Toon posts:

HD wil alleen NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe harde schijf gekocht,een Maxtor 40 gig 7200 rpm.Ik had hem dus in me pc gezet,en ik wou hem formateren maar hij wou alleen Ntfs accepteren...heel vaag dus,terwijl me andere schijf dat wel accepteert.Zou het aan het merk liggen?Ik ga nu Partition Magic 7.0 proberen,zal denk wel lukken.Ik wou alleen weten waarom XP Pro hem niet Fat32 wil formateren...
Thx iig

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

XP setup wil >30Gb partities geen FAT32 meer doen. Heet een feature :P

Verwijderd

Topicstarter
O,ja klopt.Fat32 ondersteunt dat niet meer...Had beter moeten nadenken....thx

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op vrijdag 26 april 2002 01:26 schreef Ker_Plunk het volgende:
O,ja klopt.Fat32 ondersteunt dat niet meer...Had beter moeten nadenken....thx
uh, XP WIL et gewoon niet doen. Partitie van 30gb is verder gewoon te doen met alternatieve partitie progs ;)

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

[beetje offtopic]
Zelf geef ik er de voorkeur aan om m'n OS + software op een primaire FAT32 partitie van ca. 3 Gb te zetten, op deze manier kun je makkelijk een ander OS installeren, je huidige opnieuw installeren of bijvoorbeeld een Norton Ghost Image eroverheen pleuren als 'ie het niet goed meer doet.
En dan hoef je je geen zorgen te maken over data of andere dingen die bewaard moeten worden, want die staan op een andere partitie :7
[/beetje offtopic]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
XP probleempje met fat32 formateren dus :)

Dit is al redelijk vaak ter sprake gekomen, en is wel terug te vinden via de search..

Oplossing is om bijvoorbeeld gewoon met een win98 bootflop te formateren..

succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.