Toon posts:

Linksys Probleempje..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voordat ik deze topic ging openen eerst de search gebruikt, maar daar helaas niks over m'n probleempje kunnen vinden.

Het is als volgt:

Ik heb een Linksys router type: BEFSR41 (4prt router incl. 100mbit switch) Ik wil daar 4pc's op aansluiten (heb trouwens gewoon Chello kabelaansluiting :D ) 2 pc's vind hij zonder problemen, en ook gelijk internet en alle tralalaa eromheen. 2 andere pc's vindt hij ook, alleen de lampjes blijven knipperen op de router bij deze pc's. Netwerkprobleempje volgende de handleiding. Op de desbetreffende pc's is er dus helemaal geen netwerkverbinding.. Maar alle kabels zijn goed (heb ze getest) en op de hub werken ze wel. Zijn allemaal gewoon utp kabels, geen crosslink ofzo.

Nou komt het vage:

zodra ik in de outlinkpoort van de router een crosscable stop en deze verbind met een 10mbit hub (waar voor de rest niks op is aangesloten!) doen die pc's het wel! Ik snap er niks meer van. Vind het ook nergens terug op de site van Linksys. Heb overal al gekeken.. Heb nu ook maar 10mbit lan, terwijl ik graag 100mbit zou willen :D (misschien belangrijk detail: dhcp op de router staat aan)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..

tnx in advance en bedankt voor het lezen iig.. *D

Verwijderd

ik weet niet of je ooit de oplossing hebt gevonden maar ik heb nu precies hetzelfde, heb ook een linksys BEFSR41 en heb er 3 pc's aan hangen en die lampjes blijven allemaal knipperen maakt niet uit of ik ze in een andere poort stop... zou hij echt kapot zijn?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 23:42:
ik weet niet of je ooit de oplossing hebt gevonden maar ik heb nu precies hetzelfde, heb ook een linksys BEFSR41 en heb er 3 pc's aan hangen en die lampjes blijven allemaal knipperen maakt niet uit of ik ze in een andere poort stop... zou hij echt kapot zijn?
heb je de laatste firmware er al op gezet? Heb jij ook je kabel gecontroleerd en wellicht eens even een andere kabel ertussen gehangen waarvan je weet dat hij goed is? Heb je wel op alle pc's dhcp client aangezet en op de router de dhcp server ingesteld?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

alles heeft vanmiddag nog gewerkt en ik kom net thuis van mn werk en 2 pc's pakt i niet meer, ik zet net de 3e pc aan en die doet het wel.... heb nou mn eigen pc rechtstreeks op het kabelmodem zitten en ik heb gewoon internet dus aan de kabel ligt het niet... heel vaag allemaal

oke de 3e pc pakt i ook niet |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 23:54 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 23:53:
alles heeft vanmiddag nog gewerkt en ik kom net thuis van mn werk en 2 pc's pakt i niet meer, ik zet net de 3e pc aan en die doet het wel.... heb nou mn eigen pc rechtstreeks op het kabelmodem zitten en ik heb gewoon internet dus aan de kabel ligt het niet... heel vaag allemaal

oke de 3e pc pakt i ook niet |:(
alles eruit gooien, modem uit, router uit. Modem aan, wachten... nog even wachten.. router aan, wachten tot alle lampjes stil zijn... wachten, nog even wachten.. dan pas je computers aanslingeren. En eventueel toch nog de nieuwere firmware erop, linksys doet regelmatig nieuwe firmware..

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

klinkt heel leuk maar dat heb ik allemaal al geprobeert..... het leek er ff op dat i mn 3e pc wel pakte maar dat deed i ook niet, heb 2 pc's met onboard lan en de 3e heeft gewoon een netwerk kaart dacht eerst dat het daar aan lag maar ook niet dus :( maar ik ga het allemaal nog wel een keer proberen en kijken wat i dan doet

Verwijderd

helaas, het is echt hopeloos... ga morgen ff naar de winkel

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Hoe heb je de kabels precies getest?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

gebakke utp kabels? of zelfgemaakte, indatgeval ff checke of de kleurcodes wel goed is aangesloten

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 02-09-2003 01:06 ]

Verwijderd

Kabels zijn zelf gemaakt en doen het al meer dan 3 jaar, k zit nou met mn pc rechtstreeks op mn kabelmodem en die kabel is dus gewoon goed
Pagina: 1