Toon posts:

[PC2/WW] PVC deksel wil niet los. Ideeen anyone?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik mijn mooie piepschuimen blok van de warmtewisselaar af gesneden (kon de WW er niet uithalen wegens korte koelmiddelleidingen), zodat ik de kapotte pomp eruit kon halen en de schade kon inspecteren.

Nou, dat ging dus goed, maar wat dus niet goed ging, was het openschroeven van de warmtewisselaar. Ik krijg de PVC schroefdop met geen mogelijkheid los, en met 2 mensen lukt het ook al niet.

Iemand nog goede ideeen? Ik heb gruwelijk weinig zin om aan WW3 te beginnen :( En als ik het ding open moet slijpen, dan heb ik weinig keus. En die pomp moet eruit, want de troep blijft komen.

De PVC dop zit erop geschroefd met tussen het 'schroefdeel' en de 'dop' een dun laagje oranje Loctite; deze blijft vloeibaar (da's dus ander spul dan de rode of de blauwe).

Jaja, en ik geef het toe: de keus om PVC te gebruiken was om te beginnen al fout. Maarja, DaBit is een gruwelijk eigenwijs figuur...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-12 00:51
Je hebt van die sleutels, die doe je erom heen, en kan je gruwlijk veel kracht erop zetten, gebruiken die lood gieters wel vaker, hiet in de flat ook, zat zon afsluitdop ook te vast, speciale sleutel erop, en klaar.

Moet je alleen een manier vinden om die buis vast te zetten, als je aan weerzijden zon dop hebt is het makkelijk, gewoon 2 van die sleutels erop frutten, en 1 zal los gaan..

suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

De oudste weg naar Rome al gebruikt ? Oftewel: deksel verwarmen, buis koel houden ?

Het is dan wel plastik, en geen metaal, maar dat zou toch ook moeten kunnen werken. Zeker omdat PVC ietsje zachter wordt als je heel heet water eroverheen laat lopen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 00:11 schreef JumpStart het volgende:
De oudste weg naar Rome al gebruikt ? Oftewel: deksel verwarmen, buis koel houden ?

Het is dan wel plastik, en geen metaal, maar dat zou toch ook moeten kunnen werken. Zeker omdat PVC ietsje zachter wordt als je heel heet water eroverheen laat lopen.
dit zou je idd kunnen proberen, zal wel werken(hoop ik voor je).

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10-2023
gewoon de deksel doormidden slijpen(met beleid dus), eneen andere deksel halen bij de karwei(dat zeg ik, de gamma), ff opletten dat je de buis niet stukslijpt(schroefdraad mag wel een deukje in sitten, de buis zelf niet of course)

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 02:17
Je hebt een schroefdop erop zitten he? Jammer, ik had een keer water in mijn WW gepomt terwijl hij redelijk luchtdicht was. Druk liep flink op, en deksel kwam er zo vanaf, met een scheut water erachteraan. Was niet de bedoeling, maar werkte wel goed.

Oke, hier heb je niks aan dus. Naja :z

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 22:25

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Als je hem echt open wilt hebben, naar een garage, ijzerwinkel gaan oid. En vragen of ze even helpen met openmaken, tweaker handjes kunnen dat niet zo goed. Nu maar soms hebben ze wel vaker spul liggen om het lekker snel open temaken gewoon ff proberen, he.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Hefboom gebruiken zodat je meer kracht krijgt op de deksel.

Zo'n ding als je gebruikt om een oliefilter van een motor los te draaien? Moet je het wel zien vast te maken EN dien je de buis goed te kunnen vast houden. Eventuele barsten in buis en dop voor eigen risico natuurlijk!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Ik liep eens tegen hetzelfde aan :
Ik naar een loodgieter gegaan en die had een "moordenaar".
Niet zomaar 1-tje...
eentje ter grote van die deksel.
gebruikte hij zelf ook regelmatig.
Is dat wat, Dabit ?

Verwijderd

Hardhouten plankje op het deksel leggen , 2 gaten boren, 2 boutjes of pennen oid erin, plankje draaien.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De laatste vind ik wel een goed uitvoerbaar idee, onthouden!

Zitten er niet twee uitstulpinkjes op de deksel? Stukje hout tussen zetten...

Enige probleem is dat je de buis erg goed moet vasthouden / klemmen en wel zodanig, dat de buis niet teveel ovaal wordt, dan klemt de deksel nog beter.... Rubber (fietsband) moet iets kunnen betekenen.

Verwijderd

Van dat speciale gereedschap wat ze gebruiken om een olie filter van een auto los te maken.Neem er 2 en het moet lukken.
Is zo`n as met daaraan een ketting.(of leren riem)

Verwijderd

Gewoon slijpen en het laaste stukje breken...

Verwijderd

[vreselijk off topic]
Wat een boel beste stuurlui hier zeg...
[/vreselijk off topic]

Laat je het nog effe weten hoe het je gelukt is?

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17

Thyzz

-=leeg=-

Kan je er niet gewoon zeepwater(afwasmiddel) in laten druppen? :?

5325wp

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12 08:46

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

door boren :?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

slijptol :?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is: ik kan de deksel niet kapot maken (de koelleidingen zitten erin, en die kunnen niet los, want dan moet ik weer naar de vuller), en ook heb ik weinig plek voor grip op die dop.

Zo'n 'ketting-ding' op de buis zetten kan wel. Gaat die kapot: nouja, dat verlies is te tolereren. Die is vervangbaar. Da's dus een goeie optie.

Het ding 'even' meenemen is ook niet zo'n goeie, want de koelinstallatie weegt nogal wat kilootjes en is vrij groot.

Heetstoken werkt niet (had ik al geprobeerd :) )

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-12 21:58
maak van dat Phase change in je sig maar ff een link. Dat is wat makkelijker :)

als ik ff de picz heb gezien geef ik wel ff het antwoord

edit1: waarom ligt je site nou weer plat...

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

ik ga voor de kruipolie, en anders DRIFT >:)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• php
  • Niet online

php

Als de deksel niet kapot mag, en je dan de bovenkant van de deksel niet benutten, dan denk ik dat je de meeste kans maakt met twee oliefilter-tangen en twee mensen. Ik denk niet dat je het in je eentje red, gewoonweg omdat je dan niet je volle gewicht kan gebruiken. (en ik vrees dat je dat nodig gaat hebben......)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Aanvulling op het houten plankje methode.
Soldeer vier punten op je deksel waar je de plank/staaf tussen kan zetten. Hoef je geen gaten te boren, maar die staafjes moeten dan wel goed vast zitten.
kan misschien ook stukjes op de buis solderen zodat je die in een werkbank oid kan vastzetten zonder dattie ronddraait als je er kracht opzet?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-12 14:34
De dop zit dus op een buis gedraaid? De buis mag eventueel stuk? Dan sloop ik gewoon de buis en breek het schroefdraad uit de dop :) Als iets met loctide vast zit tussen schroefdraad dan zit het ook ECHT VAST. Wat je ook probeerd. Helemaal op zo'n groot oppervlakte heb je heel weinig kans dat het los komt. Echt, ik heb het vaak genoeg geprobeerd. 5 mm staaldraad die 10mm in ee buis geschroeft zat. Staaldraad verdraaide gewoon. MUUR VAST. maar ja, daar is locktide ook voor :) en als er weinig ruimte, speling tussen zit dan blijft het ook vast >:)

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 15:13 schreef SlinkingAnt het volgende:
Aanvulling op het houten plankje methode.
Soldeer vier punten op je deksel waar je de plank/staaf tussen kan zetten. Hoef je geen gaten te boren, maar die staafjes moeten dan wel goed vast zitten.
kan misschien ook stukjes op de buis solderen zodat je die in een werkbank oid kan vastzetten zonder dattie ronddraait als je er kracht opzet?
Ascii pakt rustig een stoel en gaat met veel intresse kijken hoe SlinkingAnt PVC gaat solderen.

Ascii leert elke dag weer iets nieuws. ;)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-12 14:34
Tja... PVC blijft lastig te solderen :) Mischien kan je er wel een steun op lijmen. Maar dat kan ook los breken natuurlijk.

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 14:12 schreef DaBit het volgende:
Probleem is: ik kan de deksel niet kapot maken (de koelleidingen zitten erin, en die kunnen niet los, want dan moet ik weer naar de vuller), en ook heb ik weinig plek voor grip op die dop.

Zo'n 'ketting-ding' op de buis zetten kan wel. Gaat die kapot: nouja, dat verlies is te tolereren. Die is vervangbaar. Da's dus een goeie optie.
Er zijn ook van die dingen met inplaats van de ketting een soort leren riem, deze beschadigen het kunstof minder snel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 15:38 schreef Tadango het volgende:
De dop zit dus op een buis gedraaid? De buis mag eventueel stuk? Dan sloop ik gewoon de buis en breek het schroefdraad uit de dop :)
Dat kan ik ook doen, maar liever niet. Dat kost weer geld.
Als iets met loctide vast zit tussen schroefdraad dan zit het ook ECHT VAST. Wat je ook probeerd. Helemaal op zo'n groot oppervlakte heb je heel weinig kans dat het los komt.
Let wel: we hebben het hier niet over de rode of blauwe loctite, maar over de oranje loctite. Da's meer een soort vloeibaar afdichtmiddel dat oko vloeibaar blijft. Ik had ook vet kunnen gebruiken, alleen dat potje loctite stond dichterbij.

• php
  • Niet online

php

PVC solderen / lassen gaat prima. Maar daar moet je dan weer de apparatuur voor hebben, enz enz enz.

Maar DaBit, is ie al los?

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-12 09:11
Probeer een riem om de dop te draaien en dan zorg je dat als de riem strak getrokken wordt, dat je dan de dop linksom draait. De riem gaat dan vaster zitten en de dop komt ineens met een ruk los (met een beetje geluk).

Succes ermee

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 10:29
Als m'n lego vast zat deed ik het altijd met m'n mond... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 16:36 schreef Herman het volgende:
PVC solderen / lassen gaat prima. Maar daar moet je dan weer de apparatuur voor hebben, enz enz enz.

Maar DaBit, is ie al los?
Yup, hij is los. 3 man, beethe warmte en heel veel lomp geweld. Ik post zo wel een Sicce Nova postmortem topic.
Pagina: 1