Toon posts:

[Mandrake 8.2] Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus problemen met de installatie hiervan. Op mijn P200 met 64Mb loopt die installatie de ene keer vast bij het formateren van de partities, dan weer bij het kopiëren van de packages en dan weer ergens anders. Er komt dan een rare foutmelding met memoryfault en dat een stukje geheugen er niet is :? Iig heb ik de MD5 check gedaan en alle 3 de iso's waren goed.
Hij boot netjes van de cd en alles, heb al verschillende cd-spelers geprobeert maar hielp allemaal niks. Op de Mandrakesite heb ik iets gevonden maar dat was alleen voor productie-cd's niet de ISO's.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad en misschien verholpen?? Ik weet het niet meer :'(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het feit dat hij op random plaatsen lijkt te crashen zou ik in eerste instantie toeschrijven aan een brakke CD, maar de MD5 is blijkbaar goed. Een tweede mogelijke oorzaak is RAM dat niet helemaal lekker meer werkt. Heb je ergens nog een bankje liggen waarmee je even kunt wisselen om dat te testen?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

JA dit heb ik ook de heletijd.
Maar neem aan dat het niet aan me geheuen ligt.
Het kan toch ook aan die iso liggen.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 22:35 schreef bopitje het volgende:
Het kan aan de iso liggen, maar als de md5sum klopt, is de iso prima. Dan zou het nog aan de installer zelf kunnen liggen, maar als het steeds op een verschillende plek fout gaat klinkt slecht geheugen/overgeklokte processor/iets anders hardwarematigs waarschijnlijker.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wel. Maar het allervaakste crashed hij wel vlak voor het begin van het bekijken van de packages. Maar ik zal idd even een paar geheuegenbankjes uitwisselen. Misschien zelfs even een ander moederbord pakken, misschien dat dat helpt.

Ik gebruik gewoon de Lifetec-cd's van de aldi, die zouden toch niet zo slecht zijn? Onder Windows nooit enig probleem gehad, dus daar zou het denk ik niet aan liggen.

Iig gan ik het geheugen even uitwisselen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 22:35 schreef bopitje het volgende:
Heb jij een andere versie geprobeert? Of gewoon net zo lang gedaan totdat hij het deed?
Op donderdag 25 april 2002 22.39 schreef _Squatt_ het volgende:
Het kan aan de iso liggen, maar als de md5sum klopt, is de iso prima. Dan zou het nog aan de installer zelf kunnen liggen, maar als het steeds op een verschillende plek fout gaat klinkt slecht geheugen/overgeklokte processor/iets anders hardwarematigs waarschijnlijker.
Maar ik gebruik geen overclockte hardware oid. Het is een Intel TC430HX moederbord met een intel P200 Boxed-processor op 200 Mhz, geen ene megahertz overclocked!! Dus dat kan het ook niet zijn. En al deze handelingen heb ik gedaan met een open kast, dus ook geen warmteprobleem. In het begin geeft hij ook geen geheugenfouten aan. :'(

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:39 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Wat houd een md5sum dan in???
Kan je me dat ff uitleggen!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 22:49 schreef bopitje het volgende:

[..]

Wat houd een md5sum dan in???
Kan je me dat ff uitleggen!
Een md5sum is een checksum. Als je iso's download staat er in de dir vaak een tekstbestandje met de md5sums.

Als je de iso dan binnenhebt kun je met 'md5sum mandrake.iso' de md5sum bepalen van de iso die jij hebt. Verschilt jouw md5sum met diegene die Mandrake geeft, dan is jouw iso niet gelijk aan die van mandrake.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

is het een segmentation fault?

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 23:07 schreef leffe_blond het volgende:
is het een segmentation fault?
JAH!! :( :) Hij geeft dus de volgende fout:

[foutmelding]
Segmentation fault: seems like memory is missing as the install crashes
[/foutmelding]

Ik hoop dat dit een bekend probleem is en dat het snel opgelost kan worden. En hij geeft deze fout dus (inmiddels) altijd bij het kiezen van de pakketten. :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus net gelezen dat een segmantation fault een soort programmeerfout is. Aangezien ik heel weinig ervaring heb met Linux (alleen een beetje staan kloten met Freesco en Coyote Linux Router) weet ik niet wat ik hiet mee moet. Is hier überhaupt wel een oplossing voor of kan ik die CD's nu gewoon weggooien?

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

brak geheugen :?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ik had EXACT dezelfde fout:

geprobeerd: suse 6.3, mandrake 8.1, mandrake 8.2, freebsd4.?, solaris 8, NT4 wks, NT4 server. (geen zever heb er 2 weken op gevloekt)

Geen enkele wilde instaleren. Ik denk dat mijn rams kapot zijn (32 MB totaal).

Ben net klaar met een instal van mdrake 8.1 op dezelfde hdd met andere rams (ook 32MB totaal), geen enkel probleem....

Steek andere rams en probeer nog eens.

sux6

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Je kunt met memtest86 je geheugen testen.
Ik weet niet of ze op hun website ook floppy-images aanbieden, maar het werkt op een bootable floppy, wat in een aantal uren je geheugen test.
Pagina: 1