Ik heb voordat ik deze topic ging openen eerst de search gebruikt, maar daar helaas niks over m'n probleempje kunnen vinden.
Het is als volgt:
Ik heb een Linksys router type: BEFSR41 (4prt router incl. 100mbit switch) Ik wil daar 4pc's op aansluiten (heb trouwens gewoon Chello kabelaansluiting
) 2 pc's vind hij zonder problemen, en ook gelijk internet en alle tralalaa eromheen. 2 andere pc's vindt hij ook, alleen de lampjes blijven knipperen op de router bij deze pc's. Netwerkprobleempje volgende de handleiding. Op de desbetreffende pc's is er dus helemaal geen netwerkverbinding.. Maar alle kabels zijn goed (heb ze getest) en op de hub werken ze wel. Zijn allemaal gewoon utp kabels, geen crosslink ofzo.
Nou komt het vage:
zodra ik in de outlinkpoort van de router een crosscable stop en deze verbind met een 10mbit hub (waar voor de rest niks op is aangesloten!) doen die pc's het wel! Ik snap er niks meer van. Vind het ook nergens terug op de site van Linksys. Heb overal al gekeken.. Heb nu ook maar 10mbit lan, terwijl ik graag 100mbit zou willen
(misschien belangrijk detail: dhcp op de router staat aan)
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..
tnx in advance en bedankt voor het lezen iig..
Het is als volgt:
Ik heb een Linksys router type: BEFSR41 (4prt router incl. 100mbit switch) Ik wil daar 4pc's op aansluiten (heb trouwens gewoon Chello kabelaansluiting
Nou komt het vage:
zodra ik in de outlinkpoort van de router een crosscable stop en deze verbind met een 10mbit hub (waar voor de rest niks op is aangesloten!) doen die pc's het wel! Ik snap er niks meer van. Vind het ook nergens terug op de site van Linksys. Heb overal al gekeken.. Heb nu ook maar 10mbit lan, terwijl ik graag 100mbit zou willen
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..
tnx in advance en bedankt voor het lezen iig..