overklocking.

Pagina: 1
Acties:

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een vraagje:
ik wil mijn pc overclocken. Kan iemand mij helpen ik heb dit nog nooit gedaan met een Athlon. Dit is mijn systeem:

700 athlon,
abit ka7-100
ibm DTLA 15 gied
133 hz 128 mb geheugen
sb live 1024
compaq 100mb LAN kaart

ik ben nogal een beginneling en vraag me af hoever ik mijn processor kan overklocken als ik er een goldfinger op zet...
De goldfinger moet er nog opgezet worden.

MVG

Marco

Verwijderd

Tip : ik heb zelf ook een athlon 700 en een Abit Ka7, nu heb ik hem op 820 mhz gekregen dmv de fsb op 117 te zetten, dus als voordeel heb je dan dat je geen goldfinger nodig.
Dit heb ik trouwens allemaal voor elkaar gekregen met de standaard koeling en met een voltage van 1,80 ( 1,75 heb ik nog niet uitgetest, als je wilt gaan uit testen laat hem dan 3dmark 2000 runnen als hij daar niet uit knald dan is hij stabiel ! ).
De koerib word ca 38 graden met een kamer temp. van : 23 graden, gemonteerd aan de onderkant van de koelrib ( dan reageerd hij niet op de lucht ciculatie )

Ps : ik heb niets aan mijn kast gedaan geen extra fan's enz enz.
Daarin tegen heb ik wel 133 mhz geheugen ik denk niet dat jouwn geheugen zo veel kan hebben maar als het niet wil dan maar een goldfinger, instellen zoals het op het papiertje staat ( natuurlijk wel de plastic case van je athlon afslopen ) en daar zijn een aantal pinnentjes en daarop kont de goldfinger, en zo op die goldfinger stel je ook de voltage in.
Maar let op je L2 cache kan in theorie maar 400 mhz hebben dus als jij je athlon op 800 zet met een cache divider van 1/2 loopt de cache dus op 400, er is een bios patch bij abit en daarmee kan je volgens mij de l2 cache veranderen.
Als hij niet bij abit is te vinden dan wil ik hem wel toe meelen !!
Ik hoop dat je nu voldoende info hebt.

• BlauweFles
  • Niet online
Dank je.

Alleen ik wil hem denk ik toch hoger hebben ik zal bij CTW ook ff om advies vragen.
Er zit een redelijk goede koeler op dus daar verwacht ik geen problemen mee.

Alleen ik weet dus inderdaad niet wat ik metmijn L2 Cache moet doen.

Ik denk dat ie toch wel op ongeveer 950 moet kunnen of niet dan!?

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 september 2000 21:17 schreef stanley het volgende:
als je wilt gaan uit testen laat hem dan 3dmark 2000 runnen als hij daar niet uit knald dan is hij stabiel ![/quote]Uhm, tis maar wat je stabiel vind... laat 3dmark 24 uur lang draaien, dan vind ik hem pas stabiel...

Maarre, het is echt het beste om een GFD voor je Athlon te kopen, zo heb ik mijn Athlon 500 op 700 draaien (op 1,75v)
Je hebt wel net een verrotte Athlon om te overclocken, door de cache-divider... word solderen denk ik als je echt veel wilt halen..

iun ieder geval, veel succes!

Verwijderd

De cache divider kan een probleem zijn, maar er zijn GFD's waarmee je ook de cache divider kunt instellen.

Er is nog een manier om de cache divider in te stellen door de bios te patchen met een programmaatje geschreven door ene H. Oda (staat op een vage site). Ik heb er een keer postings over gezien hier op tweakers.net. Mijn athlon 600 is stabiel op 750 1,75V met een GFD en verder niks met de cache divider gedaan. Heb een asus k7m MB.

Om zo'n GFD te plaatsen moet je je cpu casing open wrikken met een schroevendraaier, ziet er eng uit, maakt ook vreselijke kraak geluiden, maar er kan niet veel mis gaan, want de heatplate beschermt de belangrijke electronica ook wel tijdens het openbreken.

Je kunt even checken op http://www.athlonoc.com voor meer info over het overclocken van je athlon. De webmasters zelf zijn ook erg behulpzaam als je een vraag stelt.

Heb je overigens een voeding van minstens 300 Watt?

Groeten,

Rob