ik heb een duron 800 op een k7s5a. de duron is lockvrij en de l7 bruggen zijn gekleurd, dus de Vcore staat op 1,85 volt. heb 2 casefans en een spire full copper koeler. 300 watt voeding en 256 mb sd-ram 133 mhz. hd= 20 gb 7200 en video = geforce 2 mx400 64mb. mijn probleem is dat-ie een half uur stabiel is op fsb 112 = 900mhz. coreclock, en dan reset de pc zichzelf. dan doet-ie het weer een half uur en dan is het weer voorbij. rara wat is dit????
Ik draai mijn duron 600 al een maand of 4 op 800 mhz.
Ik heb dan een fsb van 133 mhz.
(op een ecs k7vza
) ik heb jumpertjes omgezet op het moederbord, vlak boven de ide poorten. misschien dan jij dit ook moet proberen
dat klopt wel :
in verschillende fora staat dat de K7S5A niet stabiel is 112 mhz maar wel op iet shoger of iets lager.
is een rare bug in dat bordje ...
Probeer een andere setting en probeer nog es : ben benieuwd !
in verschillende fora staat dat de K7S5A niet stabiel is 112 mhz maar wel op iet shoger of iets lager.
is een rare bug in dat bordje ...
Probeer een andere setting en probeer nog es : ben benieuwd !
keej dan, ik heb het geprobeerd op 124 maar die houdt het nog geen 10 minuten uit in Quake3. Balen, maar wat doe ik eraan, ik lees overal dat er veel duron 800's in staat zijn de gig te halen, waarom de mijne niet>??????
wat is de maximale grens fsb????
duron suckzz
duron suckzz
Hmmm ...
geen MP settings op dat bordje ?
want dan zou ik het proberen met een lagere MP en een hogere FSB ..
zo niet : Probeer een tooltje te vinden wat vanuit windows je FSB laat opschroeven.
Dan kan je even testen met dat ding ...
scheelt je een hoop ellende
geen MP settings op dat bordje ?
want dan zou ik het proberen met een lagere MP en een hogere FSB ..
zo niet : Probeer een tooltje te vinden wat vanuit windows je FSB laat opschroeven.
Dan kan je even testen met dat ding ...
scheelt je een hoop ellende
Mijn duron 700 draait prima op 800/133/1.7V, ik zie dat je vcore op 1,85 staat, bij mij kan ik mijn bios waarden zelfs niet meer saven op 800 MHz 1,85, ik zou dus eerst de cpu inbranden (hoogst mogelijke vcore op default clockspeed) en een weekje daarna gewoon nog eens proberen OC'en maar met 1,7vcore (cpu wordt minder heet = stabieler, ook wordt er minder power gevraagd van je voeding, wat ook tot hogere stabiliteit kan leiden), waarschijnlijk kan ie dan hoger OC'ed worden, dat je fsb niet hoog wil ligt misschien we laan je mobo en niet aan je cpu, probeer eerst maar eens je cpu te OC'en met 1,7vcore (na inbranden) met fsb 100, weet je metteen ook of het cpu of mamaplank is die niet wil, enfin suc6 ermee
heyz, mijn cpu wordt toch maar 44 graden max. dus warmte is geen probleem,
ff tussendoor, hij draait nu wel stabiel en snel op 124 fsb = 1000 mhz.
op 1,85 Vcore. ok. bedankt allemaal.
Duron sucks? No way manOp vrijdag 26 april 2002 10:34 schreef miquelvangemert het volgende:
keej dan, ik heb het geprobeerd op 124 maar die houdt het nog geen 10 minuten uit in Quake3. Balen, maar wat doe ik eraan, ik lees overal dat er veel duron 800's in staat zijn de gig te halen, waarom de mijne niet>??????
duron suckzz
Mijn lekkere duron draai mooi op 133FSB. Zo.
6×133=800
Verwijderd
Je kan de bruggetjes opblazen/solderen/inkleuren en zo de MP hardwarematig veranderen. Als het niet lukt dan is je proc kapot
. Ergens op www.tomshardware.com was hier een artikeltje over te vinden.
Domme vraag misschien, maar je kunt toch 2 dingen instellen op die ECS, ik heb mijn FSB op 133Mhz lopen, en de "proc FSB" (hoe noem je die nou?Op zaterdag 27 april 2002 22:04 schreef miquelvangemert het volgende:
heyz, mijn cpu wordt toch maar 44 graden max. dus warmte is geen probleem,
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Die vraag stel ik mij ook, ik zit met hetzelfde moederbord met m'n athlon 1.33 en ik zou graag de FSB ook wat op willen krikken, maar gezien die nu al op 133 staat, gaat dat niet meer of zo?Op zondag 28 april 2002 11:41 schreef ND het volgende:
[..]
Domme vraag misschien, maar je kunt toch 2 dingen instellen op die ECS, ik heb mijn FSB op 133Mhz lopen, en de "proc FSB" (hoe noem je die nou?) op 100Mhz lopen. Welke heb jij nou verandert tot 124Mhz?
![]()
Heb je misschien ergens één of andere speciale biosflash gevonden? zo ja, waar?
Dr is toch een overclockbios voor die ecs?
Ik zal eens even zoeken.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1910
das al 1
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=002551
woei nog een
Zo is ut toch wel genoeg denk ik?
Ik zal eens even zoeken.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1910
das al 1
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=002551
woei nog een
Zo is ut toch wel genoeg denk ik?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
heeyz allemaal, die OC bios van OCWORKBENCH.COM is perfect voor Durons/Athlons. Je kunt je athlon o.a. op 150 of 166 mhz. fsb laten draaien!
Er zijn mensen die hun athlon op 166 fsb stabiel hebben draaien!!
Succes ermee!
Er zijn mensen die hun athlon op 166 fsb stabiel hebben draaien!!
Succes ermee!
Ik ben de trotse eigenaar van een Duron 800@(8x150=)1200@1.9v 
Mijn huidige config haalt dit wel maar mn cooling voldoet niet...
Nu nog mn nieuwe Crucial DDR en dan gaan we voor de 166, alhoewel...
Mijn huidige config haalt dit wel maar mn cooling voldoet niet...
Nu nog mn nieuwe Crucial DDR en dan gaan we voor de 166, alhoewel...
Pagina: 1