Toon posts:

CUPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die ervaring heeft met het cups print systeem. Novell heeft een vergelijkbaar product iPrint en het wel aardig om beide systemen eens naast elkaar uit te gaan testen. Met name ben ik opzoek naar ervaringen over het implementeren, opzetten en het gebruik van dit systeem in combinatie met WinNT/2K clients.

(Ja, ik heb ook gepost op nllgg mailinglist)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 10:06 schreef ger24 het volgende:
(Ja, ik heb ook gepost op nllgg mailinglist)
Dat wilde ik net zeggen. :P.

Ik heb CUPS als lokaal printingsysteem bij mijn ouders (zat standaard bij Mandrake-8.2 meegeleverd). Werkt vrij simpel, gewoon 'print' kiezen in een willekeurige applicatie en er komt een papiertje uit de printer. :P. Mandrake levert een vrij simpel configuratieprogramma mee met support voor een enorme berg aan printers (niet alleen HP dus).

Ik heb het ook ooit thuis geprobeerd op een apart computertje met debian/CUPS op een HP laserprinter, dit was dus 'handwerk'. Via de HOWTO op de CUPS homepage kwam ik eigenlijk niet echt veel problemen tegen, behalve dan om de juiste driverfile voor mijn printer te selecteren. Daarna konden alle applicaties printen.

Op deze computer gebruik ik nog steeds het oude vertrouwde lprng, omdat ik te lui ben om het alsnog over te zetten naar CUPS... Zoveel print ik niet. ;).

In bedrijfsmatige omgevingen heb ik hier echter absoluut geen ervaring mee...

Verwijderd

ik heb geprobeerd op winME via IPP (CUPS) te laten werken, maar dat is niet gelukt..ja ik had het progje van de ME-cd geinstalleerd (staat in add-on of zo)

Verwijderd

KDE (ook 3.x) heeft CUPS ondersteuning. Had het bij de 2 serie er nooit in staan, maar heb het nu bij 3 mee gecompileerd. Ik heb daarvoor nooit een printer aan de gang weten te krijgen, maar nu met CUPS wel. Het is dus makkelijker dan met apsfilter enzo ;)