik heb asus tusl2c met chelly 1000 en ben erg tevreden met de 133 bus

1333 mhz snel genoeg word niet warm en stabiel hoger nog niet geprobeerd maar ik draai op standaard voltage :)

wrom moeilijk doen alst makkelijk kan
Tot hoever wil ie dan? Je kan er makkelijk 1,7 volt doorheen gooien hoor, heeft ie weinig van.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 22:54 schreef SH007 het volgende:

[..]

dat komt doordat ze een hogere multiplier hebben, en die hoge snelheid gewoonweg niet aankunnen.
De 1,1ghz is misschien nog op 150FSB te krijgen, maar met de 1,2 en 1,3 kun je het wel vergeten. De 1,3 is niet zomaar op 133 te krijgen.
Volgens mij kun je het beste een 1,2 kopen, omdat je die meestal wel op 133 kunt krijgen(met pci op 33 mhz).
De celly 1,2 Ghz is niet super, een hoop halen de 133 fsb (1600Mhz) niet en moeten dan op 124 met een pci/3 divider werken, niet lekker...

Koop als je op een 133Mhz fsb gokt een 1,1 Ghz, wil je een hogere fsb koop dan een 1,0 Ghz :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag eens een 1,0A Celeron geprobeerd, en met een beetje geluk liep ie al meteen op 1,33 (default voltage).
Op 150 Mhz FSB bootte ie geeneens, op 140 starte ie wel door, maar bleef hangen in windows 2k.

Ik ga nu ff wire-tricken om de core voltage naar 1,6 op te schroeven, en kijken of ik de 150 Mhz haal...

I'll keep you posted!

Er komen zo screens aan van Sisoft en Intel Frequency ID, ff fotosoep opnieuw installen >:)

edit:

De pics,

Afbeeldingslocatie: http://www.interair.nl/wakka/fidenu_1333.jpg
Intel Frequency ID zegt dat ie een beetje overclocked is :+

Afbeeldingslocatie: http://www.interair.nl/wakka/sisoft_1333.jpg
Sisoft Sandra Screenie

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Volgens Overclockers.com gaat de celly 1200 nog het verst , eentje klokte dat ding op 1800 mhz!
de 1000 ,mhz haalt dat bij lange niet.

De FSb ligt altijd ronde de 133 oid, alleen bij de 1000 bij de 150. Dus ja tis maar net wat je leuk vind!

Ow ja, al je kijkt bij de celly 633....sta ik bovenaan!!! LOL :)

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Vcore dmv een wiretrick op 1,675 gegooid, en draait nu op 1400 Mhz.
Ik ga hem nu ff stresstesten, maar idle draait ie nog op 34 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het ziet er dus naar uit dat 1450 Mhz het maximale is wat ik eruit kan halen, met 3-3-3-6 timings voor me geheugen :r

Op 1400 kan ik 2-2-2-5 draaien, dus laat ik het zo maar eens houden.

Ik denk ook wel dat deze 1,0A op 1,45 beter zal draaien dan een 1,3A op 1,5, vooral door de hogere geheugensnelheid.

Als er nog iemand is met andere ideeen/tips/opmerkingen/aanmerkingen, dan lees ik het wel :)

• Cliff
Kan iemand mij dat van dat geheugen is uitleggen (die timings?)

Ik heb 256 MB 133 mhz, ik draaide het met mijn P3 533 altijd op 150 Mhz. (4x150). Het geheugen is dus gewoon erg onderklokt op dit moment met 117 Mhz.

Misschien kan ik daar iets aan doen met de timings ofzo. Ik heb het nu op 'by SPD' staan. Ik ga even de exacte timings opzoeken.. ben zo terug.

• Cliff
OK, dit zijn de instellingen in mijn bios:

CAS Latency 3T
RAS Precacharge Time 2T
RAS to CAS Delay 2T
Active to Precharge Time 5T

Read around Write: Enabled
CPU-DRAM Back-Back Transaction: Enabled
Delayed Transaction: Disabled
PCI to DRAM prefetch: Disabled
Byte Merge: Disabled
DRAM read Latch Delay: 0.0 Ns
I/O Recovery Time: Enabled

-----------

Bijna al deze instellingen staan dus standaard zoals ze in het bios stonden toen ik de computer voor de eerste keer aanzette. Er is vast nog wel ergens winst te behalen in deze opties. Tips zijn welkom ;)

Link naar een site hierover is ook goed :)

Bij voorbaat dank!

Cliff.

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 16:58
Eej. Cliff (convertersloper (Madonion :) ))

Zet die bovenste CAS instelling maar van 3T naar 2T.
Scheelt toch weer iets.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

Wij hebbe op de zaak een celly 1200 tralalatin over clockt naar 1584 zonder problemen op een asus bordje.

32 Idle met WC (voorde n00bies Water cooling).

op een core voltage van 1.65

• Cliff
Eej. Cliff (convertersloper (Madonion ))
LOL... That's me allright.

