Nou dan speel je mooi rukspellen, dus.
Een FFB stuur koop je voor sims. Niet voor arcadespelletjes, die kun je ook met keyboard spelen. Porsche 2000 is een goed spel, maar is ook met keyboard probleemloos te spelen... Al kreeg ik er laatst bij een vriend behoorlijk van langs (lag kilometers achter), want als je éénmaal een stuur gewend bent...

Maar Midtown Madness is ZEKER geen spel voor de TM FFB. Waarom niet? Het spel is te wild, en door al die scherpe bochten en baggerphysics trek je je stuur gauw naar te kloten. Niet dat het onmiddelijk stuk zal gaan, maar goed lijkt het me niet.
Wat je wel moet spelen met een FFB stuur:
Zoals ik zei, racesimulaties.
Grand Prix Legends en
Nascar 4 (of 2002) zijn bijvoorbeeld alleen fatsoenlijk te spelen met stuur. Waarom? Omdat je alleen dan gedoseerd kan sturen, en met FFB voel je je wagen ook nog eens beter aan, waardoor je tijden omlaag gaan. In Nascar 2002 voel je gewoon hoe de achterkant van je auto een eigen leven gaat leiden, en kun je op tijd ingrijpen.
Spellen die ook erg geschikt zijn:
Rally Trophy is het beste rallyspel wat ik gespeeld heb. Misschien spreken de oude auto's je niet aan, maar als je in slaap valt bij Colin McRae 2.0 (waarbij je met twee vingers in je neus met 160 km/h over heuvels jumpt), moet je het zeker eens proberen. Verder vind ik
Master Rallye een erg goed racespel. Iets meer de arcadeinslag, maar goede forcefeedback en re-de-lijk realistische handling, maar toch erg goed bestuurbaar. Verder is
F1 2001 nog wel aardig te pruimen, maar dan ook alleen met de patch eroverheen.
Vooral te mijden: GP3, Need for Speed 4 (keyboardspel ten voeten uit), Re-Volt, Stunt GP, en alle arcadeshit. Op zich prima spellen hoor, maar niet voor een prachtstuur als de TM FFB
Ik heb hem nu bijna anderhalf jaar en ben nog altijd dik tevreden. Zeker een goede koop, al schijnt de Logitech MOMO Force nog beter te zijn maar die is wel oerlelijk
(En de Act-Labs natuurlijk, maar hey, het geld groeit me niet op de rug.)
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.