laptop toetsenbord op gewone pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
is het mogelijk om mijn laptoptoetsenbord op mijn gewone pc aan te sluiten??

er zit alleen een flatband aan (2 stuks)

• OliverBB
mmm niet dus?

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 17:42
rustig, niet meteen omhoog kicken.
Je stelt een vraag waarop bijna alle bezoekers van GOT het antwoord schuldig op moeten blijven (ik ook).

Geduld is een schone zaak

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
het is zeker mogelijk... is een gewone ps2 aansluiting op met een andere connector...

Verwijderd

ja, ik denk ook wel dat je zo'n ding vast kan solderen aan een ps/2 connector, maar ik weet dat niet zeker ;). Je kunt het altijd proberen >:)

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
ik zat net ff in mijn laptop te kijken... deze heeft een meer dan 7 pollige connector op :S.. maar me oude compaq had wel gewoon een minder dan 7 pollige connector... Zit dus geen chippie op mijn toetsenbord ding...
Iets wat wel nodig is om met de ps/2 poort te 'praten'

Ligt er dus aan wat voor bordje je heb...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 25 april 2002 21:55 schreef OliverBB het volgende:
mmm niet dus?
In het vervolg een beetje meer geduld ajb.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

bij mij oude samsung 368 sx laptop zitten de draden van het toetsenbord gewoon aan de ps2 poort gesoldeert
ik neem aan dat die dus ook dat protocol gebruikt.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze speciaal een ander protocol gaan gebruiken (en chips bijgebruiken) voor het toetsenbord als er al een ps2 interface is.

In laptops proberen ze juist gewicht te sparen

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• OliverBB
hier zitten 2 flatkabels aan,
1 van 14 draadjes en 1 van 18 draadjes
(kan me een beetje verteld hebben maar het zal ongeveer kloppen)

• Jan Jaap
  • Laatst online: 14-02 13:28
Dan zal je ff een oud toetsenbord moeten mollen voor zo'n chip denk ik...

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:20

MaNdM

1000-dingen-doekje

Een toetsenplank is een toetsenplank (over het algemeen ;)) dus ik neem aan dat het mogelijk is, alleen moet je wel even de "pin-out" zien te achterhalen anders is het onbegonnen werk natuurlijk...

To be determined...

• OliverBB
Op zaterdag 27 april 2002 00:40 schreef MaNdM het volgende:
Een toetsenplank is een toetsenplank (over het algemeen ;)) dus ik neem aan dat het mogelijk is, alleen moet je wel even de "pin-out" zien te achterhalen anders is het onbegonnen werk natuurlijk...
ja ,.. ik heb al een beetje gezocht... maar nog niets kunnen vinden :(

• OliverBB
mmm ik heb op het laptop toetsenbord 2 aansluitingen meer dan op de "gewone"
maar het moederboard van die laptop heeft wel een ps2 aansluiting, dat moet toch te doen zijn?

Verwijderd

Ik denk wel dat dit mogelijk is...
Het is wel ff knutselen.....
Ze gebruiken het waarschijnlijk dezelfde protocol.
Dus je moet alleen nog weten welke signalen op welke
pinnen zit....
Heeft vast wel zo'n japanner eens gemaakt.....

• OliverBB
ik ben op zoek naar die japanner! :)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15
er zijn volgens mij ook normale toetsenborden met laptop toetsen, die dingen zijn wel duur

• OliverBB
Op maandag 29 april 2002 10:18 schreef Skuzz het volgende:
er zijn volgens mij ook normale toetsenborden met laptop toetsen, die dingen zijn wel duur
sja,.. maar ik heb een laptop toetsenbord in huis!

en ik ben van plan om nog es een eigen kassie in elkaar te prutsen... en het leek me leuk om dat bordje te gebruiken

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Even uit nieuwsgierigheid.... waarom zou je dat willen doen?

• OliverBB
leuk en klein bordje toch??
eventueel, maar dat schijnt heeeeeeeel erg moeilijk te worden, ook mijn lcd scherm van het laptopje er in en het muisje,
en verder een gewoon normaal mobo metr cdrom o.i.d.in een nog te bedenken kastje/koffertje.
ik weet nog niet precies, ben alleen nog maar aan het voorbereiden en te kijken wat wel en wat niet mogelijk is

Verwijderd

Waarom moet je perse met zo'n laptop toetsenbordje priegelen? Datasheets daarvoor vinden is praktisch onmogelijk, of je moet er werken...

Neem gewoon zo'n hackerskeyboardje! Net zo klein, maar met een fatsoenlijke aansluiting!!! Tegenwoordig zijn er zelfs mini-keyboardjes met extra knoppen... Ietsje groter dus... maar tevens ook met die beruchte Fn-knop van t laptop keyboard. :+

• OliverBB
nee joh, het ging me er juist om het ongebruikte bordje dat er zomaar ligt, weer te gaan gebruiken en juist helemaal geen geld er aan uit te geven.
leek me gewoon leuk om te proberen

• OliverBB
'k zal nog wel ff verder moeten zoeken denk ik :'(

• OliverBB
jammer mijn scanner wil niet!

anders had ik er een paar plaatjes van de bijbehorende onderdelen kunnen laten zien

Verwijderd

Bij veel laptops zit op het toetsenbord de toetsenbord-aanstuur-chip niet op het printje van het toetsenbord, maar op het laptop-mini-moederbordje.

Daarom zit er ook een meer dan 7 polige flatcable aan, om de key-matrix naar de chip te kunnen linken.

Je zal zelf een keyboard matrix decoder moeten maken die de boel in PS/2 / Din overzet. Voor niet electronica fanaten een ware hel.

Heb je minderdan 7 polige flatcable eraan, en je hebt een chipje in dat toetsenbord zitten, dan kun je er vanuit gaan dat de data/clock/voltage/Gnd op die flatcable zitten - kwestie van even doormeten of PDFje van die toetsenbord chip opzoeken - en je kan een PS/2 or Din eraan maken.

• OliverBB
Op dinsdag 07 mei 2002 00:56 schreef euss het volgende:
Bij veel laptops zit op het toetsenbord de toetsenbord-aanstuur-chip niet op het printje van het toetsenbord, maar op het laptop-mini-moederbordje.

Daarom zit er ook een meer dan 7 polige flatcable aan, om de key-matrix naar de chip te kunnen linken.

Je zal zelf een keyboard matrix decoder moeten maken die de boel in PS/2 / Din overzet. Voor niet electronica fanaten een ware hel.

Heb je minderdan 7 polige flatcable eraan, en je hebt een chipje in dat toetsenbord zitten, dan kun je er vanuit gaan dat de data/clock/voltage/Gnd op die flatcable zitten - kwestie van even doormeten of PDFje van die toetsenbord chip opzoeken - en je kan een PS/2 or Din eraan maken.
mmm er zit een award keyboard controller op het mobo-tje

niet zo'n goeg teken dus?

Verwijderd

is het niet mogelijk om het chipje van het mobo af te halen en deze aan een ps/2 poort te hangen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook dit is een loze trap...

Graag een volwaardig topicstart doen in eigen topic als je een vraag wilt starten. Dat betekent meer dan een enkele zin :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.