Toon posts:

Is TweakDSL nou wel zo goed?!

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het echt tof dat Tweakers.net ook met een eigen DSL dienst komt, alleen vraag ik me nu dus af of het aanbod wel zo gunstiger is...tenminste als ik een aantal reacties hoor van ja 80GB datalimiet bij 8mbit downstream...dan zet ik me vraagtekens bij het feit ofdat het wel zo gunstig is om TweakDSL te nemen...want er zijn nog 'genoeg' andere providers die de zelfde bandbreedte/service aanbieden zonder datalimiet of met een stukken hoger datalimiet...

Ik heb zelf enigzins gemengde gevoelens enerzijds vind ik het een goede prijs kwaliteits verhouding anderzinds ben ik het toch niet eens met die datalimiet. Wat vinden jullie?

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

Is er al ergens een plaats waar je het kan aanvragen? Ik lees nou al meerdere topics over dit onderwerp, maar nergens een Link of wat dan ook..

...Make every cut count, even if it is one frame...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Welke providers dan? Cistron heeft een lagere datalimiet en een hogere prijs :)

edit:
en ja, dit kan wel in een van de andere topics hierover gok ik :P

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Rival24
  • Laatst online: 23:33

Rival24

I'll Be Back

(psst www.tweakdsl.nl)

(lol :) 4 replies in 10 seconden)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vind trouwens dat het topic over TweakDSL niet in LA thuishoord. Lieve adjes is namelijk voor:
Lieve Adjes
Voor al je opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen aangaande ons mooie forumpje.
maar goed of TweakDSL wel of niet goed is zullen we wel zien.

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Vind het veelste duur man. In Zweden enzo betalen ze maar een 10de van het bedrag die we hier moeten neertellen.
code:
1
2
3
4
TweakDSL abo Max.Downstream Max Upstream Dataverkeer Prijs 
SurfDSL 512   kbps     256 kbps     15 GByte    55,- 
ProDSL   1.024 kbps     512 kbps     35 GByte    70,- 
UltraDSL     8.192 kbps     512 kbps     80 GByte    95,-

w00t

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 26 april 2002 10:13 schreef Robbie007 het volgende:
Vind het veelste duur man. In Zweden enzo betalen ze maar een 10de van het bedrag die we hier moeten neertellen.
code:
1
2
3
4
Wow, heb je daar al 8 Mbit/sec voor 9.5 euro? :? Da's wel erg goedkoop...

Virussen? Scan ze hier!

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is ook onzin dat het duur is, dit zijn behoorlijk concurrerende prijzen dacht ik zo.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• IceStorm
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Niemand houd je tegen om naar Zweden te verhuizen hoor ;).

En cmon, je gaat mij niet wijsmaken dat je meer dan 80 gb aan data per maand 'behandeld'. Ik zit zelf aan 30 en ik heb moeite om alles wat ik binnenhaal in te zien ;).
Daarnaast heeft elke provider zijn limieten hoor, hetzij vast, hetzij via een FUP.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

Moehwaa.... lijkt mij wel goed hoor..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
ADSL Premium:
Specificaties :
- 7800/512 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam
92.50 euro per maand + 2 euro voor static IP
en geen overboeking dus 1:1

www.eweka.nl

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ik weet vrij zeker dat Eweka ook gewoon een overboeking hanteert. Ze bieden ook via bbned aan, dus 1:25, net als Cistron en TweakDSL. "Gegarandeerde Privacy" jaja, mogen ze mij uitleggen hoe ze DAT willen garanderen. Bovendien: denk je dat dataverkeer gratis is? Als Eweka straks wat meer abonnees heeft gaan ze tegen een probleem aanlopen: ten eerste kosten de abonnees waarschijnlijk stuk voor stuk meer dan ze opleveren, omdat ze zoveel dataverkeer verstoken. Ten tweede trekken die lui de hele lijn dicht, waardoor de algemene snelheid zal zakken. Als elke megabit 25 verkocht wordt en iedereen kan leechen zo vaak hij wil, gaan er echt wel een keer wat meer dan 1 persoon van die 25 tegelijk downloaden -> snelheid omlaag. Dan is een datalimiet dus heel handig, omdat op die manier automatisch mensen beter gaan opletten wat en wanneer ze gaan downloaden, waardoor de snelheid hoger blijft. 80 GB is echt een hele goede deal. Als je geen illegale zaken uitvoert (server draaien mag dan wel, illegaal spul aanbieden vast niet), is het heel knap als je die 80 haalt in een maand.

