Toon posts:

[visual basic] standard.exe koppelen aan activex.d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een progje waarmee ik via mijn com-poort een 220v lamp kan aan en uit schakelen, nu wil ik dit progje toegankelijk maken via t internet, door een ASP file te plaatsen op mijn server (tevens de pc waar de lamp / poort vanaf bediend wordt)

is dit mogelijk op deze manier of moet ik dit anders doen ???

heeft iemand een link waar ik de info kan vinden / tutorial of zinnige info voor mij (heb ook al in de faq gekeken voor links die twekakers aanraadt!!)?

ps: search en google reeds ruim (3 uur) gebruikt, maar geen directe oplossing voor probleem gekregen... newbie als t aankomt op visual basic... en beschik ook niet over de MSDN-cd

Verwijderd

Wat gek die hoort gewoon bij je vb te zitten :?

Verwijderd

Topicstarter
wat? MSDN? die moet ik nog ff branden op school ;)

Verwijderd

Is dit nu een vraag over ASP of over VB :?

Als ASP geen programma's kan aanroepen (met parameters), dan maak je er toch gewoon een ActiveX-DLL van? Dat component creeer je dan in je ASP-pagina, je roept de goede functie aan en klaar... (toch?).

ennuh, http://msdn.microsoft.com/ scheelt je weer een aantal ceedee's.

Verwijderd

Topicstarter
t is een vraag over ASP en Visual basic tegelijk,... kan ik deze aan elkaar linken door gebruik te maken van de standard.exe [project] en activex_control [project]

t is me alwel gelukt een een activex.dll te linken aan een standard.exe en deze draaiende te krijgen in een HTML/ASP pagina....

tijdens dit schrijven is t me gelukt een activex_control te linken aan een standard.exe (add project > standard.exe in je activex_control project) en deze via "package & deployement wizard" in een html file te krijgen...... alleen nu wil deze activex niet laden op andere pc die via mn IP inloggen op mijn pc(=server). > security redenen....

Via de search (jaja!!) kwam ik t zelfde probleem tegen, antwoord hier was,.. "gooi je hele security naar beneden en voeg de website toe aan de zogenaamde security zone"

dit heeft tot op heden nix opgeleverd

Verwijderd

je moet geen control maken maar een activeX dll

Verwijderd

Topicstarter
bedankt,.. maar goed,... dit is dus moeilijk voor mij, heb je misschien wat links voor me waar ik wat info kan opdoen, behalve de links die GOT aangeeft, over t specifiek creeeren van dit soort dingen. Op google kom ik er oo al niet meer uit!?

T is duidelijk dat ik nog heel veel moet leren aangezien ik niet zomaar een controle kan schrijven in de vorm van een activex.dll

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

Of een OCX

waar je <OBJECT CAB="file.cab"> <PARAM NAME="Interval" Value="1000"> met zoiets ongeveer je control laad (zie Flash/Shockwave), met de Setup wizard kun je een tempplate HTML file maken die dit object voor je laad (Internet setup?)

Verwijderd

Topicstarter
maar.........

hoe krijg ik nu mijn activex file (via html) aan de praat als ik steeds een foutmelding krijg betreffende veiligheidsredenen, en het niveau van beveliging al op zn minimum heb staan?!

Verwijderd

Waarom een OCX in dit geval niet werkt:
De code van de lamp aan/uit zetten zit in de OCX. De OCX wordt naar de client gestuurd en die geeft opdracht via de com-poort de lamp te besturen... Zie je je probleem :? De com-poort van de server moet worden aangesproken, niet de client. Met andere woorden, je component moet op de server blijven...

Korte situatie-schets zoals het volgens mij moet werken:
- VB(6) een ActiveX-DLL maken met 1 Class-Module.
- In de Class-Module zitten 2 methode's (=Public Sub): LampAan en LampUit.
- Deze ActiveX-DLL registreer je op de server.
- In 1 ASP-pagina maak via een 'Server.CreateObject' je component aktief. Vervolgens roep je een functie 'LampAan' aan.
- In een andere ASP-pagina hetzelfde, maar dan voor 'LampUit'

Als je nu om de beurt de ASP-pagina's op je client oproept, dan gaat de lamp aan de server aan en uit.

ToDo's:
- Maak 1 functie met een parameter (bv 0=aan, 1=uit).
- Maak 1 ASP-pagina en zorg dat de gebruiker via 2 radio-button's kan kiezen.

Links:
Heb ik niet voor je. Zoek op google naar de termen en je vind vast wel wat.

PS. Niemand zei dat het makkelijk was :)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

Een OCX is clientside (flash), een DLL (winsock) is juist server side

/Edit:
Lama, snap het al. Je hebt gelijk ;)
Pagina: 1