request: regular-aanduiding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Topicstarter
aanleiding: De groene kruisjes achter de naam van de regulars, en de verwarring die daardoor kan ontstaan in andere fora waar zij komen.

voorstel: Achter het groene kruisje de afkorting van het forum waar zij regular zijn plaatsen.

argumentatie voor:
-Het voorkomt verwarring (bij Alfredt vooral geloof ik) in de andere fora.

argumentatie tegen:
-Het kost even tijd om die afkortingen in te kloppen.
-De regulars hebben wellicht minder 'status' in andere fora, wat lastig kan zijn als ze daar een krom draadje recht willen praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een regular is niet forumspecifiek!

Regular zijn heeft te maken met een bepaalde instelling hebben en het klappen van de zweep kennen.

Regulars worden per forum aangesteld, aangezien een forummod perfect kan beoordelen wie daarvoor in aanmerking zouden komen voor "zijn/haar" forum. Dit wil niet zeggen dat een regular voor WOS niet als regular op zou kunnen treden in bijvoorbeeld SA. Het is wel zo dat regulars een zogenaamd "eigen" forum hebben waar zij voornamelijk de "rol" van regular op zich nemen. Het betekent dus niet dat ze in alle andere fora ook continu die rol op zich moeten nemen.

Als je er afkortingen aan gaat hangen van fora dan maak je van het hele regular zijn, juist veel meer een status dan de bedoeling is. Het is helemaal niet de bedoeling dat regulars "status" hebben, vandaar dat er ook voor het kruisje gekozen is en niet voor een afkorting achter hun naam.

Regulars zat en zit in de testfase. Er zullen naar alle waarschijnlijkheid over een tijdje op meerdere fora regulars geintroduceerd gaan worden, zodat je ze ook op meerdere plaatsen tegen zult komen. Het is niet zo dat een regular met de aanduiding "WOS" niets in [forum=10] kan zeggen als zijnde regular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben het met Nelske eens dat het niet perse forumspecifiek hoeft te zijn maar een groepsgewijze aanduiding, zoals 'harde waren' en dergelijke zou wel handig zijn lijkt me. Dan is ook duidelijk waar ze meer verstand van hebben.... als ik het goed heb is dat namelijk ook een van de eisen voor de regular'status'.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd ben ik absoluut tegen het hangen van een extra naam aan regulars. Ik heb van het begin af aan gezegd dat regulars niet echt een echte "status" moeten hebben, omdat het gewoon users zijn. Als mensen status hebben, dan kijken de zogenaamde "probleem" users daar heel anders tegen aan. Zij zetten zich af tegen de gevestigde orde. Daarom wil je niet dat regulars status hebben. Zij zijn namelijk speciaal in het leven geroepen om die groep als het ware te begeleiden en te heropvoeden. Elke extra vorm van status werkt dan alleen maar averechts.

Daarom is er ook alleen maar voor het kruisje gekozen. Helaas wordt alleen dat kruisje al te veel als statussymbool gezien als ik om me heen kijk. Er is echt wel uitvoerig over nagedacht (o.a. in GvF) voordat het hele concept de lucht in is gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:31
PMG heeft geen regulars (althans niet als zodanig aangeduid), maar als ik er eentje voorbij zie fietsen is het mij wel duidelijk waarom ze dat groene kruisje hebben :) Dat is dan niet per definitie omdat ze erg veel verstand van moederborden of wat dan ook hebben, maar voornamelijk de manier van posten. Dus dat forum specifieke vind ik persoonlijk niet zo relevant.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.