Verwijderd

80GB down is wel aardig relaxt hoor.
Cistron heeft bij zijn 8Mbit/.5Mbit abbo een 50GB limiet voor dezelfde prijs dacht ik
en 50GB vind ik idd wel wat aan de krappe kant, maar 80 is best wel redelijk.

24/7 een server draaien lukt er idd niet mee. Maar helaas, daar is het ook niet voor bedoeld. Dan moet je een zakelijk abbo erges nemen (of sjello, maar dat is traaaaag).

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05
MOve > [forum=4]

DIT IS MIJN WEBSITE

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 26 april 2002 11:28 schreef PsyFlux het volgende:
Cistron heeft bij zijn 8Mbit/.5Mbit abbo een 50GB limiet voor dezelfde prijs dacht ik
Tsja, het is maar wat je krap noemt. Toen de TU Delft nog ADSL aanbood samen met Cistron Telecom bleven de aansluitingen van de TU Delft gemiddeld beneden de 35 GB per maand (wat toendertijd de datalimiet van de commerciele variant van Cistron Telecom was). En van de 92 aansluitingen waren er wel een paar van hele grote studentenhuizen (115 man over 2 lijnen bijvoorbeeld), die het gemiddelde behoorlijk naar boven trokken.
50 GB is 2 CD's per dag en nog wat ruimte over, 80 GB is 3 CD's per dag. Wat moet je ermee?

De mensen die hier niet genoeg aan hebben weten dat van zichzelf ook wel, en die horen ook niet tot de doelgroep van een algemene ISP. Dat die ISP's ze dan weren door een datalimiet in te stellen vind ik alleen maar logisch.
Dat een Eweka dat niet heeft gedaan zou haar nog kunnen opbreken, maar ze staan inmiddels toch al bekend als het brekebeentje van de bbned aanbieders.

• Xandrios
  • Laatst online: 23:13
code:
1
2
3
4
Wat in GoT's naam heeft zweden hiermee te maken ???
Overgins, in zweden heb je voor een laag bedrag mischien een snelle aansluiting, dat is daar makkelijk te realiseren. Maar ook daar is bandbreedte duur hoor :o
Dus je hebt voor een lage prijs wel een snelle verbinding, maar zonder dataverkeer....je betaald gewoon per MB dataverkeer.....

In Nederland is het nogniet zo dat overal glas in de grond ligt (nouja, gedeeltelijk wel, maar binnen de steden zelf niet in die mate dat er consumenten op kunnen worden aangesloten)
En als je via ADSL werkt: het is gewoon een vrij dure techniek, de KPN moet betaald worden, de modems etc is dure apperatuur....
Op vrijdag 26 april 2002 11:04 schreef skunkah het volgende:
ADSL Premium:
Specificaties :
- 7800/512 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam
92.50 euro per maand + 2 euro voor static IP
en geen overboeking dus 1:1

www.eweka.nl
lees de klachtenregen over eweka maar eens.... :{
Overgins, hoe de fuck kom je bij GEEN OVERBOEKING 1?!?!
Er wordt wel degelijk een overboeking gehanteerd bij Eweka, en wel van 1:25 !!

24/7 een server draaien lukt er idd niet mee. Maar helaas, daar is het ook niet voor bedoeld. Dan moet je een zakelijk abbo erges nemen (of sjello, maar dat is traaaaag).
50 is voor elke GEWONE gebruiker MEEEER dan zat. Dat er een paar luitjes zonodig vreselijk willen leechen is hun probleem. Daar moet je dan ookmaar een hogere prijs voor betalen...

Ik vind dat het het beste zou worden opgelost, als je standaard bij een abbo altijd 0MB dataverkeer krijgt, en dat je gewoon ELKE MB inkoopt :)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 26 april 2002 14:29 schreef Cutebritney het volgende:
50 is voor elke GEWONE gebruiker MEEEER dan zat. Dat er een paar luitjes zonodig vreselijk willen leechen is hun probleem. Daar moet je dan ookmaar een hogere prijs voor betalen...

