FTP User + pass via mysql?

Pagina: 1
Acties:

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
Ik heb hier een leuke slackware servertje draaien en nu wil ik dat mensen via de site (php) zich kunnen aanmelden en een ftp username + pass kunnen aanmaken.

Nu wil ik de usernames en passwords in mysql db opslaan.

Hoe kan ik nu via een ftp proggie de zorgen dat de mensen via hun eigen user+pass die ze zelf hebben gemaakt inloggen?

www.dannyhiemstra.nl

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik geloof dat er wel een mod is voor proftpd... Zie google :)

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Ik heb ook zoiets gemaakt in php maar ik zou niet weten hoe dat met een database kan, als iemand dit wel weet ben ik ook geïnteresseerd.

Ik heb gewoon een scriptje geschreven die het bestand users.ini bewerkt. Hij voegt daar gewoon een user aan toe. Het nadeel hiervan is dat je je ftp-server telkens even opnieuw moet opstarten.

Leeg

• chuxiej
Op vrijdag 26 april 2002 08:51 schreef robje het volgende:
Ik heb ook zoiets gemaakt in php maar ik zou niet weten hoe dat met een database kan, als iemand dit wel weet ben ik ook geïnteresseerd.

Ik heb gewoon een scriptje geschreven die het bestand users.ini bewerkt. Hij voegt daar gewoon een user aan toe. Het nadeel hiervan is dat je je ftp-server telkens even opnieuw moet opstarten.
Ja en ook dat het moeilijk is om bv permissions te wijzigen of password te veranderen etc.

Ik wil dus dat users hun IP, Username en password kunnen veranderen op de site.

En dat ik via een admin de rechten (upload, download dir create etc) kan aanpassen.

Heb php script kan ik zelf maken maar verder zou er denk ik een C++ script moetten komen en ben zelf niet echt een linux expert.

Het php script zal ik wel posten als mensen daar intressen voor hebben (als die af is ;) )

www.dannyhiemstra.nl

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Op vrijdag 26 april 2002 08:55 schreef FireFoxx het volgende:

Heb php script kan ik zelf maken maar verder zou er denk ik een C++ script moetten komen en ben zelf niet echt een linux expert.

Het php script zal ik wel posten als mensen daar intressen voor hebben (als die af is ;) )
Jazeker hebben we interesse in een scriptje, kan altijd nuttig zijn. Maar hoe denk je zoiets in C++ te maken. IMO kan je dan beter C pakken en ook dan zou ik nog niet weten hoe het kan :?

Leeg

• chuxiej
ff snel C leren dan maar 8-)

Mischien is er hier iemand die al toevallig zoeen scriptje in C heeft...

www.dannyhiemstra.nl

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

maak een perl scriptje... lijkt me eenvoudiger

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zoek op www.proftpd.net eens naar mod_sql

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Hier bijvoorbeeld:

Configuratie mod_sql

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Pagina: 1