Heb al 2 converters gesloopt :( Stomme ding wilde niet draaien op een P3V4X met zo'n witmerk converter.

Dank voor de tip trouwens. Zal het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff weer een rare vinding:

Ik ben eens gaan kijken naar het verschil in Aritmethic Benchmarks van Sisoft Sandra met de 1,0A en de 1,3A.

De 1,0A draaide dus op bovengenoemde 1,4Ghz (140Mhz FSB), dus heb ik mijn 1,3A ook getest op 1,4Ghz (108Mhz FSB), en kwam tot de volgende scores:

1,0A @1400 (140Mhz FSB Dhrystone ALU 3854 MIPS, Whetstone FPU 1876 MFLOPS
1,3A @1400 (108Mhz FSB) Dhrystone ALU 3865 MIPS, Whetstone FPU 1883 MFLOPS

Ik was toch in de veronderstelling dat een 1,4Ghz met een FSB van 140 qua rekenprestaties wat hoger zou liggen dan een 1,4Ghz met een 108Mhz FSB :?
Of denk ik nu helemaal verkeerd?

/me snapt er nix meer van, maar blijft toch bij zijn 1,3A, wordt minder warm en is toch al zijn eigendom >:)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 20:58 schreef P4R_TgUy het volgende:
Ok, ff weer een rare vinding:

Ik ben eens gaan kijken naar het verschil in Aritmethic Benchmarks van Sisoft Sandra met de 1,0A en de 1,3A.

De 1,0A draaide dus op bovengenoemde 1,4Ghz (140Mhz FSB), dus heb ik mijn 1,3A ook getest op 1,4Ghz (108Mhz FSB), en kwam tot de volgende scores:

1,0A @1400 (140Mhz FSB Dhrystone ALU 3854 MIPS, Whetstone FPU 1876 MFLOPS
1,3A @1400 (108Mhz FSB) Dhrystone ALU 3865 MIPS, Whetstone FPU 1883 MFLOPS

Ik was toch in de veronderstelling dat een 1,4Ghz met een FSB van 140 qua rekenprestaties wat hoger zou liggen dan een 1,4Ghz met een 108Mhz FSB :?
Of denk ik nu helemaal verkeerd?

/me snapt er nix meer van, maar blijft toch bij zijn 1,3A, wordt minder warm en is toch al zijn eigendom >:)
Met het zelfde aantal Mhz-en zijn de procs gelijk aan elkaar wat pure rekenkracht. Maar die 1,0a met 140fsb zal de 1,3 met 108 fsb er vast flink uitlopen in bijv een potje quake3 of 3dmark. Het geheugen loopt namelijk een stuk harder.
Draai maar eens 3dmark of benchmark eens met quake3, je zal het zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nie kweeken, kben UT-er, dat zou eruit zien zeg :P

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ff een beetje offtopic, maar welke Celly tualatin is nu in het algemeen het beste te OC'en? De 1,0 de 1,1 de 1,2 de 1,3 of de 1,4 Gig?
Ik had ooit eens een OC site in mijn favorieten staan, met een de OC waarden van de processoren, met stepping, land van herkomst en serial enzo, maar helaas is die ooit bij een Crash verloren gegaan...en oh ja, google bood geen relaas!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

kijk deze 's:http://www.overclockers.com/
Op donderdag 16 mei 2002 04:54 schreef sjolmers het volgende:
ff een beetje offtopic, maar welke Celly tualatin is nu in het algemeen het beste te OC'en? De 1,0 de 1,1 de 1,2 de 1,3 of de 1,4 Gig?
Ik had ooit eens een OC site in mijn favorieten staan, met een de OC waarden van de processoren, met stepping, land van herkomst en serial enzo, maar helaas is die ooit bij een Crash verloren gegaan...en oh ja, google bood geen relaas!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

Ik vind het knap als het je lukt...

(ga je sneller dan mij :o in pure mhz wel te verstaan)

\_Specs_/

Verwijderd

Op donderdag 16 mei 2002 22:28 schreef ZiegoM.tk het volgende:
Ik vind het knap als het je lukt...

(ga je sneller dan mij :o in pure mhz wel te verstaan)
Waar slaat deze reactie op?? Ik snap hem niet...

• Cliff
Toppie...

Mijn Celeron 1300 draait retestabiel op 1521 Mhz.. Geheugen draait op 143 Mhz. Ik heb de core verhoogd naar 1.6 volt.

De bottleneck is nog steeds Windows. Ik weet zeker dat de Celeron harder kan, maar Windows boot niet vanwege een PCI-bus fout. En volgens mij kan ik de PCI bus niet onder de 39 Mhz houden terwijl ik mijn celeron hoger zet.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Weet iemand waar ik het chema en de pinout van de processor kan vinden? Of beter nog, heeft iemand een step-by-step guide?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1