[VIRUS][IDE] FDISK geeft Bootsector virus aan ...

Pagina: 1
Acties:

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op een zonnige dag installeerde ik op een vers met winXP pro geinstalleerde pc winroute.
Waarna mij netjes werd gevraagd te rebooten en het zij zo .. ik restart .. . Eenmaal herstart geeft ie een bsod :(
Keer op keer een bsod ,dus ik stop de schijf in mijn "default" pc en daar zegt ie dat de data corrupted is :'(

Dus k maar formateren dan ,na de format kon k er gewoon ff bestanden opzetten en alles leek goed te gaan.
Maarja na een tijdje begon ie weer te flippen met corrupted data ,allemaal rare bestandsnamen en je kon het niet openen ,want dan gaf het desbetreffende programma een bsod aan :(

Dus dan maar format proberen ,geeft de raarste formaten , de ene keer 1,6gb ,de andere keer 5,3 ,weer een andere keer 20gb en het lukt nooit de format te voltooien ,want dan geeft ie weer de error ; "Could not complete format".

Ik had totaal niet het gevoel dat het aan de hardware lag ,want ik hoorde nix en de bios gaf gewoon 10gb aan.
Ik heb ook nog met speedfan gekeken of smart iets aangaf ,maar performance 100% en fitness 100% ,nix mis dus.

Naja toen dus maar booten van de oude ,maar onmisbare floppy en fdisk runnen.
Dus ik haal de partitie weg ,schijf had 1 partitie , en maak opniuew een primaire partitie aan maar nu dus fat32 en hij geeft de error :
Bootsector Write !!
VIRUS: Continue (Y/N)?

Dus ik doe Y en kreeg de raarste volumenaam en weer dezelfde fouten.

Dus wat moet k nou doen ??

Waarschijnlijk onbelangrijk maar het gaat om een 10gb Western Digital Caviar 7200tpm 2mb cache harde schijf.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik over deze hardeschijf een lowlevel format laten gaan.

Dit is een programma dat je bij de fabrikant van de hardeschijf zo kunt downloaden. Je laat dit programma erover heen gaan en je kijkt wat die dan doet.

LET OP 1: Zorg ervoor dat je de juiste Low Level Format voor het type harde schijf vindt. Dus niet zorgen dat je een ander type progje gebruikt want dan kan je je harde schijf weg pleuren (Zelf gehad :()
LET OP 2: Dit is een procedure die vrij veel tijd in beslag neemt dus niet iets dat in 10 min. klaar is.
}:O

• Bartjuh
  • Niet online
Hoe werkt low-level format precies ?

Een low-level format doe je tog in dos ?
En dan moet je veel vage getallen en cijfers intikken ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Op donderdag 25 april 2002 22:49 schreef Bartjuh het volgende:
Op een zonnige dag installeerde ik op een vers met winXP pro geinstalleerde pc winroute.
Waarna mij netjes werd gevraagd te rebooten en het zij zo .. ik restart .. . Eenmaal herstart geeft ie een bsod :(
Keer op keer een bsod ,dus ik stop de schijf in mijn "default" pc en daar zegt ie dat de data corrupted is :'(

Dus k maar formateren dan ,na de format kon k er gewoon ff bestanden opzetten en alles leek goed te gaan.
Maarja na een tijdje begon ie weer te flippen met corrupted data ,allemaal rare bestandsnamen en je kon het niet openen ,want dan gaf het desbetreffende programma een bsod aan :(

Dus dan maar format proberen ,geeft de raarste formaten , de ene keer 1,6gb ,de andere keer 5,3 ,weer een andere keer 20gb en het lukt nooit de format te voltooien ,want dan geeft ie weer de error ; "Could not complete format".

Ik had totaal niet het gevoel dat het aan de hardware lag ,want ik hoorde nix en de bios gaf gewoon 10gb aan.
Ik heb ook nog met speedfan gekeken of smart iets aangaf ,maar performance 100% en fitness 100% ,nix mis dus.

Naja toen dus maar booten van de oude ,maar onmisbare floppy en fdisk runnen.
Dus ik haal de partitie weg ,schijf had 1 partitie , en maak opniuew een primaire partitie aan maar nu dus fat32 en hij geeft de error :
Bootsector Write !!
VIRUS: Continue (Y/N)?

Dus ik doe Y en kreeg de raarste volumenaam en weer dezelfde fouten.

Dus wat moet k nou doen ??

Waarschijnlijk onbelangrijk maar het gaat om een 10gb Western Digital Caviar 7200tpm 2mb cache harde schijf.
Uh... zet in je bios VIRUS WARNING op disabled.

Als die enabled staat, gaat bios zeiken bij elke wijziging van de MBR (bij bv FDISK dus). Krijg je zo'n klein wit vierkantje, waar je Y/N kan kiezen

Low level format?? -> Zoek @ got, da's gewoon zelfmoord voor je disk.

• Bartjuh
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 23:40 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Uh... zet in je bios VIRUS WARNING op disabled.

Als die enabled staat, gaat bios zeiken bij elke wijziging van de MBR (bij bv FDISK dus). Krijg je zo'n klein wit vierkantje, waar je Y/N kan kiezen

Low level format?? -> Zoek @ got, da's gewoon zelfmoord voor je disk.
Ik ga gelijk ,kijken ... als dat het is .. echt |:( van mij ..

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 00:36
Op donderdag 25 april 2002 23:42 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Ik ga gelijk ,kijken ... als dat het is .. echt |:( van mij ..
als het dat NIET is, trakteer ik op een pilsje naar keuze :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Bartjuh
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 23:43 schreef 0siris het volgende:

[..]

als het dat NIET is, trakteer ik op een pilsje naar keuze :)
Shit ... geen pilsje :'( :P
Pagina: 1