Toon posts:

Het grote 'Belg zijn' probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een fanatieke modder en dus ook (zoals je uit de titel kan afleiden) Belg.

Voor ik de nadelen geef toch even zeggen dat dit forum mij enigzins groot gemaakt heeft in het modden.

Er zijn echter heel wat problemen mee verbonden.

- De inkoopacties gebeuren altijd door nederlanders (no offence) maar dan zit ik wel met het probleem dat verzendingskosten van nederland naar belgie ook niet goedkoop zijn en ik kan ook niet overschrijven naar het buitenland.

- de online shops voor lcd's en elektronica zijn ook in Holland (zelfde probleem als hierboven)

Nu vraag ik mij af. Is er een Belgische tegenhanger van dit forum? Wat niet betekend dat ik hier mijn snuit niet meer laat zien.

Als het er nog niet is en er is voldoende interesse is het misschien tijd om met enkele mensen samen aan een Belgisch project te beginnen.

Belgen laat maar iets weten

Verwijderd

http://www.born2oc.be >:)
Helemaal niet zoveel postings, maar wel mensen met een niveau...

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 01:09 schreef KawaFD het volgende:
http://www.born2oc.be >:)
Helemaal niet zoveel postings, maar wel mensen met een niveau...
we zullen dat als een compliment opvatten ;)

we doen het verder ook niet slecht bij MadOnion :) http://gamershq.madonion.com/lounge/fastestwebmasters *brag brag, I know*

Frosboy : check m'n ondertitel ;)

Verwijderd

je hebt gelijk , uit welke provincie ben je trouwens?

Verwijderd

www.god.de
www.onderclocking.de Echt een hele goeie
www.tweakjes.de
www.cu2.nl/tweakers.nl
www.zakpatat.de
www.fuck.net

hahahaha! Wat ben ik toch weer leuk :P
Ok nu niets waar je wel iets aan hebt..
In Oostende en in Gent zitten 2 computerwinkels waar ze OC spul verkopen.
In Oostende zit ook nog een Electronica zaak met ccfl`s en lcd meters, ik denk dat ze wel blowers hebben.
Die ccfletjes heb ik daar ook gekocht, lekker goedkoop €4,- :)
Hij zit aan het plein naast(durf het bijna niet te zeggen)naast een patatjes zaak :P
-Lingier computers bvba Zandvoordeschorredijkstraat 99 8400 OOSTENDE 059/80.82.01
-Vermeersch E 59-325865
F Verestr 16 - 8400 OOSTENDE

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 03:50 schreef CocaCola het volgende:
www.god.de
www.onderclocking.de Echt een hele goeie
www.tweakjes.de
www.cu2.nl/tweakers.nl
www.zakpatat.de
www.fuck.net
België is .be, niet .de -> da's duitsland >:)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Op vrijdag 26 april 2002 10:37 schreef Scalle-- het volgende:

[..]

België is .be, niet .de -> da's duitsland >:)
LOL >:) vind het wel zielig, nou word die jongen op een verkeerd pad gezet, foei!

Verwijderd

http://www.plug-play.be is er ook nog(ik koop er soms ook spul).

[edit]
http://www.velleman.be

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
ligt het nu aan mij maar als ik www.born2oc.be ingeef wordt ik automatisch doorverwezen naar www.born2oc.nl.
waaruit ik dus opmaak dat het een nederlandse site is, of niet???

ps: op zich geen slechte site maar ik dacht dat het hier de bedoeling was om achter belgische sites te geraken.
:'(

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 13:54 schreef piston het volgende:
ligt het nu aan mij maar als ik www.born2oc.be ingeef wordt ik automatisch doorverwezen naar www.born2oc.nl.
waaruit ik dus opmaak dat het een nederlandse site is, of niet???

ps: op zich geen slechte site maar ik dacht dat het hier de bedoeling was om achter belgische sites te geraken.
:'(
WHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!! :D :D :D

ik lig in een deuk :D

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 13:57 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

WHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!!! :D :D :D

ik lig in een deuk :D
NAH born2oc is gewoon naar een nederlandse host gegaan, daarom hebben ze een .nl, maar ze zijn op en top belgisch zenne :)

• piston
ahaa zo zit da dus. blij om dat te horen! :)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."

