Toon posts:

Nieuwe BIOS maakt SuperDuron!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het flashen van de BIOS van mijn A7V van 1003 naar 1004c is mijn maximun ondersteunde CPU snelheid gestegen met 200 Mhz!!

Eerst gaf deze 1000 MHz aan en nu bedraagt deze 1200 MHz. Iemand anders ook al opgevallen?

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ja maar wat is hier nou zo bijzonder aan? Dat je moederbord de snelheid aankan, wil nog niet zeggen dat je processor ook naar 1200 kan dus je stelling dat je een "SuperDuron" krijgt klopt niet helemaal. Als een Duron voor die BIOS flash al niet hoger kwam dan 950, komt hij nou echt niet op 1100 of 1200 hoor :)

De KT7(-RAID) had trouwens al lang ondersteuning voor 1,2GHz, maar ik heb nog geen berichten gehoord van Durons stabiel op die snelheid :D

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:57
Bedoel je nu dat je je duron hebt ingesteld op 1ghz maar dat de bios dit aangeeft als 1200mhz zijnde?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Ja is idd beetje vaag je multipliers wijzigen zich niet na een bios update , wou jij beweren dat met 1003 jij die duron op 1 ghz stabiel kreeg en nu met 1004c op 1,2 ghz ? erg vaag maar als dat zo is ga ik 't ook proberen !!!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Quote:
ArtuurS:
Dat je moederbord de snelheid aankan, wil nog niet zeggen dat je processor ook naar 1200 kan ;(

Zeg slimpie, het MoBo maakt het al een tijdje niet uit, het is juist de core van de CPU die hier wordt uitgelezen.:(

Dat is hier het vreemde

Verwijderd

Topicstarter
Ik beweer helemaal nix over stabiliteit hier, in tegendeel, de 700 draait zelfs nog op 700, in tegenstelling tot zijn 600 broertje@927.

Tis alleen vreemd dat de CPU-Core nu ineens 1200 aankan volgens de software.

Dit ben ik bij een Intel(blehww hoe krijg ik het uit mijn mond) nog nooit tegengekomen.

Ik denk dat AMD de boel zit te stangen en dezelfde cores gebruikt voor ieder type Thunderbird of duron.
Daarmee dus alleen de bruggen hoeft aan te passen waardoor er intern het een en ander wordt omgelegd.

Verwijderd

Don't fuck with the REAL DEAL,

600@927

Verwijderd

Topicstarter
VR6!! You still oow mie money FOOL!:(

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

sorry, hoor ReBos, maar wat ben jij een nono. Dat er in een bios een Duron1.2Ghz herkend kan worden wil nog niet zeggen dat ze er ook meteen zijn. Bij veel mobo's die op dit moment in de top van de markt liggen worden vaak toekomstige procs in de bios gezet. Meestal is er ook geen verschil: een D600 = D700 b.v. alleen de multiplier is anders. Voor de meeste mensen is het nl "belangrijk" dat het bios ook laat zien wat er in zit. Iedereen die wel eens met een ouder Abit mobo geoverclockd heeft weet dat Abit niet kan rekenen (208 wordt 210, m'n C400 laat op 552,558 en 564 "gewoon" 550 zien).

Daarnaast: bij HardOCP heb je kunnen lezen dat er al melding is gemaakt van Duron CPU's met de zelfde kleur als de Tbirds uit Dresden: dus waarschijnlijk met koperen interconnects.

Daarnaast over AMD die de zaak loopt te flessen: als je wat beter geinformeerd zou zijn zou je weten dat Durons een fysiek kleinere core hebben als Tbirds. Duron's zijn geen gecastreerde Tbirds. Even een verdieping: Hoe worden chips gemaakt? Je pakt een silliconwafel, "etst" (met licht) er zo'n (ik noem ff een getal) 100 procs op. Dan ga je ze testen. Die silliconwafers zijn in het midden zuiverder dan meer aan de rand. Elke proc (of batch) wordt getest. Goede procs worden hoge snelheid procs (bv bij Tbirds: 1.1-1.2Ghz) de iets mindere worden 900-1.1Ghz en de nog mindere 700-900MHz. Er is dus geen produktielijn voor elke snelheid proc.

