Toon posts:

[hdd] smart resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om de waarders die worden opgeslagen in de firmware en met behulp van smart kunnen worden uitgelezen van de hd te "resetten" ?

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 10:39
Voor zover ik weet niet

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
nope, niet mogelijk, dood is dood zegt smart :'(

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Je kan in je bios van je pc instellen dat hij de melding van de harddisk negeert.
Dan zie je die melding niet meer.
Feit blijft natuurlijk dat je die bewuste harddisk beter maar niet kan gebruiken voor belangrijke data.
Want hij kan er elk moment echt mee ophouden.
Maar voor tijdelijke opslag is hij nog wel geschikt.

Ik heb zelf wel eens zo'n harddisk vervangen die het toch nog 4 maanden gedaan heeft.
Die klant had pas een storing bij ons aangemeld toen hij het echt niet meer deed.
In de praktijk is niet te voorspellen hoelang hij het nog zal blijven doen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 10:42 schreef Da_Kine het volgende:
Is er een mogelijkheid om de waarders die worden opgeslagen in de firmware en met behulp van smart kunnen worden uitgelezen van de hd te "resetten" ?
Die waarden zijn de minima waaraan de schijf moet voldoen. Als dat niet het geval is lijkt het mij het beste om de schijf op te sturen naar de fabrikant, waarna je een nieuwe krijgt (als je nog garantie hebt, 3 jaar dus)

Verwijderd

Topicstarter
mijn hd, is niet dood maar van de analyse van speedfan wordt ik ook niet al te vrolijk. Maar ik heb al die test proggies van seagate gerund maardie geven nooit 1 foutmelding.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als er ook maar 1 waarde niet in orde is, wordt dat wel gemeld door je BIOS als dat aanstaat, en anders wel in het Win2K/WinXP event log.
Pagina: 1