Onstabiel na nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Xerxes-IA
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05-2024
De chipset koeler van mijn A7V266-E begon ongeveer een week geleden een ongelofelijke herrie te maken. Dus ik ben terug geweest naar de winkel waar ik deze gekocht had, en heb daar een A7V266-E RAID ter vervanging gekregen.

Helaas doet mijn systeem nu regelmatig 'zomaar' opnieuw opstarten. Het lijkt voor +/- 3 seconden of het systeem hangt, maar daarna volgt een reboot. De temperatuur van mijn CPU is daarna altijd 4 graden hoger dan normaal (58 i.p.v. 54). Windows XP geeft mijn GF2 MX 200 de schuld omdat deze een operatie niet kon uitvoeren.

Met mijn oude moederbord heb ik ook enkele keren gehad dat de pc opeens opnieuw opstartte, maar dat kwam zelden voor.
Zoals gezegd heb ik nu een iets ander moederbord, en Windows XP is niet opnieuw geïnstalleerd. Met mijn oude moederbord was de temperatuur stabiel op 51 graden, maar nu is het idle 54 en stressed 60 graden. Ook het Vcore voltage fluctueerd een beetje: 1,84 --> 1,856.

Configuratie:
- Asus A7V266-E RAID
- AMD Athlon XP 1700+
- Coolermaster CPU koeler

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

effe winxp opnieuw instaleren heb ik ook gehad met me
ASUS 7AV266-EX :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Xerxes-IA
Mijn vraag is nu waar het aan kan liggen, en of er tools zijn om dit te testen. Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart ook al geinstalleerd (5 minuten na installatie een crash...).

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13

Shunt

Boe

gewoon je heb een ander mobo er inzitten en dezelfde windows als met oude mobo
normaal geeft dit geen gezeur maar bij mij en jou dus wel :)
je kan ook effe de drivers van NVIDA afhalen wnat die zijn zeker stabiel
en ja wat hier beneden staat kan ook helpen :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je Vcore staat iig te hoog (moet 1,75 zijn) en dat verklaart gelijk de hogere temperaturen. Ook die rare reboots kunnen door de hoge temperetuur komen, dus eerst ff in je BIOS de vcore goed instellen :)

• Xerxes-IA
Ik heb de VCore op 1.750 gezet (laagste setting), maar volgens de Asus PC Probe staat er 1.84 op. Bovendien is mijn CPU nu 58 graden idle... Ik heb het nieuwste bios, en ook de nieuwste detonator drivers van de NVidia site.

[Edit] Voltage staat nu zelfs op 1.856

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07 13:00

Chief_B

ik heb de A7V266-E zonder raid en had ook gelijk reboots toen mijn systeem in elkaar zat ... enige wat ik kan zeggen dat mijn probleem verhielp is dat ik de bios geflash hebt van 1004 naar 1005 waardoor ik hem op V1.75 kon zetten en daarna was het voorbij ... nu zeer stabiel.

The Chief

• Xerxes-IA
ik heb alles helemaal opnieuw geinstalleerd, en het probleem is er nog steeds. Ik gebruik de nieuwste nvidia drivers (http://www.nvidia.com) en ik heb ook al oudere versies geinstalleerd om te kijken of dat helpt. Het probleem is dus ontstaan nadat ik een nieuw moederbord heb gekregen, maar daarvoor heb ik het in een paar maanden tijd een paar keer gehad. Ik heb een GF2MX 200 van Pine.

Dit ik van Windows XP te zien krijg in een mooi blauw scherm:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

The problem seems to be caused by the following file: nv4_disp

[..]

The device driver got stuck in an infinite loop. This usualy indicates problem with the device itself or the driver programming the hardware incorrectly.

Please check your hardware device vendor for any driver updates.

Technical information:

*** STOP: 0x000000EA (0xFED216E8, 0xFFB51860, 0x81DCC030, 0x00000001)
nv4_disp

Beginning dump of physal memory
Physical dump complete

[..]

Verwijderd

tja een slechte voeding kan ook een probleem zijn

je systeem word daardoor erg onstabiel
en even kijken of je geheugen niet te zwaar is ingesteld

Verwijderd

n4_disp:

Nvidia Detonator 4 Display driver. Vervang je driver van de grafische kaart.
Ik heb VEEL problemen gehad met 28.32. Ik ben weer terug op 27.50. 28.32 crashte op mijn systeem continue.
Pagina: 1