• DarkThunderbird
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

DarkThunderbird

Sadness In The Night

Op vrijdag 26 april 2002 00:59 schreef frosboy het volgende:

- De inkoopacties gebeuren altijd door nederlanders (no offence) maar dan zit ik wel met het probleem dat verzendingskosten van nederland naar belgie ook niet goedkoop zijn en ik kan ook niet overschrijven naar het buitenland.
Ik heb overlaatst meegedaan aan inkoopactie. Zelfs de verzendkosten waren niet echt veel hoger. De verrassing kwam pas toen ik de overschrijving deed. Ik kon het wel, maar heeft me meer dan 8 euro transferkosten gekost. Zeiden ze pas nadat de overschrijving was gedaan dat die erbij waren gerekend :(

probeer es: http://shrimptalk.spelletjesgarnaal.be

Specs

Verwijderd

Ik heb de oplossing voor jouw probleem

Word NEDERLANDER :P

Verwijderd

Ik heb de oplossing voor jouw probleem

Word NEDERLANDER
dat is zoals mijn amd xp 1700+ weggooien en een 386 kopen >:)

on-topic: ik zie eigenlijk het probleem hier niet van in, doe gewoon mee an die acties, en er zijn genoeg belgische online shops waar ze die dingen ook verkopen.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

off-topic, 19 procent btw sukt, met 21 procent ben je helemaal gebelgd. Bij onze oosterburen is het 16 procent :(

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op zaterdag 01 juni 2002 19:02 schreef Spice het volgende:
off-topic, 19 procent btw sukt, met 21 procent ben je helemaal gebelgd. Bij onze oosterburen is het 16 procent :(
Lekker op vakantie naar DE. kan je ff massal inkopen doen, voor alle tweakers.

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 18:42 ]

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Kijk ik ben tenminste slim ik ga 500 meter van de grens af wonen, zo krijg ik al het lekkere belgische bier makkelijk en goedkoop hier (Jupiler :9~) en ik kan mee doen met de inkoopacties op dit forum voor normale prijzen :D

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

[...]
[..]
Hey, begin dan zelf een inkoopactie :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op zaterdag 01 juni 2002 19:33 schreef BaRF het volgende:

[..]

Hey, begin dan zelf een inkoopactie :)
[flame-mode]
Eeh.. het is en blijft een Belg hoor >:) :P
[/flame-mode]

Is het niet mogelijk als er een aantal Belgen meedoet dat er dan 1 alle spullen ontvangt en dan de distributie voor België doet?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 19:44 schreef Demoniac het volgende:

[..]

[flame-mode]
Eeh.. het is en blijft een Belg hoor >:) :P
[/flame-mode]

Is het niet mogelijk als er een aantal Belgen meedoet dat er dan 1 alle spullen ontvangt en dan de distributie voor België doet?
per inkoopactie zijn er meestal maar 2 belgen ofzo en dat drukt de kosten niet echt

Verwijderd

Ik leef der gewoon mee , en zeg nu zelf , zo extreem veel scheelt het niet zenne . Af en toe is vanuit Brussel naar OC Shop karren doen wij ook wel eens .

En bezie het van de goeie kant , wijle mogen wel naar Japan :P

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:10

BaRF

bijna kerst

Op zondag 02 juni 2002 01:05 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik leef der gewoon mee , en zeg nu zelf , zo extreem veel scheelt het niet zenne . Af en toe is vanuit Brussel naar OC Shop karren doen wij ook wel eens .

En bezie het van de goeie kant , wijle mogen wel naar Japan :P
goh altijd leuk he om er meteen woorden als zenne door heen te gooien met je wit-zwart fotos >:) hehe grapske hoor

(hey ik ben 1/4 belg :X)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Eej niks tege Zenne , das de phatste poging tot rivier me het minste stank :P

Verwijderd

Ik ben een fanatieke modder en dus ook (zoals je uit de titel kan afleiden) Belg.

Voor ik de nadelen geef toch even zeggen dat dit forum mij enigzins groot gemaakt heeft in het modden.

Er zijn echter heel wat problemen mee verbonden.

- de online shops voor lcd's en elektronica zijn ook in Holland (zelfde probleem als hierboven)

Nu vraag ik mij af. Is er een Belgische tegenhanger van dit forum? Wat niet betekend dat ik hier mijn snuit niet meer laat zien.

Als het er nog niet is en er is voldoende interesse is het misschien tijd om met enkele mensen samen aan een Belgisch project te beginnen.

Belgen laat maar iets weten
Mag ik hier een kleine correctie toevoegen. Als het om pakketten gaat, dan kan ik in sommige gevallen goedkoper naar belgie verzenden dan in NL. In nederland worden alle lichte pakketten op 1 hoop gehooid, namelijk, 0 tot 5 kg en dat kost 4,88 euro. Als ik naar Belgie wil versturen zijn er meer catogorien en kan een licht pakje goedkoper naar belgie verstuurd worden. Klein voorbeeld. 2 fans a 250 gram per stuk. In NL 4,88 euro. Naar belgie is het 3,50 euro omdat het in de catogorie tot 500 gram valt. Hoe korm kan het zijn???

