Toon posts:

[Servlet] InterAct Servlet <-> Browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil een servlet laten "interacten" met een browser: In een HTML-page vul je een aantal waardes in, en deze stuur je via een submit (GET) naar het servlet. Vervolgens gaat het Servlet met deze waardes wat leuke dingen doen, zodat er uiteindelijk een plaatje ontstaat. Dit plaatje moet echter weer terug naar de browser (in een ander frame, de ingevulde waardes moeten zichtbaar blijven!)

Hoe doe ik dit? Ik vind genoeg info over hoe ik waardes vanuit een HTML-page naar het servlet krijg, dit is ook geen probleem, maar andersom, daar vind ik er weinig info over...

tnx!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Uhm als je waardes naar een servlet stuurt, gebeurt dit door een GET/POST request. Het lijkt me logisch dat de webserver dan wel iets moois terugstuurt op dat request NL een HTTP bericht met de pagina erin (die requested werdt)

Verwijderd

Topicstarter
inderdeed....

Maar ik hoopte eigelijk op een manier om het servlet een URL naar de browser te laten sturen...

Alles goed, glimpie :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 26 april 2002 10:28 schreef beurdy het volgende:
inderdeed....

Maar ik hoopte eigelijk op een manier om het servlet een URL naar de browser te laten sturen...

Alles goed, glimpie :)
Alles goed hoor hier ;) En daar dingus (weet het echt niet meer -> Xalibur?) Xalibur!!

Een servlet kan pas wat sturen als de browser hem aanroept, dus ik snap het probleem niet helemaal.
Je roept dus de servlet aan met een GET met waardes. De servlet gaat wat rekenen enz en berekent wat. Met deze waardes maakt hij een plaatje en stuurt ie terug.

Tja dan moet JavaScript er voor gaan zorgen dat het niet in hetzelfde frame geopent wordt, als degene die de waardes verstuurde. Maar daarvoor moet je bij [forum=13] zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, javascript probeerde ik nou net de voorkomen... maar dat zal de enige oplossing zijn dan...

tis inderdeed xali ja.. slecht dat dat niet je eerste gedachte was hoor..

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Hmm, is het misschien een idee om die twee frames gewoon met dezelfde servlet te laten praten?

Vanuit frame 1 doe je een POST naar de servlet. Frame 2 doet om de x seconden een refresh en stuurt dus regelmatig een GET naar de servlet.

Dit is natuurlijk erg slecht voor de performance, maar afhankelijk van de hoeveelheid gebruikers/gegevens zou het kunnen werken...

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Topicstarter
Hmja, beide frames moeten sowieso met het servlet communiceren.. het ene frame voor de in te voeren waardes. en het andere frame omdat het plaatje een "clickable" map moet zijn.

Uiteindelijk moet het mogelijk worden een kaartje te laten genereren vanuit Oracle. En in dat plaatje moet je objecten kunnen aanclicken, en er zo meer info over zien (bijvoorveeld als je een huizenblok aanklikt moet er een pop-up openen, waarin de oppervlakte oid staat)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

wat is er mis met een <form target="anderframe"> ?
Pagina: 1