D'r is echte een klein probleempje hierbij waar Intel ook me te maken heeft gehad: te goede yields (ok, intel de laatste tijd minder ;)). Het kan zijn dat bijna alle procs door de test van b.v. > 1Ghz komen. Maar er is nog steeds een markt en vraag naar 700-800Mhz modellen. De fabrikant moet dan procs verkopen die best harder kunnen, maar toch op een lagere snelheid. Daardoor kun je ook overclocken: als je dus een chip neemt waarvan het design toelaat dat hij een hogere snelheid aankan kun je 'm dus hoger draaien door 'm een andere multiplier/FSB te geven. Koopt je echter een 1.2Ghz dan moet je niet verwachten dat ie veel hoger zal clocken: het design/produktieprocess zit al aan z'n top.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Tjark,

Het is maar hoe je het formuleert in zeer korte tijd (er zijn ook mensen die andere mensen te woord moeten staan wanneer zij er om vragen, zoiets noemt men werken) Ik geef toe mijn formulering mag wel eens een aanpassing nodig hebben, maar een ding haal ik er wel mee, de juiste gegevens.

Bij deze afkomstig van jou en dan ook zeer informatief.

Beter zo'n antwoord dan een line die nergens op slaat.

Wat nono betref: ik heb nog niet in de spiegel mogen kijken vandaag, daar ik mijn ogen nog steeds dicht heb zitten van vannacht. (heb wat zitten meten en rekenen in het donker met mijn BIGtower, ik wil deze nl voorzien van een niet te vet, maar o zo werkend luchtventsysteem., misschien dat je hier ook nog wat leuks over weet te vertellen

:)

Verwijderd

Als je het mij vraagt ben jij een beetje te gestressssst jongen. Ga er effies lekker bij zitten, bakkie koffie/sigaretje en laat alles is tot je bekomen.

jij bent trouwns toch ook die kerel met uitzuigbare aopen Bigtower die niet weet hoe tie een ventilatie systeem moet inbouwen..

Gegroet,

Verwijderd

Topicstarter
That's IT!

Gebruik jij je Air in-take van de VR6 nou maar die leg anders toch op de plank!

And still Joe owe mie Money, F:(:(L

Verwijderd

Wat is dat voor kerel man, zit me gewwon een beetje te dissen, ga lekker iemand anders lastig vallen.

ps UT cd? when.

Verwijderd

Ja zeg, zitten we hier nou om mekaar te helpen or what?:(

Verwijderd

het geen wat hij bedoelt is, dat na die bios update de bios de snelhheid tm 1200 mhz kan zien en meer niet.
En dat is logisch omdat er steeds snellere processoren uitkomen. verder vraagt hij eigenlijk niets het was meer een opmerking denk ik.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
toch gaat die multiplier als sinds het begin der A7V tijden tot max. 12x....
toch....?

of....?

loading...

Verwijderd

OOOOOEEEEEE wow de Abit KT7 kan geloof ik tot 2GHz herkennen maar dan heb ik geen sluitingshendel meer nodig voor mijn Tbird 900 die is dan allang vastgesmolten aan mijn mobo.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Breekijzer of een flamewerper ??

Ja ja ja Nee !!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
1.25 Ghz is -- met gelijkblijvende FSB en geen herdefinities van multipliers -- het absolute maximum wat socket A aankan. Om precies te zijn, de FID en BP_FID pinnetjes op de procs zijn gedefinieerd van 5 tot 12,5. AMD zou een aantal instellingen kunnen herdefinieren voor toekomstige revisies van procs, bijvoorbeeld (pseudocode)

if (core == mustang) && ( 5 <= multiplier <= 6,5) then (multiplier = multiplier + 2);

Maar dat is nog niet gebeurd tot nu toe, en zeker niet tot 20. En ik betwijfel of de KT7 officiele 133 laat staan 166 MHz bus ondersteund.

Verwijderd

oops mijn fout ff verkeerd gerekend, maar mijn mobo (Abit KT7-RAID) kan 12,5 multiplier hebben keer 100 = 1250. de FSB kan tot 154 gekrikt worden volgens het boekje dus dan is het 1250 x 1,55 = 1937,5 MHz hmm dan zit ik er toch niet ver vanaf met mijn 2 GHz, maar ja dit is allemaal theoretische crap.
Pagina: 1