• WhiteDog
  • Laatst online: 04-08 22:49

WhiteDog

met zwarte hond

iemand nen trappist? :9~

waarom geen Belgisch hoekske op t.net?...

* WhiteDog start petitie :P

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 19:12 schreef WiXX het volgende:
Kijk ik ben tenminste slim ik ga 500 meter van de grens af wonen, zo krijg ik al het lekkere belgische bier makkelijk en goedkoop hier (Jupiler :9~) en ik kan mee doen met de inkoopacties op dit forum voor normale prijzen :D
Je gaat er alleen wel 'grappig' van praten (zegt een gelderlander ;))
Hoewel ik de belgische meiskes erg sexy vind met hun accent. :z

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Kweegetni , das nogal asociaal voor al die keesfretters as wijle ier massaal in ons Belgenhoekske gaan klappe op een manier da die der gene zak meer van verstaan . Ge moet da zo zien , gij apprecieert da oek ni as die buitelanders weer es geen vloms kunne

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 02:03 schreef sjaakduhuuhl het volgende:

[..]

Je gaat er alleen wel 'grappig' van praten (zegt een gelderlander ;))
Hoewel ik de belgische meiskes erg sexy vind met hun accent. :z
Nederlandse meiskes daarentegen vind ik er overt algemeen als neuk-me-ik-em-ni-liever sletjes uitzien . Zo'n bekke gelijk die BSO-kinnekes bij mij opt school

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 02:04 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Nederlandse meiskes daarentegen vind ik er overt algemeen als neuk-me-ik-em-ni-liever sletjes uitzien . Zo'n bekke gelijk die BSO-kinnekes bij mij opt school
Ja, das erg he? We hebben ook wel veel stijlvolle meisjes maar ook veeel teveel sletten (dat woor mag ik vast niet zeggen van de mods).

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 02:04 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Als fellow Belg zou ik het fijn vinden moest je het dialect achterwege laten... maakt echt geen coole indruk

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

een grote nederlander zijn is ook een probleem.. vooral als je voeten groot (mt 50 :( ) zijn

nu weer ontopic

Ik woon in een K****R boerendorp wat ook niet cool is. Ik kan gewoon NIKS kopen hier. Kmoe alles bestellen, er wonen weinig GoTters in de buurt :( :( dus ik weet wat je bedoelt.. :r

Verwijderd

ALL YOUR BASE BELONG TO US ALL YOUR BASE BELONG TO US

:+ :+ :+ :+

ik zou niet weten waar in belgie een goede winkel is. loop eens door een paar steden heen misschien vind je een goede shop

• piston
Op zondag 02 juni 2002 02:08 schreef DuronDude het volgende:

[..]

Als fellow Belg zou ik het fijn vinden moest je het dialect achterwege laten... maakt echt geen coole indruk
offtopic: dialect is hier inderdaad niet nodig maar op zich vind ik het wel leuk. zuivere dialecten kunnen echt mooi klinken!!! (zowel de vlaamse als nederlandse)

[preekmodus]
PEACE, LOVE AND UNDERSTANDING ;)
[/preekmodus]

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Speciaal voor de belgische tweakertjes:

www.cube-computers.be

maar staat opt moment nog in de kinderschoentjes en zou tegen volgende week redelijk gevuld moeten zijn...

ook kan je er opt moment nog nie bestellen! en de prijzen zijn ook nog nie 100% juist geloof ik :)

er komt natuurlijk ook een forum-gedeelte aan :)

maar persoonlijk zal ik GOT toch wel blijven prefereren :P

• freeco
  • Laatst online: 30-07 14:25
forum van Loveno IT:

http://www.overclocking.be/vbb/

die hebben me ook al wel een aantal keer goed geholpen met probs.

Verwijderd

Enkele zaken.

- Winkels:
http://www.tones.be
http://www.wallabie.be
http://www.colorcase.be
http://www.XXLcases.nl (nu ook vestiging in België)
http://www.eurowest.be (ook tweakspulletjes in beperkte maten en niet in de prijslijst)

- Overschrijven naar NL:
Je bank had dit voor het overschrijven moeten vermelden. Bij mij hebben ze dat netjes gedaan. (€ 8+) Maar hier wordt aan gewerkt, de banksector staat onder zware druk van Europa om internationale overschrijvingen betaalbaar te maken.

