[Redhat 7.2]Linux Installatie handmatig opstarten

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Ik heb het volgende probleem:

Mijn server ziet m'n cd-rom speler niet via het bios tijdens het booten, vandaar dat ik dus perse met opstartdiskette op moet starten, en zo krijg ik hem dan wel aan de praat. Alleen nu weet ik dus niet hoe ik de redhat installatie op moet starten vanuit dos. (bij me vorige server deed de boot via de cd-rom het dus wel)

Nu vroeg ik me af of er een commando of een bepaalde methode is om de installatie toch te starten als je al in dos zit.

Ik heb google al gezocht en ook de search hier gebruikt, maar nix gevonden helaas....

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik wil hem nu echt de lucht in hebben :D

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

sus

is druk :+

in de map x:\dosutils zie je de file loadlin.exe staan. Als je dat start, start hij ook linux op. Hij start dan niet de PC opnieuw op, maar gooit gewoon DOS/Windows helemaal uit het geheugen.

Ik d8 dat je daarmee ook de installatie kan starten, maar 100% zeker ben ik er niet van...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

ooit gedacht aan het maken van een bootflop van RedHat ??
In de dosutils dir staat rawrite.exe, deze kan je gebruiken om uit de images dir een image op flop te zetten.
code:
1
d:\dosutils\rawrite.exe d:\images\boot.img a:

daarmee booten, dan start de redhat install ook.

suc6

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

sus

is druk :+

Op vrijdag 26 april 2002 10:54 schreef CyberJ het volgende:
ooit gedacht aan het maken van een bootflop van RedHat ??
In de dosutils dir staat rawrite.exe, deze kan je gebruiken om uit de images dir een image op flop te zetten.
code:
1
d:\dosutils\rawrite.exe d:\images\boot.img a:

daarmee booten, dan start de redhat install ook.

suc6
hehe, daar zat ik ook net aan te denken: "Het kan toch ook anders, hoe was dat ook weer" :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:22
Tis gelukt :)
Bootdisk lukte niet, zei ie steeds dat ie mislukt was als ie aan het booten was en dat ik er een nieuwe floppy in moest doen, maar er stond op de cd-rom ook het bestand autoboot.bat, die opgestart en toen begon ie met de installatie :-))

Maarre......toch thx voor de hulp! :)