::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
Het doel van hun is volgens mij gewoon om de piekuren een beetje te drukken omdat t zooitje dan altijd brak loopt.
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
het argument bij mijn gele kaart was dat andere gebruikers last hadden van mijn internet gedrag
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Ah heb je er al 1 dan?Op vrijdag 26 april 2002 01:43 schreef promaja het volgende:
hai die hai,
het argument bij mijn gele kaart was dat andere gebruikers last hadden van mijn internet gedrag
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
ze zeiden dat ik 3 dagen afgesloten zou zijn
het waren er 4 (ze waren, notaben, me vergeten weer aan te sluiten)
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Mmmz, hoeveel (gemiddeld) aantal gig per dag hield dat internetgebruik ongeveer per dag in dan ?Op vrijdag 26 april 2002 01:43 schreef promaja het volgende:
Ik kreeg een gele kaart omdat ik nogal veel downloade volgens hun, en dat de omgeving er last van had. Nu is er al 4 weken een storing bij mij in de buurt . Hoge pings ( 1000+ of helemaal geen internet) FF met de helpdesk gebeld en het verhaal uitgelegd dat de mensen niet van mij last hadden maar van een storing die al 4 weken duurde. Ze noteerde mijn 06 nummer, en een uur later werd ik gebeld dat de gele kaart was ingetrokken
Zoveel had ik niet gedownload, zit gemiddeld op 30GB per maand.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM
Nee natuurlijk niet, Grenzen zijn niet handig voor een ISP, dan gaan mensen er alleen maar net onder zitten.Op vrijdag 26 april 2002 11:37 schreef KolNedra het volgende:
Maar er zijn geen concrete cijfers voor dit "verneukeratieve" doel van @home?
Ik blijf overigens niet snappen wat iedereen zich druk maakt over deze gele kaarten, die bestaan al vanaf het begin.
Veel kabelaars -> sneller een gele kaart
Het gaat er @home alleen om te zorgen dat niet 1 iemand een hele buurt "terroriseert".. da's alles
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
Rot op man, als hun troep het toch niet aankan ligt dat toch aan hun? Dan kan ik ook mijn slechte cijfers wel afschuiven op de leraar(bij wijze van).
Hm, waardeering voor @home zakt onder het nulpunt.
Op vrijdag 26 april 2002 12:23 schreef Forau_diavolina het volgende:
Huh? Gele kaart voor je internetgedrag?
Rot op man, als hun troep het toch niet aankan ligt dat toch aan hun? Dan kan ik ook mijn slechte cijfers wel afschuiven op de leraar(bij wijze van).
Hm, waardeering voor @home zakt onder het nulpunt.
Weleens aan gedacht dat het hele principe van kabelinternet werkt dat een hele straat via 1 kabeltje internet heeft. Dus als jij 24/7 je complete bandbreedte volgooit, naai jij gewoon je buren. @home kan daar niks aan doen.
Exact expert nodig?
Jawel, maar dat wordt veel te duur voor een ISPOp vrijdag 26 april 2002 12:25 schreef Crazy_D het volgende:
[..]
@home kan daar niks aan doen.
Volgens mij valt het allemaal wel mee met die gele kaart
Op vrijdag 26 april 2002 12:31 schreef RoeLz het volgende:
Jawel, maar dat wordt veel te duur voor een ISP
Exact expert nodig?
Hehe, wanneer krijg jij er 1, want bij mij schiet het echt niet meer op.Op vrijdag 26 april 2002 12:31 schreef RoeLz het volgende:
[..]
Volgens mij valt het allemaal wel mee met die gele kaart
Ga jij eens wat minder downen...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ik geef toch ook niet buitenlanders de schuld dat nederland te vol is, ow wacht
Dat doe ik wel.
@HOME levert een dienst. Bij die dienst zeggen ze dat je altijd online bent voor een vast bedrag per maand.
Als het puntje bij paaltje komt staan er toch weer een paar kleine lettertjes in hun QontraQt (AV) dat je max. zoveel dataverkeer mag hebben, belachelijk.
De kabelmaatschappijen moeten eigenlijk gewoon voor iedereen van het maximaal haalbare uitgaan en daar op gaan begroten. Niet gaan zeiken als ze erachter komen dat Pietje een paar Gig teveel dl'd en dat dat ten koste gaat van Kareltje z'n verbinding...
Dat is hetzelfde met cd's branden!
Cd's branden is (over het algemeen, zoals het gebruikt wordt) illegaal, maar wie maakt die branders en cd schijfjes?
o.a. Sony die zeikt over plagiaat en shit.
Zelfde met @home. Ze geven ons de middelen om het totale internet 3000x te downloaden, doen we het. Mag het niet
Ik snap 't niet
Als je zoveel wilt downloaden, zal je IMO gewoon moeten schokken. Lijkt me niet meer dan terecht. Ik denk wel dat het niet slim is geweest van de diverse kabelaars te adverteren met 'onbeperkt'.. dit schept immers valse verwachtingen.