Ik vind dat het het beste zou worden opgelost, als je standaard bij een abbo altijd 0MB dataverkeer krijgt, en dat je gewoon ELKE MB inkoopt :)
Dat lijkt me op zich een goed plan :) En als je dan eens een maandje krap zit, kun je ook besparen door ff wat minder te downloaden ;)

Cistron heeft trouwens idd de 50Gb limiet opgesteld aan de hand van eerdere ervaringen. Als het allergrootste deel van de gebruikers (ruim) onder die 50Gb blijft, is dat inderdaad een hele redelijke limiet (en tot nu toe ben ik er 1 keer overheen gegaan (70Gb of zo die maand), maar toen heb ik echt zwaar heftig zitten leechen, nu zit ik rond de 30-40Gb en ik vind dat ik nog steeds een hoop leech eigenlijk.
(en Cistron doet op dit moment nog niks met de datalimiet, en ze zitten nog te twijfelen wat ze ermee gaan doen.. afknijpen tot 64K als je over je limiet heen gaat, of bijbetalen).

Maar om ontopic te gaan, ja tweakdsl vind ik een goeie aanbieding. 80Gb (met misschien in de toekomst een aangepaste policy dat lokaal verkeer (news server, of tussen 2 tweakdsl'ers) "goedkoper" is dan buitenlands verkeer, dus als je veel leeched van nieuwsgroepen zou je dan nog meer kunnen leechen...). Alleen jammer dat het vanaf de 1e aankondiging nog zolang heeft geduurt, anders had ik voor tweakdsl gekozen en niet voor cistron.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 14:58 schreef Crazy_D het volgende:
Maar om ontopic te gaan, ja tweakdsl vind ik een goeie aanbieding. 80Gb (met misschien in de toekomst een aangepaste policy dat lokaal verkeer (news server, of tussen 2 tweakdsl'ers) "goedkoper" is dan buitenlands verkeer, dus als je veel leeched van nieuwsgroepen zou je dan nog meer kunnen leechen...). Alleen jammer dat het vanaf de 1e aankondiging nog zolang heeft geduurt, anders had ik voor tweakdsl gekozen en niet voor cistron.
That is :P

• Paquito
  • Niet online
Dus je hebt voor een lage prijs wel een snelle verbinding, maar zonder dataverkeer....je betaald gewoon per MB dataverkeer.....
Neuh.. ik heb een aantal kennissen in zweden zitten die i-netten via BBB, Bonet en Telia.
Die downloaden gerust +40/50gig in de maand zonder problemen.
Dus dat betalen per MB dataverkeer is niet waar.

Anyway, Ik vind de prijzen van Tweakdsl per maand wel gaan. De aansluitkosten zijn echter veel te hoog.
Waarom kan MetiaDSL trouwens 100 euro minder vragen voor de aansluitkosten incl modem en Tweakdsl niet? (metia gaat toch ook via trueserv)

• Xandrios
  • Laatst online: 23:13
Op vrijdag 26 april 2002 15:08 schreef Raven- het volgende:

[..]

Neuh.. ik heb een aantal kennissen in zweden zitten die i-netten via BBB, Bonet en Telia.
Die downloaden gerust +40/50gig in de maand zonder problemen.
Dus dat betalen per MB dataverkeer is niet waar.

Anyway, Ik vind de prijzen van Tweakdsl per maand wel gaan. De aansluitkosten zijn echter veel te hoog.
Waarom kan MetiaDSL trouwens 100 euro minder vragen voor de aansluitkosten incl modem en Tweakdsl niet? (metia gaat toch ook via trueserv)
Nouja, hoe het ook zit, ook daar betaal je uiteindelijk minimaal €0.50 per GB. Of je dat nu via de abbokosten verekend, of apart bijbetaald, maakt niet uit :)

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 26 april 2002 15:08 schreef Raven- het volgende:
Door er zelf geld op toe te leggen?

Exact expert nodig?

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:45

mbr

Tweakdsl zal ongetwijfeld goed zijn maar ik heb nu Mxstream Basic wat uitstekend werkt.

En ik heb geen zin om extra kosten te gaan maken om over te stappen naar Tweakdsl.

