Wat wil jij betalen per war?

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wij hebben een bedrijfje wat gameservers verhuurt...

En nu hoorde ik iemand erover praten dat sommige clans (uitgaande van CS) €30,00 per maand teveel zouden vinden voor een server en dat je beter per war zou kunnen laten betalen...

Opzich wel een idee en ook wel uit te voeren...

Maar wat zou een redelijke prijs zijn per war (blok van 2 uur, rekening houdend met vertraging) en dan bv zo dat het bij meer dan 2 wars/week gunstiger is een eigen server te huren

Collega kwam met €7,00 maar dat lijkt me echt een overdreven prijs, moeten wel iig zorgen dat we de kosten voor ons (ong €2,50 per GB) eruit kunnen halen.

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

fw

2.50 vind ik best wel het maximum voor 1 war eigenlijk.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Verwijderd

kun je niet gewoon iedereen 10 euro per maand laten betalen? zit je met 15 man al aan genoeg op een server te huren op een beetje locatie

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:42

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 26 april 2002 00:33 schreef Kertje het volgende:
kun je niet gewoon iedereen 10 euro per maand laten betalen? zit je met 15 man al aan genoeg op een server te huren op een beetje locatie
Dan heb je je gigabytjes nog niet betaald :{

Verwijderd

Hallo! GAMEPOINT? anyone? daar is et GRATIS!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 00:34 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Dan heb je je gigabytjes nog niet betaald :{
hoeveel gigabytes ga je er doorheen trekken dan? ik ga binnenkort (niet voor games) een colocated server plaatsen en betaal voor 20gb dataverkeer/maand en een 1u server bij een reseller van trueserver ik meen iets van 125 euro per maand, dus dan zit je met 15 man @ 10 euro per maand daar al dik boven; en dan zit ik ook nog is direct op de AMS-IX (lekkere pingtime :) )

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 00:39 schreef blueraz0r het volgende:
Hallo! GAMEPOINT? anyone? daar is et GRATIS!
Mja zonder service ofzo, bij gf kan je tenminste klagen als er iets fout gaat want je hebt er voor betaald :9 :P

• Kettrick
  • Laatst online: 13:42

Kettrick

Rantmeister!

Op vrijdag 26 april 2002 00:39 schreef Kertje het volgende:

[..]

hoeveel gigabytes ga je er doorheen trekken dan? ik ga binnenkort (niet voor games) een colocated server plaatsen en betaal voor 20gb dataverkeer/maand en een 1u server bij een reseller van trueserver ik meen iets van 125 euro per maand, dus dan zit je met 15 man @ 10 euro per maand daar al dik boven; en dan zit ik ook nog is direct op de AMS-IX (lekkere pingtime :) )
Exacte getallen weet ik niet, maar ik weet wel dat 20Gb erg snel op is :)

Ik ben hier zelf nl. ook mee bezig :)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 00:47 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Exacte getallen weet ik niet, maar ik weet wel dat 20Gb erg snel op is :)

Ik ben hier zelf nl. ook mee bezig :)
code:
1
2
3
Hoogte  20 Gb/maand 40 Gb/maand 80 Gb/maand 100 Gb/maand
1U (+/- 4,5 cm) € 115,00     € 160,00    € 250,00    € 280,00 
2U (+/- 9 cm)   € 150,00     € 190,00    € 275,00    € 300,00

heb je een beetje vergelijkings materiaal, dit is uit een offerte die ik heb gekregen nav het plaatsen van een webserver voor mijn klanten, hierbij heb ik 10 ip adressen en kan ik de server remote resetten via internet.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op vrijdag 26 april 2002 00:54 schreef Kertje het volgende:

[..]
code:
1
2
3
Hoogte  20 Gb/maand 40 Gb/maand 80 Gb/maand 100 Gb/maand
1U (+/- 4,5 cm) € 115,00     € 160,00    € 250,00    € 280,00 
2U (+/- 9 cm)   € 150,00     € 190,00    € 275,00    € 300,00

heb je een beetje vergelijkings materiaal, dit is uit een offerte die ik heb gekregen nav het plaatsen van een webserver voor mijn klanten, hierbij heb ik 10 ip adressen en kan ik de server remote resetten via internet.
op een redelijk populaire 18-slots server trek je iets van 350 mb per uur. dus dan kun je net niet 4 iedere dag 1 war spelen voor je gb's op zijn :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 07:49 schreef heuveltje het volgende:

[..]

op een redelijk populaire 18-slots server trek je iets van 350 mb per uur. dus dan kun je net niet 4 iedere dag 1 war spelen voor je gb's op zijn :)
als je met 18 man bent kun je toch ook wel iets meer dokken, en dan maak je er 15 euro per persoon per maand van.... zoveel is dat niet per persoon :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Op vrijdag 26 april 2002 00:45 schreef Thunder het volgende:

[..]

Mja zonder service ofzo, bij gf kan je tenminste klagen als er iets fout gaat want je hebt er voor betaald :9 :P
idd :)

Over Gamepoint hoor ik veel dingen dat het mis gaat met de rcon enzo, moet je 3 maanden vantevoren een server bespreken, om er tijdens de war achter te komen dat ie et niet doet...

Maar als ong 18 mensen 350 MB/uur doen, dan zou €2,50 per war wel een goede prijs kunnen zijn, misschien wel iets minder, uitgaande dat der 10 mensen ong 1,5 uur actief zijn op die server ...