- Belgisch forum
Te vinden bij http://www.tones.be en http://www.loveno.be (maar daar heb ik het niet zo op begrepen). Zijn wel veel minder bevolkt dan GOT hoor.

Verwijderd

B2OC is nog altijd HET OCforum van Vlaanderen.

Hier vind je een heleboel links naar binnen en buitenland.

BrainZ is een nieuwkomer, heeft soms zeer goede prijsjes.

En die .nl bij B2OC is slechts voorlopig. Volgende week zou is het de .be.
ff the "president" van B2OC quoten:p
als'k domain en site tegelijk moest verhuizen, was de site mogelijk 48u plat geweest.. dan liever effe een weekske redirecten naar born2oc.nl

• Corn
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Ik ben Nederlander, maar woon in Belgie. Ik ben bijna iedere week in Nederland, dus als er bestellingen in Belgie moeten worden verstuurd kan ik misschien wel wat regelen? Er zitten nu eenmaal wat meer modders in Nederland dan in Vlaanderen, das jammer, maar daar doe je niets aan.
(600ste post, yeah)

Verwijderd

Allez dan , geen dialect meer :)

Maar mij stoort het niet zo eigenlijk , alleen die inkoopacties natuurlijk . Maar over het algemeen doe ik toch niet mee dus dat boeit niet .

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:12 schreef Cornholio2001 het volgende:
Ik ben Nederlander, maar woon in Belgie. Ik ben bijna iedere week in Nederland, dus als er bestellingen in Belgie moeten worden verstuurd kan ik misschien wel wat regelen? Er zitten nu eenmaal wat meer modders in Nederland dan in Vlaanderen, das jammer, maar daar doe je niets aan.
(600ste post, yeah)
dat zou héél vriendelijk zijn
heb jij toevallig ook een rekening in belgie EN nederland? dan moete we die xtra kosten niet betalen

• Corn
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Op woensdag 05 juni 2002 21:18 schreef real_raichu70 het volgende:
Allez dan , geen dialect meer :)

Maar mij stoort het niet zo eigenlijk , alleen die inkoopacties natuurlijk . Maar over het algemeen doe ik toch niet mee dus dat boeit niet .
Nee, doe maar geen dialect meer. Je laat iedereen denken dat belgen mongolen zijn die geen fatsoenlijk abn kunnen. Niet echt goed.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 juni 2002 19:44 schreef Demoniac het volgende:
Voor mij is het ook geen probleem hoor. Ik zit in België op school en kom daardoor dus heel vaak in Bels. Zelfs mijn stamkroeg zit daar.

Maar ja, als Roosendaler wordt ik ook vaak een reserve Belg genoemd.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op woensdag 05 juni 2002 21:22 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Nee, doe maar geen dialect meer. Je laat iedereen denken dat belgen mongolen zijn die geen fatsoenlijk abn kunnen. Niet echt goed.
Ik kan dan ook geen fatsoenlijk ABN :P

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 19:12 schreef WiXX het volgende:
Mag ik effe corrigeren dat Jupiler NIET lekker is :)
Witte van Hoegaerden , of een Stellake , das pas bier :)

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 21:48 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Mag ik effe corrigeren dat Jupiler NIET lekker is :)
Witte van Hoegaerden , of een Stellake , das pas bier :)
idd. Jupiler is wel beter als Heineken maar daar houd het toch echt wel bij op.

Verder is stella wel lekker (voor de dorst)
En Hoegaerden is ook wel goed, maar een Dentergemse witte is net wat lekkerder imho

Gezocht!
Router

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
Ken der alleen patat en vuurwerkzaken.......

Maar zoek is op een of andere belgische zoeksite (www.patatsearch.be) :P

Maar goed ontopic zoek gewoon is naar overclocking/casemod/techforum o.i.d. op een belgische zoekmachine...

ga zo ff maffe man :O

Verwijderd

born2oc.be/.nl is nou niet echt het JE van HET. Ze zetten alles vast met tiewraps en hebben net de ledjes in een fan uitgevonden...
Nee dankjewel, dan blijf ik wel hiero rondhnagen en op VH.

Owjah ben zelf een Tilburger, dus woon best wel dicht bij Poppel.

• The Dolf
  • Niet online
Toch zijn er best wel een paar Belgen die aardig kunnen modden hoor.

Dit vind ik zelf een hele mooie mod

Gezocht!
Router

Verwijderd

en frozencase van nosdrovni
toen die hier gepost werd heeft er hier rijkelijk veel kwijl gevloeid

en de mijne is ook bijna af ;)
Pagina: 1