Ik ben het niet eens met het openen van dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/429862
Ik vindt dat er dalijk in geur en kleur uitgelegd wordt hoe men een virus schrijft, en dit op een dusdanige manier dat het in mijn ogen één centrale plek wordt waar kwaadwillende hun info vandaan kunnen halen.
Maar om mensen doelbewust op te zadelen met problemen, het bewust verkloten van diegene's pc, alleen om te laten zien hoe "goed" men wel niet is, en het dan nog een meesterwerk te noemen, gaat me iets te ver.
Maar als je hier dalijk tig users (al dan niet van GoT, of die de desbetreffende pagina via een search-engine vinden), heb zitten die lekker volledige info krijgen over hoe maak ik een goed virus, waar moet ik op letten wil het goed werken, enz enz, stimuleer je in mijn ogen het maken hiervan, terwijl het toch al zo verrot is dat er virussen zijn.
Is hetzelfde als mijn auto 200 rijdt, en ik krijg een boete, en vervolgens klaag ik de fabrikant aan, want die heeft er voor gezorgd dat die auto zo hard kan. Het is en blijft mijn verantwoordelijkheid wat ik met de gegeven dingen doe.
Maar dit is voor mij geen reden om dit topic in leven te houden, ondanks de goeie bedoeling die wasigh er mee heeft, nml. leren om beter te programmeren.
GoT kan niet verantwoordelijk zijn wat er met de gegeven info wordt gedaan, maar ik vindt dat er niet goed nagedacht is wat de consequenties kunnen zijn van info die hier in dit topic geboden wordt.
Zo, en hoe staat de crew/andere users hier tegenover?
comments
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/429862
Ik vindt dat er dalijk in geur en kleur uitgelegd wordt hoe men een virus schrijft, en dit op een dusdanige manier dat het in mijn ogen één centrale plek wordt waar kwaadwillende hun info vandaan kunnen halen.
Mee eens, het is knap geprogrammeerd.Op dinsdag 05 maart 2002 10:28 schreef wasigh het volgende:
En nog steeds, al zijn de gevolgen van een virus vaak verschrikkelijk vervelend een virus blijft IMHO een stukje meesterwerk. En dan heb ik het niet over virusGenerators en het exploiten van bekende fouten.
Maar om mensen doelbewust op te zadelen met problemen, het bewust verkloten van diegene's pc, alleen om te laten zien hoe "goed" men wel niet is, en het dan nog een meesterwerk te noemen, gaat me iets te ver.
Ok, een forum is imo een "knowledgebase" waar je info op diverse vlakken vandaan kan halen.Ondertussen heb ik al redelijk wat programmeer ervaring, maar een virus schrijven zou ik denk ik nog steeds niet kunnen. Daarom dit topicPuur om dingen te leren, kennis is macht, en in deze tijd van internet en cyberwars is dat meer waar dan ooit.
Maar als je hier dalijk tig users (al dan niet van GoT, of die de desbetreffende pagina via een search-engine vinden), heb zitten die lekker volledige info krijgen over hoe maak ik een goed virus, waar moet ik op letten wil het goed werken, enz enz, stimuleer je in mijn ogen het maken hiervan, terwijl het toch al zo verrot is dat er virussen zijn.
Valt onder dezelfde categorie als hierboven, hoe maak ik het virus zo "hard-to-track" mogelijk. Hierdoor kan het virus meer en makkelijker schade aanrichten -----> een verpeste pc.Hoe zorg je dat je virus onzichtbaar blijft? hoe markeer je files die je al besmet hebt? Hoe schrijf je zelf muteerende code?
Het is de verantwoordelijkheid van de users wat men met de gegeven info doet, zonder meer. Als er users zijn die deze info gaan gebruiken om een nieuw virus te schrijven, zijn ze daar zelf verantwoordelijk voor.[disclaimer]
In deze thread mag alles over virussen tot in detail besproken worden. Wat je met de informatie doet is je eigen verantwoordelijkheid.
Virussen kunnen gevaarlijk zijn in de handen van gekken, ben geen gek
Is hetzelfde als mijn auto 200 rijdt, en ik krijg een boete, en vervolgens klaag ik de fabrikant aan, want die heeft er voor gezorgd dat die auto zo hard kan. Het is en blijft mijn verantwoordelijkheid wat ik met de gegeven dingen doe.
Maar dit is voor mij geen reden om dit topic in leven te houden, ondanks de goeie bedoeling die wasigh er mee heeft, nml. leren om beter te programmeren.
GoT kan niet verantwoordelijk zijn wat er met de gegeven info wordt gedaan, maar ik vindt dat er niet goed nagedacht is wat de consequenties kunnen zijn van info die hier in dit topic geboden wordt.
Zo, en hoe staat de crew/andere users hier tegenover?
comments