Toon posts:

[NW51] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Netware 5.1 te installeren op een Compaq Evo 1,7 Ghz met 128 Mb. De installatie van de drivers gaat goed, afgezien van het niet herkennen van de standaard ingebouwde netwerkkaart. Blijkbaar heeft cpq weer afstand gedaan van de N100 standaard.

Tijdens het opstarten van de java GUI blijft het systeem steken. Ik zie de Gui, ik kan de muispointer bewegen, maar verder gebeurt er niets. Op de console staan de volgende meldingen:

java: page fault occurred while executing class com.novell.application.install.Setup

State of Registers at Execption:
blahdieblah

Java: Class com.novell.application.install.Setup exited with status -5

Verder verschijnt er af en toe ook een melding dat de short term memory allocator out of memory is, maar die verschijnt te pas en te onpas. Daarnaast is 128 Mb voor 5.1 krapjes maar voldoende.

Iemand?

>>Update<<

Netware 5.1 en P4 schijnt niet standaard te gaan. Novell heeft een patch

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

STop er voor installatie toch maar even wat bij. Java GUI vreet memory. EN je exception komt zoals je al aangaf uit een bug in de Symantec JIT voor NetWare (SYMCxxx.NLM). Er is een patch met een complete uitleg hoe deze te gebruiken bij een 'Fresh Install' vanaf een standaard 5.1 CD.

Have fun !!

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Java Gui vreet geheugen.....

Meen me te herinnneren dat de engineers van Novell een GUI mochten bouwen als deze niet meer dan 1% van de Utilization in beslag zou nemen. Hebben ze het geheugen over het hoofd gezien?

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 21-04 11:42

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Lijkt er wel op ;). Anyway, je gebruikt die toch alleen maar tijdens installatie. Welke idioot gaat er op z'n server users aan zitten maken of zo met ConsoleOne..
De java GUI gebruikt ca 20% CPU (afhankelijk van CPU type dan, op mijn P200 Classic ca. 55% >:) op een P3-1000 ca 7%. Maar memory wil 'ie wel lekker veel. Komt hoofdzakelijk door al de additionele NLM's die Java nodig heeft om uberhaupt iets te kunnen doen op 't NetWare platform... Voor iedere resource is een additionele NLM nodig (File, Net, Screen Mouse, Key, noem het maar op.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
je geeft zelf de oplossing al, NetWare 5.1 en een Pentium 4 gaan niet samen (zelf helaas ook ervaringen mee)

novell heeft een workaround hiervoor,

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10064269.htm

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2958220.htm

A wise man's life is based around fuck you

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:56
Op vrijdag 26 april 2002 08:42 schreef zwelgje het volgende:
je geeft zelf de oplossing al, NetWare 5.1 en een Pentium 4 gaan niet samen (zelf helaas ook ervaringen mee)
Ik denk erder dat je kan zeggen Java en P IV gaan niet samen. Ik heb namelijk al meer problemen gehad met java apps en een P IV. Ik denk dat de Netware kernel geen problemen heeft.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Topicstarter
Het ging inderdaad fout tijdens de installatie wanneer de java GUI geladen werd. Novell heeft een patch beschikbaar gesteld die nar alle tevredenheid werkt.

Het systeem draait nu al een tijdje zonder problemen. Wel lekker snel zo'n P4 als server :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 01:28 schreef DaRealRenzel het volgende:
Lijkt er wel op ;). Anyway, je gebruikt die toch alleen maar tijdens installatie. Welke idioot gaat er op z'n server users aan zitten maken of zo met ConsoleOne..
De java GUI gebruikt ca 20% CPU (afhankelijk van CPU type dan, op mijn P200 Classic ca. 55% >:) op een P3-1000 ca 7%. Maar memory wil 'ie wel lekker veel. Komt hoofdzakelijk door al de additionele NLM's die Java nodig heeft om uberhaupt iets te kunnen doen op 't NetWare platform... Voor iedere resource is een additionele NLM nodig (File, Net, Screen Mouse, Key, noem het maar op.
Ja duh! Stupid answer! Als je Z.E.N. 3.2 gebruikt kun je geen geen gebruik meer maken van de "NWadmin32" om Policy-packages aan te maken! Duz heb je die Java hard nodig.

Om even terug te komen op het probleem .. Ik denk idd dat het geheugen bij de installatie de Bottleneck geweest is. Ik ga bij NW 5.1 altijd uit van 256 MB Minimaal. Wat wel een oplossing is .. Installeer SP4 voor novell eens! dit lost vaak de meeste probs op! Ik was plotseling ook m'n java- en database problemen kwijt :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, Suc6

Verwijderd

Okee, dan geef ik antwoord op de vraag "die stomme onboard NIC".

Heb laatst de upgrade 4.11 naar 6 training neergezet met 9 van die prachtige Evootjes en 4.11 kent die onboard controllers natuurlijk niet.

Tip voor diegene die dit ook gaan doen: ETHERTSM (laatste versie) en SP9 installeren en er is geen vuiltje aan de zon.

Hier is de link voor de NIC(Intel PRO/100) zoals hij in een EVO 300 P4 1600 zit:

NIC Drivers voor Netware 4.11/5 en 6

Overigens moet je om precies te zijn 224 MB hebben (256-32) om Netware 6 te _kunnen_ draaien en 160 voor Netware 5.1 zonder vreemde foutmeldingen.

SP4 is inderdaad ook een aanradertje.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties....

Helaas was het al opgelost. Daarnaast kreeg ik al tijdens de installatie problemen. Geen problemen met jet geheugen of iets dergelijks. Gewoon een te nieuwe processor (P4) icm Netware 5.

Na een update deed ie het wel.
Pagina: 1