Ook wil ik niet drie of vier maanden lang zonder xDSL zitten want er word geen garantie gegeven dat alles binnen een bepaald termijn geregeld is als je overstapt van KPN naar BBNed.

En ik las ergens in dit forum dat in geval dat linesharing mogelijk dat je dan een nieuw telefoonnummer krijgt van KPN ? is dat waar ? want op BBNed of Tweakdsl zie ik daar niks over staan.

Verwijderd

ik denk dat het nu wel tijd wordt om de titel te veranderen naar :
"[TweakDSL] is het wel zo goed/verstandig/de moeite waard om over te stappen?!"

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 15:11 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Nouja, hoe het ook zit, ook daar betaal je uiteindelijk minimaal €0.50 per GB. Of je dat nu via de abbokosten verekend, of apart bijbetaald, maakt niet uit :)
uhm niet dus :) het abbo is goedkoop en zoals iemand hiervoor al zei je betaalt ook niet per mb/gb dus 8-)

Verwijderd

80 GB is zo gek nog niet hoor. Zelfs als je dagelijks een Dvix binnenhaalt.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op vrijdag 26 april 2002 20:47 schreef HlpDsK het volgende:
80 GB is zo gek nog niet hoor. Zelfs als je dagelijks een Divx binnenhaalt.
Zo gek nog niet?? Ik haal net aan 1/4 daarvan, aan de 80GB kom ik dus al helemaal niet ;)
En ik d/l alles wat ik nodig heb, dus geen overbodige shit.
Als je een web-/ftp-/mailserver draait die veel gebruikt wordt oke... maar alleen downloaden :?

Enige wat ik jammer vind is dat tweakdsl geen tussenstap heeft van bv. 2048/512 met 50GB ofzo.
1Mbit is net telangzaam en 8Mbit en 80GB is overkill voor mij.

• Termi
  • Laatst online: 21:14
Op vrijdag 26 april 2002 21:43 schreef Redje het volgende:

[..]

Zo gek nog niet?? Ik haal net aan 1/4 daarvan, aan de 80GB kom ik dus al helemaal niet ;)
En ik d/l alles wat ik nodig heb, dus geen overbodige shit.
Als je een web-/ftp-/mailserver draait die veel gebruikt wordt oke... maar alleen downloaden :?

Enige wat ik jammer vind is dat tweakdsl geen tussenstap heeft van bv. 2048/512 met 50GB ofzo.
1Mbit is net telangzaam en 8Mbit en 80GB is overkill voor mij.
Zoh, blijft tweakDSL bezig :(, want de één wil dit en de ander wil zus. Ik snap nu gerust dat ze ergens een lijn moeten trekken, wat is betaalbaar en wat is een leuk limiet.

Op zich is die 8Mbit iets mooi's voor bedrijven, die bijvoorbeeld met 20 pc's die line willen gebruiken ;). En dat kan gerust wel op lopen...

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
* VHware heeft een school met 80 PCs aan een Cistron MAXX lijn aangesloten.

En er wordt geheel eigenlijk niet van de bandbreedte gebruik gemaakt. Zo rond de 2 Mbit is het gemiddelde (combined), men surft dan ook over het algemeen maar en wat mailtjes. Dus af en toe gebruik ik het wel >:) om snel mee te downen ;)

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Wil nu iemand duidelijk zeggen wat de overboeking is van beide services ?

En ik moet zeggen dat de aanschaf veel en veel te hoog is. En als Tweaker wil je juist meer data kunnen downen. Volgens mij kost het al ruim een 2 GB om alle drivers, updates en toevoegingen te downen. Zeker als je je eigen server draait. Ik neem aan dat je alle beveilingingsupdates ZEKER wilt hebben...
(en wat dacht je van M$ keyboard drivers van 18 MB ??!!!)
Alhoewel ik alles op mijn HDD's bewaar omdat ik een hekel heb om te branden. Maar zoveel GB downen .. Dan moet je nog meer voor cd's betalen naast een duur abbo.

