Toon posts:

[P&W] Virustopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het niet eens met het openen van dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/429862

Ik vindt dat er dalijk in geur en kleur uitgelegd wordt hoe men een virus schrijft, en dit op een dusdanige manier dat het in mijn ogen één centrale plek wordt waar kwaadwillende hun info vandaan kunnen halen.
Op dinsdag 05 maart 2002 10:28 schreef wasigh het volgende:
En nog steeds, al zijn de gevolgen van een virus vaak verschrikkelijk vervelend een virus blijft IMHO een stukje meesterwerk. En dan heb ik het niet over virusGenerators en het exploiten van bekende fouten.
Mee eens, het is knap geprogrammeerd.
Maar om mensen doelbewust op te zadelen met problemen, het bewust verkloten van diegene's pc, alleen om te laten zien hoe "goed" men wel niet is, en het dan nog een meesterwerk te noemen, gaat me iets te ver.
Ondertussen heb ik al redelijk wat programmeer ervaring, maar een virus schrijven zou ik denk ik nog steeds niet kunnen. Daarom dit topic :) Puur om dingen te leren, kennis is macht, en in deze tijd van internet en cyberwars is dat meer waar dan ooit.
Ok, een forum is imo een "knowledgebase" waar je info op diverse vlakken vandaan kan halen.
Maar als je hier dalijk tig users (al dan niet van GoT, of die de desbetreffende pagina via een search-engine vinden), heb zitten die lekker volledige info krijgen over hoe maak ik een goed virus, waar moet ik op letten wil het goed werken, enz enz, stimuleer je in mijn ogen het maken hiervan, terwijl het toch al zo verrot is dat er virussen zijn.
Hoe zorg je dat je virus onzichtbaar blijft? hoe markeer je files die je al besmet hebt? Hoe schrijf je zelf muteerende code?
Valt onder dezelfde categorie als hierboven, hoe maak ik het virus zo "hard-to-track" mogelijk. Hierdoor kan het virus meer en makkelijker schade aanrichten -----> een verpeste pc.
[disclaimer]
In deze thread mag alles over virussen tot in detail besproken worden. Wat je met de informatie doet is je eigen verantwoordelijkheid.
Virussen kunnen gevaarlijk zijn in de handen van gekken, ben geen gek ;)
Het is de verantwoordelijkheid van de users wat men met de gegeven info doet, zonder meer. Als er users zijn die deze info gaan gebruiken om een nieuw virus te schrijven, zijn ze daar zelf verantwoordelijk voor.

Is hetzelfde als mijn auto 200 rijdt, en ik krijg een boete, en vervolgens klaag ik de fabrikant aan, want die heeft er voor gezorgd dat die auto zo hard kan. Het is en blijft mijn verantwoordelijkheid wat ik met de gegeven dingen doe.

Maar dit is voor mij geen reden om dit topic in leven te houden, ondanks de goeie bedoeling die wasigh er mee heeft, nml. leren om beter te programmeren.

GoT kan niet verantwoordelijk zijn wat er met de gegeven info wordt gedaan, maar ik vindt dat er niet goed nagedacht is wat de consequenties kunnen zijn van info die hier in dit topic geboden wordt.

Zo, en hoe staat de crew/andere users hier tegenover?
comments :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 10:26

chem

Reist de wereld rond

hier in SM kan niemand reageren :)
ik move hem naar LA.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 11:00 schreef chem het volgende:
hier in SM kan niemand reageren :)
ik move hem naar LA.
:X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 26 april 2002 10:04 schreef vwk een lang verhaal over virussen
Ik heb hier eigenlijk niets aan toe te voegen. GoT mag niet gebruikt worden als knowledgebase voor virusmakers.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom de crew zulke topics toelaat. Bij de minste of geringste warez link krijg je meteen waarschuwing, en ook iets teveel naakt is taboe.

Waarom mag dit dan wel :?

Ik zou ook wel graag uitleg willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mensen die zo slim zijn dat ze zelf een virus kunnen ontwikkelen hebben echt geen p&w topic nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 11:22 schreef Nielsz het volgende:
Mensen die zo slim zijn dat ze zelf een virus kunnen ontwikkelen hebben echt geen p&w topic nodig hoor.
Je vergeet de mensen die slim willen worden.
De topicstarter wil wel graag zo slim worden, omdat hij er meer over wilt weten. De mensen die het al wel weten posten er, en knallen zo lekker veel kennis in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Je moet een onderscheid maken tussen 'goede virus(makers)' en 'slechte virus(makers)'.

Bij slechte gaat het niet om de beauty van de code, maar om het resultaat: destruction/fame
Bij goede gaat het erom om wijzer te worden. Respect daarvoor.

Denk aan hacker/cracker. Respect voor de hacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 11:41 schreef Nielsz het volgende:
Je moet een onderscheid maken tussen 'goede virus(makers)' en 'slechte virus(makers)'.

Bij slechte gaat het niet om de beauty van de code, maar om het resultaat: destruction/fame
Bij goede gaat het erom om wijzer te worden. Respect daarvoor.

Denk aan hacker/cracker. Respect voor de hacker.
Waar ligt het onderscheid?
Je weet niet wat de bedoeling is van mensen, dus wat ze doen met de info die ze gegeven wordt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 11:58 schreef vwk het volgende:

[..]

Je weet niet wat de bedoeling is van mensen, dus wat ze doen met de info die ze gegeven wordt in dit topic.
Het onderscheid ligt bij het feit dat slechte virusmakers geen virusmaken maar met een virusprogramma 'm in elkaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 26 april 2002 11:58 schreef vwk het volgende:

[..]

Lastig onderwerp, maar ik denk dat je moet differentiëren tussen je persoonlijke mening over virussen en het feit dat er informatie te vinden is.

neem bijvoorbeeld een bedrijf met een brandveiligheid-procedure, die is natuurlijk leuk gepland, maar evenzozeer is het van belang dat er met enige regelmatig brandoefeningen gehouden moeten worden.

ik denk dat zo'n virus-topic in grote mate als een oefening kan worden gezien, een discussie over veiligheid, behalve dat verbod hiervan geen enkele barrière vormt voor virus-schrijvende scriptkiddies, is het ook zo dat verbod op discussie over de werking van veiligheid leidt tot 'schijn'-veiligheid, het idee dat je kennis kan verbieden; dat schat ik in als wel gevaarlijk, immers doordat mensen geen risico-inschatting meer kunnen maken wordt het optreden van een incidenteler geval ook extra schade aangedaan.

blijft enkel het morele oordeel over virussen over, en dat lijkt me een verkeerde reden om de P&W'ers te bestraffen voor het bespreken ervan.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

gelukkig heb ik een goed geheugen en wist ik dat deze discussie al is geweest: [topic=429867/1/25]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 12:15 schreef D2k het volgende:
gelukkig heb ik een goed geheugen en wist ik dat deze discussie al is geweest: [topic=429867/1/25]
Gelukkig ik ook maar was te lui om te zoeken :P
Pagina: 1