Thrustmaster Ferrari FB

Pagina: 1
Acties:

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Is dit stuurtje een beetje degelijk ?
BV. goede pedalen, lekker stuurtje enz.
En is het een redelijk stuurtje voor €84

Heb de search gebruikt en niet echt kunnen vinden wat ik zocht.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 10:28 schreef GUBO het volgende:
Is dit stuurtje een beetje degelijk ?
BV. goede pedalen, lekker stuurtje enz.
En is het een redelijk stuurtje voor €84

Heb de search gebruikt en niet echt kunnen vinden wat ik zocht.
Foutje moest edit knop ipv. quote hebben :+

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hij is heel goed. ik heb hem ook, heerlijke FF en veel grip op het stuur zelf. DE pedalen zijn de beste waar ik ooit mee heb gereden. kopuh

Verwijderd

Ik heb hem ook en ben er zeeeeeer tevreden mee, alleen koste hij toen ik hem kocht wel veel meer dan 84 Euro :( :P

• Schuey
  • Nu online
ja kostte mij ongeveer fl300,-

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 10:51 schreef Schuey het volgende:
ja kostte mij ongeveer fl300,-
bij mij fl 369,- geloof ik.....maar hij is het elke (gulden) cent waard :P

• Schuey
  • Nu online
hm ja dat zou ook nog eens kunne jah, iig heel duur

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Oke die koop ik dus :)
En welke spelen spellen jullie het meest met je stuur ?

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Ik voornamelijk NFS 5 Porsche, Midtown Madness 2 en dat is het wel zo'n beetje.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nou dan speel je mooi rukspellen, dus.

Een FFB stuur koop je voor sims. Niet voor arcadespelletjes, die kun je ook met keyboard spelen. Porsche 2000 is een goed spel, maar is ook met keyboard probleemloos te spelen... Al kreeg ik er laatst bij een vriend behoorlijk van langs (lag kilometers achter), want als je éénmaal een stuur gewend bent... :P Maar Midtown Madness is ZEKER geen spel voor de TM FFB. Waarom niet? Het spel is te wild, en door al die scherpe bochten en baggerphysics trek je je stuur gauw naar te kloten. Niet dat het onmiddelijk stuk zal gaan, maar goed lijkt het me niet.

Wat je wel moet spelen met een FFB stuur:

Zoals ik zei, racesimulaties. Grand Prix Legends en Nascar 4 (of 2002) zijn bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk te spelen met stuur. Waarom? Omdat je alleen dan gedoseerd kan sturen, en met FFB voel je je wagen ook nog eens beter aan, waardoor je tijden omlaag gaan. In Nascar 2002 voel je gewoon hoe de achterkant van je auto een eigen leven gaat leiden, en kun je op tijd ingrijpen.

Spellen die ook erg geschikt zijn:

Rally Trophy is het beste rallyspel wat ik gespeeld heb. Misschien spreken de oude auto's je niet aan, maar als je in slaap valt bij Colin McRae 2.0 (waarbij je met twee vingers in je neus met 160 km/h over heuvels jumpt), moet je het zeker eens proberen. Verder vind ik Master Rallye een erg goed racespel. Iets meer de arcadeinslag, maar goede forcefeedback en re-de-lijk realistische handling, maar toch erg goed bestuurbaar. Verder is F1 2001 nog wel aardig te pruimen, maar dan ook alleen met de patch eroverheen.

Vooral te mijden: GP3, Need for Speed 4 (keyboardspel ten voeten uit), Re-Volt, Stunt GP, en alle arcadeshit. Op zich prima spellen hoor, maar niet voor een prachtstuur als de TM FFB :9~

Ik heb hem nu bijna anderhalf jaar en ben nog altijd dik tevreden. Zeker een goede koop, al schijnt de Logitech MOMO Force nog beter te zijn maar die is wel oerlelijk :D

(En de Act-Labs natuurlijk, maar hey, het geld groeit me niet op de rug.)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
Op vrijdag 26 april 2002 10:58 schreef FastDevil het volgende:

[..]

bij mij fl 369,- geloof ik.....maar hij is het elke (gulden) cent waard :P
Ik hep nog ooit 450 gulden ofzo betaald voor een Microsoft Sidewinder FF --> erg relax stuurtje ook!!!!! :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

BM

Admin Softe Goederen
Op vrijdag 26 april 2002 13:13 schreef Captain Pervert het volgende:
Zeker een goede koop, al schijnt de Logitech MOMO Force nog beter te zijn maar die is wel oerlelijk :D
wil je niet vloeken aub :( ;) MOMO stuurtje is een beauty man, en imho idd stukken beter dan TM FFB stuur.
Met TM stuurtje heb ik ontzettend veel problemen gehad, ging om de haverklap naar de klote.