Dus hogere datalimieten, een hele verschrikkelijk goede technische support en de nieuwste technische hoogstandjes (nou ja nieuw ? Voice Over IP en nog meer van dat gebla) zou mij wel overtuigen maar aangezien ik dat niet direct terugzie ...
En die 8Mb/sec kunnen jullie volgens mij nooit garanderen... Waarom hebben jullie niet een 2 Mbit versie er tussen gepropt. Ik heb met overleg met mijn eigen provider (geen reclame) dat als ik de 8 Mbit niet haal dat ik dan kosteloos terug word gezet naar 2Mbit.
Doen jullie dit ook (kosteloos terugzetten)?

Ook zou het mooi zijn als je een soort privilege als een TweakTown met extra faciliteiten zou bieden waar het meer interactiever is en waar je weer meer nieuws/tweaks en dergelijke te vinden zou zijn.

I got a problem-solver and its name is revolver

Verwijderd

Ondertussen heeft Cistron een datalimiet van 100 gb het is dus 2x zoveel geworden [HOERA] dan neem ik denk ik toch maar Cistron !!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 20:47 schreef HlpDsK het volgende:
80 GB is zo gek nog niet hoor. Zelfs als je dagelijks een Dvix binnenhaalt.
vind ik ook.
volgens mij zijn er een paar tweakers onder ons die gewoon het 'hele' internet sloom trekken :( :(

Verwijderd

Wat me eigenlijk opvalt is dat iedereen kijkt naar de snelheid en datalimit van een "breedband" verbinding.
Maar niet naar bijvoorbeeld de service die een ISP levert aan zijn klanten.

Als ik op de website van TweakDSL kijk zie ik helemaal niks over een helpdesk of status pagina waar bijvoorbeeld storingen worden gemeld als je verbinding er weer eens uitligt.
En dan merken de meeste pas dat een ISP meer moet doen dan alleen een lijntje neer moet legen van de gebruiker naar het internet.

Als ik bijvoorbeeld naar Cistron kijk.
Zij melden netjes alle storing op de frontpage van hun website, zodat je in een oog op slag zit waarom jou lijntje het niet doet, melden ze het onderhoud ruim van te voren aan zo dat je niet staat te kijken waarom je verbinding het opeens niet meer doet.
Verder is een deskundige helpdesk ook niet onbelangrijk, kijk maar al die topic's over hoe shit chello en co wel niet is.

Mensen kunnen natuurlijk op dit forum terecht voor vragen over hun verbinding, maar wat doe je als het internet niet op komt ?
Levert je isp een inbel account zodat je zo nodig met je modempje het internet op kan.
Hebben ze een deskundige helpdesk waar je terecht kunt ?

Het klinkt allemaal leuk zo goedkoop internet maar ik leg persoonlijk een paar euro meer per maand neer, dat ik zeker weet dat mijn ISP mijn problemen zo snel kan verhelpen.

/typo

Verwijderd

Dat vind ik nou ook ik zou geen tweakdsl nemen omdat ik gewoon nergens een storing pagina vind. Ook geen helpdesk je kan de contact bellen maar dat is het.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Ik vind een datalimiet van 80GB niet gek. Er zijn vrijwel geen providers waar je EN een goede service hebt, EN zulke datalimieten. Het enige wat ik kan bedenken dat concurrerend met BBned ADSL is, zijn uni's. Maar daar heb je vaak ook datalimieten van zo rond de 200-250 GB. En natuurlijk :P:9 snelheden.

TweakBlog

Verwijderd

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri May 3 2002 om 23:03:54 UTC+0200)

Download : 610.4 KByte/sec
Internationaal VS : 93.7 KByte/sec
Upload : 48.7 KByte/sec
Connection : 1,036.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Cistron :) sinds gisteren en /me heel blij

• AMDFreak
  • Laatst online: 21:09

AMDFreak

Intel is zo..

In zwede heb je idd voor een paar pleuro's een 10mbit connection *D

Aangezien mensen in het noorde het altijd koud is en de wege slecht begaanbaar zijn, kunnen ze toch nog contact hebben via een webcam met familieleden..

Dit is mij ook maar verteld hoor

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Crazy D

Crazy D

Op zaterdag 04 mei 2002 00:15 schreef AMDFreak het volgende:
In zwede heb je idd voor een paar pleuro's een 10mbit connection *D
Binnenkort verhuisbericht? :P

Exact expert nodig?

Pagina: 1