Toon posts:

[CM]electromagnetische interferentie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel zegt, het gaat over electromagnetische interferentie. Uitgangspunt is dat je kast een soort kooi van Faraday vormt die elektrische velden binnen/buiten houdt. Als je nu een proc hebt boven de bijv. 1 ghz. en je zaagt een gat in je kast, krijg je dan last van andere electronische apparaten in de buurt (bijv. je proc word minder snel ofzo) klopt dit of zit ik echt helemaal mis??
Dan zouden namelijk plexiglas kasten enzo niet echt snel zijn....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:50

BaRF

bijna kerst

over een kooi van faraday gesproken, die hoeft helemaal niet dicht te zijn hoor (qua 'zijkanten' etc), daarom heet het ook kooi en niet metalen aquarium. In tests en demos gebruiken ze altijd echt een kooi zoals waar je een beest in zou stoppen met tralies enz, dus een gat in je pc mag niks uitmaken. -Ik weet alleen niet in hoeverre je echt last van die straling hebt....

Je pc word niet langzamer hoor van straling :)

(plexikasten worden gewoon TE WARM :P)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zo te zien is hier veel belangstelling voor ;)

Het is idd waar dat je proc niet zo goed beschermd is als je de kast open zet, maar er zit meestal ook een koelelement op je proc dus dat ziet wel snor. (denk)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

het is wel zo, dat hoe sneller de CPU's worden hoe meer ze gaan lijken op zenders. Wat veel storingen en idd interverentie met zich meebrengt.
Gaten in je kast zijn alleen maar vervelend, als je MOD mislukt is >:)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 08:17 schreef laupro het volgende:
Het is idd waar dat je proc niet zo goed beschermd is als je de kast open zet, ...
nee, maar dat komt door boven en onderdruk en al die moeilijke dingen, je kast open laten staan is gewoon heel slecht voor je airflow en dus voor je gehele peeceetje ;)
Maar volgens jullie kan het dus geen kwaad om een groot gat in je kast te zagen?? Ook al heb je een +2000mhz proc ofzo >:)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Neen een auto, das ok de kooi van die meneer, en daar zit je ook veilig in.

En nee ze gebruiken geen speciaal gecoate ramen en dergelijke.

Een compleet plexi kast heeft deze voordelen due echt niet meer, maar zou je kunnen oplossen , door grof gaas (kippengaas, etc) aan de binenkant de zetten. Likt wel ok denk ik, en is ook nog eens doeltreffend, of een geleidende doorzichtige folie mischien, als dat er is :?

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1