Ik raad de topicstarter dan ook aan het NIET te kopen :)
Al hebben anderen er goede ervaring mee, mijn ervaring is zeer zeer negatief, vandaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Klopt, de gear-up schakelpad (of beide) schijnen gemakkelijk af te breken. Maar:

a. dat was alleen zo bij de allereerste versie van meer dan 2 jaar geleden. De Guillemot versie. De nieuwe versie, die onder de vlag van Thrustmaster is uitgebracht, heeft verbeterde schakelpads. Hoe het zit met de Thrustmaster FFB GT Wheel weet ik niet.

b. je moet er ook niet als een bezetene op tekeer gaan. Schakelen betekent: de pad indrukken tot de klik. Niet daarna door gaan douwen tot hij niet verder wil, want door de constructie wil hij op een gegeven moment niet verder, maar als je dan door gaat douwen onstaat er door hefboomwerking teveel druk op 1 punt, en ik kan me voorstellen dat hij daardoor _kan_ breken. Nogmaals: een stuur is speelgoed, en geen gereedschap zoals een hamer of en breekijzer. Behandel hem met respect, en je hebt er lang plezier van. Ik blijf er nog altijd bij: ik snap ECHT niet hoe iemand zijn stuur kapot kan krijgen. Ik race veel, maar bij mij is hij nog altijd als nieuw.

Het enige nadeel vind ik de ietwat slappe pedalen. Maar die kan je zelf modden, als je dat wilt. Er is best veel aan het stuur te modden. Daar was ook een site van, maar ik ben de URL effkes kwijt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Op vrijdag 26 april 2002 16:08 schreef Captain Pervert het volgende:
Klopt, de gear-up schakelpad (of beide) schijnen gemakkelijk af te breken. Maar:

a. dat was alleen zo bij de allereerste versie van meer dan 2 jaar geleden. De Guillemot versie. De nieuwe versie, die onder de vlag van Thrustmaster is uitgebracht, heeft verbeterde schakelpads. Hoe het zit met de Thrustmaster FFB GT Wheel weet ik niet.

b. je moet er ook niet als een bezetene op tekeer gaan. Schakelen betekent: de pad indrukken tot de klik. Niet daarna door gaan douwen tot hij niet verder wil, want door de constructie wil hij op een gegeven moment niet verder, maar als je dan door gaat douwen onstaat er door hefboomwerking teveel druk op 1 punt, en ik kan me voorstellen dat hij daardoor _kan_ breken. Nogmaals: een stuur is speelgoed, en geen gereedschap zoals een hamer of en breekijzer. Behandel hem met respect, en je hebt er lang plezier van. Ik blijf er nog altijd bij: ik snap ECHT niet hoe iemand zijn stuur kapot kan krijgen. Ik race veel, maar bij mij is hij nog altijd als nieuw.

Het enige nadeel vind ik de ietwat slappe pedalen. Maar die kan je zelf modden, als je dat wilt. Er is best veel aan het stuur te modden. Daar was ook een site van, maar ik ben de URL effkes kwijt.
Ik heb er helemaal geen gekke dingen mee gedaan, altijd gewoon normaal mee racen.
* BM is gpl verslaafd.
Heb het toendertijd ook gekocht omdat ik gehoord had dat het het beste stuurtje (betaalbaar iig) op de markt was.

Alleen presteerde het stuur het om na een tijdje amper FF meer te geven.
3e stuur wat ik van TM kreeg had wel zo enorm veel speling en zo enorm weinig FF dat ik maar besloten heb een Momo te kopen.

Kun je geloven dat ik er weinig goeds over te vertellen heb? ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 18:09 schreef SpeedAddict het volgende:

[..]

Ik heb er helemaal geen gekke dingen mee gedaan, altijd gewoon normaal mee racen.
/me is gpl verslaafd.
Heb het toendertijd ook gekocht omdat ik gehoord had dat het het beste stuurtje (betaalbaar iig) op de markt was.

Alleen presteerde het stuur het om na een tijdje amper FF meer te geven.
3e stuur wat ik van TM kreeg had wel zo enorm veel speling en zo enorm weinig FF dat ik maar besloten heb een Momo te kopen.

Kun je geloven dat ik er weinig goeds over te vertellen heb? ;)
hmm....ik heb die guillemot (nu dus de thrustmaster) al sinds die ongeveer uit is en heb er nooit problemen mee gehad, ben super tevreden met dat ding. Erg veel speel plezier en een zeer coole FF ervaring. Nog nooit kapot gegaan.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Ik vind de logitech MOMO er wel cool uit zien hoor.
Ik vind hem alleen te duur.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Hij is duur, maar imho zeker het geld waard

Xbox

Pagina: 1