is het mogelijk om mijn laptoptoetsenbord op mijn gewone pc aan te sluiten??
er zit alleen een flatband aan (2 stuks)
er zit alleen een flatband aan (2 stuks)
Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie
Verwijderd
In het vervolg een beetje meer geduld ajb.Op donderdag 25 april 2002 21:55 schreef OliverBB het volgende:
mmm niet dus?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
To be determined...
ja ,.. ik heb al een beetje gezocht... maar nog niets kunnen vindenOp zaterdag 27 april 2002 00:40 schreef MaNdM het volgende:
Een toetsenplank is een toetsenplank (over het algemeen) dus ik neem aan dat het mogelijk is, alleen moet je wel even de "pin-out" zien te achterhalen anders is het onbegonnen werk natuurlijk...
Verwijderd
sja,.. maar ik heb een laptop toetsenbord in huis!Op maandag 29 april 2002 10:18 schreef Skuzz het volgende:
er zijn volgens mij ook normale toetsenborden met laptop toetsen, die dingen zijn wel duur
Verwijderd
Verwijderd
mmm er zit een award keyboard controller op het mobo-tjeOp dinsdag 07 mei 2002 00:56 schreef euss het volgende:
Bij veel laptops zit op het toetsenbord de toetsenbord-aanstuur-chip niet op het printje van het toetsenbord, maar op het laptop-mini-moederbordje.
Daarom zit er ook een meer dan 7 polige flatcable aan, om de key-matrix naar de chip te kunnen linken.
Je zal zelf een keyboard matrix decoder moeten maken die de boel in PS/2 / Din overzet. Voor niet electronica fanaten een ware hel.
Heb je minderdan 7 polige flatcable eraan, en je hebt een chipje in dat toetsenbord zitten, dan kun je er vanuit gaan dat de data/clock/voltage/Gnd op die flatcable zitten - kwestie van even doormeten of PDFje van die toetsenbord chip opzoeken - en je kan een PS/2 or Din eraan maken.
Verwijderd
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq