Monitor na een tijdje "No Signal"

Pagina: 1
Acties:

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik heb de search gebruikt maar daar stond dit specifieke probleem niet in (brak dat je dat tegenwoordig al moet melden anders gaat die meteen al op slot, maargoed ).

Het probleem is als volgt: Nadat de computer gewoon een paar uur draait valt opeens de monitor uit en krijg ik "No Signal" op mn scherm te staan. Op dat moment staat mn comp nog gewoon aan maar ik kan m niet meer resetten , alleen stekker dr uit helpt.

Het vreemde is dat ik gisteren een divx op mn breedbeeld aan het kijken was toen hetzelfde weer gebeurde en toen was ik ook nog mn tvbeeld kwijt ! (als het dus de monitor zou zijn zou ik toch nog wel tvbeeld moeten hebben lijkt mij :? ) .

Wat ik al geprobeerd heb is het volgende :

1: Andere Monitor kabel , hielp nix.
2: Ander graphische kaart , hielp ook nix.

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
(Ik moet nog ff een andere monitor regelen om te testen , maar begin te twijfelen of het wel de monitor is)

Systeem = P2 350 :(
Mobo = Abit BE6 II
320 Mb ram.
Monitor = iiyama 8617T

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:01

BreeeZe

Devt

Heb je naar het powermanagement in je Bios gekeken?
Check anders voor een nieuwe bios versie.

Kan zo ff niks anders verzinnen.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Waarschijnlijk zet OF windows OF je BIOS je GPU uit, maar jouw scherm snapt dat niet en geeft daarom "no signal" ff in BIOS kijken bij power settings en in windows ook controleren...

suc6

Verwijderd

Welk OS gebruik je ? Dan kan 'em even moven voor je ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Download toch eens nieuwe drivers.

Maak anders een Ghost van hoe je PC nu is, en kijk of met een reinstall het probleem weg is. Als het niet bevalt kun je dan je Ghost terugzetten. :)

You can't have everything. Where would you put it?

• Hellhound
Ik draai win2000 en heb in windows alle power management uitstaan, ik zal eens in de bios kijken wat ik daar heb staan.

bedankt sofar.

• Hellhound
UPDATE :

Ik heb nu sinds 1 dag een andere (leen)monitor aangesloten, en net toen ik dacht dat het probleem opgelost was klapte de monitor dr uit :( .

Conclusie: mn eigen monitor is oke :) .

Ik merk wel dat als de monitor eruit klapt dat op m'n 2de HD die ik in een slede heb zitten het rode lampje van de slede gaat branden (alsof die aangesproken wordt ).

Ik verdenk nu mn MOBO of de voeding, (maar vraag me wel af of het de voeding kan zijn)daar de power van mn computer niet weg is als de monitor dr uit klapt.
Ik ben bang dat ik verder nix meer kan testen omdat ik geen reserve MOBO en voeding heb ;( .

Suggesties nog steeds welkom.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Vraag: verdwijnt het beeld ook als je actief bezig bent achter de PC, of alleen als je DivX zit te kijken of weg bent oid?

Als dat namelijk het geval is, dan is het met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een power management feature die niet helemaal lekker is.

• Hellhound
Gebeurd ook als ik gewoon aan het werk ben.
Ik heb alles wat maar naar power management ruikt uitgezet (zowel in windows, Bios, als op de monitor zelf).
Volgens mij blijven alleen de Voeding, en MOBO nog over.

Verwijderd

Hmmmm...

ik heb precies het zelfde probleem... maar dan alleen als ik splinter cell zit te spelen.

Iets met fram rates te maken?

Is net nieuw systeem dus zeer annoying!!! :(

system:

P4 2.8
1 Gig Mem
MoBo: Asus P4GX8
Video: GF4 4200
Raid 0 (2x 40 gig 8mb cache)
Monitor: 19" IIyama

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad heb toen gewoon andere drivers geinstalleerd en probleem was opgelost

Verwijderd

Je geeft aan dat de monitor uitvalt na een paar uur goed werken, en dat je dit zelfde probleem hebt bij een andere monitor. Blijft enkel je vid-kaart over.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
heb ik ook gehad
heeft nix met monitor of vidkaart te maken maar met oververhitting (tenminste bij mij), plaats eens wat fannetjes en installeer windows eens opnieuw (en klok em trug)

• Zekas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 10:21
Het kan ook zijn dat je een te lage voeding hebt, en daarom schakelt ie de monitor uit, omdat die veel stroom vreet.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

PCR

Nikser schreef op 02 maart 2003 @ 14:42:
Het kan ook zijn dat je een te lage voeding hebt, en daarom schakelt ie de monitor uit, omdat die veel stroom vreet.
Monitor heeft een eigen voeding :o
Pagina: 1