Servers colocaten we bij www.tune-in.nl niet duur, wel @ amsix

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hey roel: hoe zit 't nou met die SF server van mij?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Onze gratis server draait geweldig..
helaas niet meer voor lang :(

-----
wij spelen ca. 5 wars per week, dit keer 4 is ongeveer 20 wars per maand

uitgaande van 2,5 euro per war zou dit 50 euro kosten.

Dit is opzich wel redelijk aangezien een server voor onbeperkt tussen de 80 en de 120 euro zit (afhankelijk van de provider)

Nadeel is dat je geen tijd op de server hebt om te trainen.
Dit doen we elke vrijdag een uur of 2.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• Basszje
  • Laatst online: 13:02

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 26 april 2002 15:44 schreef Loque het volgende:
Onze gratis server draait geweldig..
helaas niet meer voor lang :(

-----
wij spelen ca. 5 wars per week, dit keer 4 is ongeveer 20 wars per maand

uitgaande van 2,5 euro per war zou dit 50 euro kosten.

Dit is opzich wel redelijk aangezien een server voor onbeperkt tussen de 80 en de 120 euro zit (afhankelijk van de provider)

Nadeel is dat je geen tijd op de server hebt om te trainen.
Dit doen we elke vrijdag een uur of 2.
offtopic:
Speelde jij vroeger nou veel UT bij de Drunk Snipers :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Reclame-spots ook geen idee ?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
Mijn eigen clan betaald € 65,- per maand voor een RTCW server voor 14 personen.

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
barrysworld is gratis voor alle games.. waarom doen jullie sow moeilijk? |:(

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Bij die gratis dingen moet je jaren vantevoren bespreken en dan is er nog de kans dat het niet werkt...

En ze hebben nog een grote bron van inkomsten

Als wij het gratis zouden doen zouden we enorm veel verlies hebben aan de data die we moeten betalen

Wij proberen de wachtlijst zo kort mogelijk te houden en daarbij de garantie dat et werkt... zo niet, dan geen kosten voor de clan.

Zelfde als het verhaal, waarom een clanserver huren als er al zoveel zijn waar je gratis op kan spelen.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

euh, naar mijn weten gebruikt cs niet meer dan 5 kb/s

war duurt 2x 30 min dacht ik zo op clanbase.
dat is 18.000 mb per persoon. Meestal ongeveer 5 tot 7 man per team dus dat is dan 180 MB tot 360 MB voor 20 man....

Leuke wars worden het dan voor 20 gig :+

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
Op vrijdag 26 april 2002 18:24 schreef siggy het volgende:
euh, naar mijn weten gebruikt cs niet meer dan 5 kb/s

war duurt 2x 30 min dacht ik zo op clanbase.
dat is 18.000 mb per persoon. Meestal ongeveer 5 tot 7 man per team dus dat is dan 180 MB tot 360 MB voor 20 man....

Leuke wars worden het dan voor 20 gig :+
volgens mij zit er een foutje in :)

der staat ergens in een topic een excel werkblad, waar je aantal spelers in kan vullen en die zegt dan hoeveel data het kost per minuut/uur/dag/week/maand/eeuw enz

die kwam op iets meer dan 100MB/uur uit met 10 mensen (meeste wars zijn 5on5, 4on4 is ook regelmatig, meer dan 5 zijn dikke uitzonderingen)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op vrijdag 26 april 2002 18:27 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

volgens mij zit er een foutje in :)

der staat ergens in een topic een excel werkblad, waar je aantal spelers in kan vullen en die zegt dan hoeveel data het kost per minuut/uur/dag/week/maand/eeuw enz

die kwam op iets meer dan 100MB/uur uit met 10 mensen (meeste wars zijn 5on5, 4on4 is ook regelmatig, meer dan 5 zijn dikke uitzonderingen)
ik bedoel maar, ik doe het ruim :+ Maar ik meende te begrijpen van hierboven dat men betaald per 20 gig of nie....?

• KeRsTmAnNeKe
  • Nu online
ze krijgen 20 GB bij per maand en moeten daarna voor iedere GB extra betalen :)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op vrijdag 26 april 2002 18:51 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
ze krijgen 20 GB bij per maand en moeten daarna voor iedere GB extra betalen :)
ozo dan hoef je toch alleen maar te zorgen dat je niet over die 20 gig komt en dat lijkt me toch geen enkel probleem. toch? :+

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Op vrijdag 26 april 2002 15:51 schreef Basszje het volgende:

[..]

offtopic:
Speelde jij vroeger nou veel UT bij de Drunk Snipers :?
Nee heb wel veel UT gespeeld, ook wel tegen de Drunk Snipers. Maar ik zat er niet bij ;)

Heb wel in veel bekende clan's gezeten.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maar wacht eens even, je moet ook nog TRAINEN voor een war. Hoe moet je dat dan doen zonder een vaste server? :?

En om een redelijke prijs te geven voor het betalen van 1 war: Dat hangt er natuurlijk vanaf hoeveel personen het is, en dus: Hoeveel dataverkeer kost het gemiddeld? :)

🌞🍃

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 12:55

aKra

Intentionally left blank.

Ik zou zeggen 3 Euro per war, dan krijgen wij ook nog wat geld voor de hardware, want die moeten we ook betalen, en omdat het natuurlijk populair wordt, net zoals Gamepoint en bij Barrysworld dan zou je dus makkelijker meerdere servers kunnen kopen, waardoor het gangbaarder is voor een clan te reserveren een dag van te voren.

Owja, even voorstellen, aKra van Get Fragged! :-)

Intentionally left blank.

Pagina: 1