Toon posts:

Hoe kan ik een formfeed vermijden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel een applicatie in Deplhi aan het maken voor mijn stage opdracht. Het vordert prima maar ik ben op een probleem gestuit.

Mijn stage bedrijf wil namelijk dat alles wat ze invoeren (zijn in dit geval inwegen voor een analitische test). Gelijk wordt uitgeprint.(back-up op papier dus).

Wat is nou het probleem. Elke keer als je één regel print geeft de printer een formfeed in andere worden voor elke inweeg wordt een hele pagina besteed. Dit kost dus kilo's ketting papier, niet de bedoeling dus.

Wat kan ik hier nou aan doen? Is er een methode of package beschibaar voor Delphi (3) die je een soort PrinteLine opdracht geeft?

Of een driver die dit uitschakelt?
Als iemand een idee heeft wil ik het HEEL graag horen.

PS> De printer zelf heeft een aantal instellingen maar formfeed uitzetten is er niet bij.

Verwijderd

Volgens mij kun je de ingevoerde waardes het beste in een array plaatsen en dan het complete array naar de printer sturen. Als het dan geprint is kun je daarba het array weer leeg gooien en dan de procedure weer opnieuw starten als er wat wordt ingevoerd

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Stap 2:
tekstvakje selecteren met [tab] of met je muis
Stap 3:
'delphi printer formfeed'
Stap 4:
[enter]
Stap 5:
*klik*
Stap 6:
zie daar: copy/paste oplossingen
Graag gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou tomaat je sarcasme is me niet ontgaan. Toch bedankt voor deze tip. Geinige is dat ik deze pagina niet gevonden heb met google.

Maar ach...