[php/mysql] error handling

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
'k Konnet niet vinden in de search, maar moet simpel zijn:

Hoe krijg ik de foutmelding van mysql in een string?
iets als
PHP:
1
<?$error = mysql_error();?>

lukt niet

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Hij zou het wel moeten doen iig ;) Doet mysql_errno() ook niets? Post eens wat omvattende code?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 14:26

PowerSp00n

There is no spoon

Is er wel een error dan? :)

Verwijderd

Hey glimi,

ikke idd ook code nodig om te helpen ;)

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
jongens is al gefixed!
closed

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:50
Het zou natuurlijk ook leuk zijn als je vermeld wat er nou mis was ;) Of was het gewoon een grote blunder? >:)

• JSchut
  • Laatst online: 21:28

JSchut

.....

als je nou iets doet zoals
PHP:
1
<?$query="SELECT blablabla enz..";$result=mysql_query($query,$mysql_connect) or die (mysql_error());?>

dan geef je de fout mee en dan laat ie de error automatisch zien als het fout gaat

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

die() = ranzig! errorhandling kan veel beter. die() maakt je script lui. bah!

• JSchut

JSchut

.....

als je commentaar hebt kom dan wel met eenbetere oplossing dan hebben er nog meer mensen wat aan.

ik weet dat dit werkt en gebruik het vaak maar als het beter kan dan hoor ik dat graag.

Beter en sneller script is natuurlijk altijd welkom B-)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waneer je die gebruikt wordt de afhandeling van je script acuut gestopt. Hierdoor kan het heel goed voorkomen dat je in HTML geopende tags (<html> <body> <table> <tr> <td>) niet goed afsluit en je dus eigenlijk een 'bagger' pagina aflevert. Daarnaast wordt waarschijnlijk je hele layout verneukt omdat de foutmelding zomaar ergens achteraan wordt geplaatst.

Wat beter is is om ipv die een error handling functie aan te rroepen, of om iets van een huidige status te zetten. Hiermee kan vervolgens een nette foutmelding en nette html worden gegenereerd. Daarnaast vraag ik me af of je bezoekers wel geintreseerd zijn in de letterlijke foutmelding die mysql teruggeeft. (Als ze dit wel hebben dan is dat waarschijnlijk om minder 'legale' bedoelingen)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• JSchut

JSchut

.....

ik was er net naar aan het kijken naar de error handler en dat is wel een handig iets

en het lijkt me idd niet echt logisch dat iemand foutmelding graag wil zien maar het is bijvoorbeeld erg handig om in zo'n error handler een mail functie te zetten zodat je meteen door hebt waaneer en wat er fout gaat op je site.

Pagina: 1