Fout bij uploaden bestand naar server

Pagina: 1
Acties:

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Beste allemaal,

Voor een contact advertentie systeem heb ik een php script geschreven. Kijk hier (*klik) voor een voorbeeld van het toevoeg formpje. Alles gaat goed tot een foto ge upload moet worden. Want of het file vak nou wel of niet invult, als je submit krijg je telkens dezelfde foutmelding:

Warning: Unable to open '' for reading: No such file or directory in /usr/home/gratissmsen.nl/leo/ads.php3 on line 69

En in line 69 (en omgeving) van ads.php3 staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if($foto1_size > $max_bytes) { 
    echo "<font face='Arial, Helvetica, sans-serif' size='2'>Uw foto is te groot, wij staan slechts foto's van 

$max_bytes bytes of kleiner toe.</font>"; 
    } 
    else{ 
    copy($foto1, "$naam.jpg"); 

}

Ik heb echt al alles geprobeerd (incl. zoek) een natuurlijk ook chmodden de handel, maar niets werkt...
Iemand misschien een idee?

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Blijkbaar is $foto1 niet gedefinieerd. Kijk dus of je ueberhaupt iets in die variabele hebt staan.

• Duff
Vergeten te vermelden: $foto1 is de naam van het file veldje dus de invulling van $foto1 is het pad op de harde schijf naar de foto van degene die de ad invult.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Snap ik, maar gezien die foutmelding lijkt het erop dat PHP vindt dat-ie leeg is. Dus echo die variabele even naar scherm en kijk of er echt instaat wat er in moet staan.

• Duff
Het bestand op mijn harde schijf heet:

D:\Documents and Settings\Joris_2\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\3c892c8f59b47ai.jpg

en als ik 'm dan submit echoot ie:

/var/tmp//phpJm3727

Dus hij staat blijkbaar in een soort temp map, maar die tag (Was iets van if_is_uploaded) kent ie niet als ik die er tussen stop....

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
[php] in je topictitel zetten is de volgende keer wel handig ;)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op donderdag 25 april 2002 23:10 schreef SWINX het volgende:
[php] in je topictitel zetten is de volgende keer wel handig ;)
op www.php.net staat bij de is_uploaded_file() functie een scriptje dat je kan gebruiken als je een php hebt die dit nog niet ondersteunt. Je kan hier ook makkelijk uitvogelen waarom je dit probleem hebt.

Stop uploading passwords to Github!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
check ook ff

[topic=478625/1/50]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1