Just my 2 €-cents...
ik snap trouwens niet hoe je aan 30 GB dataverkeer in de maand komt
Een dienst ja.Op vrijdag 26 april 2002 12:48 schreef Moon het volgende:
@HOME levert een dienst. Bij die dienst zeggen ze dat je altijd online bent voor een vast bedrag per maand.
Klein voorbeeldje ter vergelijking. De overheid bied wegen aan als 'dienst'. Daarvoor betaal je belasting maar dan mag je ook met je auto op de weg rijden.
Wat denk je nou dat er gebeurt als je een auto neemt van 10 kilometer lang? Dat men dan zegt 'ja das prima, het is wel lastig maar who cares'?
Sorry voor het aparte voorbeeld, ik wist even niks anders
En je bent prima de hele dag online, maar je hoeft niet de hele dag het netwerk te belasten. Daarnaast blijf ik vinden dat @home echt heel soepel is dus zeur niet.
WhaaaaaaaahahahahahahahaOp vrijdag 26 april 2002 13:47 schreef IceStorm het volgende:
Wat denk je nou dat er gebeurt als je een auto neemt van 10 kilometer lang? Dat men dan zegt 'ja das prima, het is wel lastig maar who cares'?
Sorry voor het aparte voorbeeld, ik wist even niks anders
Maar je hebt wel gelijk... zo zou je het kunnen vergelijken
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Filmpie downloaden, wat mp3 downloaden, surfen, gamen muziek luisteren etc etcOp vrijdag 26 april 2002 13:27 schreef havana het volgende:
Ik vind het volledig terecht dat ze die gele kaarten uitdelen. Je betaalt weliswaar voor 'onbeperkt' internet, maar als je per dag > 1 GB download, is het geld wat je ervoor betaalt totaal uit z'n verband gerukt. Sterker nog: op deze verbindingen maakt @ HOME gewoon verlies... bovendien geniet je hele straat ervan mee.
Als je zoveel wilt downloaden, zal je IMO gewoon moeten schokken. Lijkt me niet meer dan terecht. Ik denk wel dat het niet slim is geweest van de diverse kabelaars te adverteren met 'onbeperkt'.. dit schept immers valse verwachtingen.
Just my 2 €-cents...
ik snap trouwens niet hoe je aan 30 GB dataverkeer in de maand komt![]()
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Jouw verhaal ja.Op vrijdag 26 april 2002 12:48 schreef Moon het volgende:
Wat een onzin zeg...
Als kabelmaatschappijen op dat maximaal haalbare gaan begroten betaal jij het veelvoudige van wat je nu betaalt.De kabelmaatschappijen moeten eigenlijk gewoon voor iedereen van het maximaal haalbare uitgaan en daar op gaan begroten. Niet gaan zeiken als ze erachter komen dat Pietje een paar Gig teveel dl'd en dat dat ten koste gaat van Kareltje z'n verbinding...
Ja, en dan worden de prijzen 4 keer zo hoog (misschien nog wel meer, maar het zal zeker vet veel duurder worden) en dan klaagt iedereen daar weer overOp vrijdag 26 april 2002 12:48 schreef Moon het volgende:
De kabelmaatschappijen moeten eigenlijk gewoon voor iedereen van het maximaal haalbare uitgaan en daar op gaan begroten. Niet gaan zeiken als ze erachter komen dat Pietje een paar Gig teveel dl'd en dat dat ten koste gaat van Kareltje z'n verbinding...
En voor dat iemand met "ja maar in het buitenland..." komt, dan ga je daar maar wonen. Dit is Nederland, en het is hier zoals het is. En het gras is altijd groener...
Nou weet ik niet bij hoeveel GB je een kaart kunt verwachten (ik begrijp dat dat per wijk een beetje zal verschillen), maar neem ff 50Gb aan limiet. Voor 50Gb kun je een hoop downloaden hoor, en anders download je misschien maar eens iets minder, neem ook eens de tijd om te kijken/luisteren/spelen naar/met wat je hebt gedownload... Ik snap echt niet waarom mensen er zo over lopen te zeiken hoor. Kijk dat de reclame misleidend is met "onbeperkt internet" ben ik met iedereen eens. Maar verder... kom op zeg, get real.
Exact expert nodig?
Verwijderd
Alles wat hun zeggen wordt er nooit beter op, Zo gaan de prijzen omhoog gooien, we zouden er een betere verbinding mee krijgen.... Nou ik merkt geen vershill
Las ik ook nog eens dat ze gele kaarten wilen uitdelen, berijkt alleen maar meer ergenisen, en las ik ook nog dat ze de snelheid willen halfveren.. Slechte zaak van @home..
Ik woon hier in Groningen, ik vind het jammer dat ze nog geen echte concurent hebben, want dan was ik zo mooi overgestapt naar iets anders..