Toon posts:

Logitech Quickcam Web valt in slaap :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie heeft misschien wat wijze insight om me van het volgende irritante probleem af te helpen:

In m'n woonkamer zoemt 24/7 een Win2000 Professional based firewall/router/ftpserver zonder monitor of keyboard. Op het Intel 443BX moederboard heb ik een USB Logitech Quickcam Web aangesloten om om de 5 minuten een plaatje ergens online te zetten via recente drivers (6.0.0) en het programmatje ISpy Webcam.

In het begin blijven de plaatjes helder en correct. Echter, komen er eens wat wolken voor de zon (plotse donkerte) of komt er een overvloed aan licht (wolk weer weg....), dan raakt m'n cam ernstig in de war: na een paar plaatjes worden alleen nog maar pikzwarte of compleet witte plaatjes online gezet. Hij recover't niet; alsof de 'automatic gain' functie het niet meer doet.

Log ik vervolgens in via VNC, dan blijkt de current preview (na eventueel normalizen/uit de tray halen, maar ook als ISpy open op de desktop stond) inderdaad zwart te zijn ! Maar alsof hij merkt 'owh, nu moet ik _wel_ weer een goeie preview laten zien', herstelt het beeldje zich met een aantal tussenstappen weer helemaal.

Dit probleem doet zich niet voor als ik hem 'normaal' op een pc met monitor aansluit, en naar ISpy ga zitten staren op 30fps.

Vraag is dus: worden applicaties zich misschien bewust van het feit dat Win2000 gelockt wordt ? Komt iemand dit probleem bekend voor ? Needless to say dat ik hem echt wil locken voordat ik de verbinding verbreek......Hetzelfde krijg ik ook met andere proggies zoals "pjWebCam".

Iemand ? Thanks in advance for your cpu cycles ;)

Verwijderd

FF mierenneuken: de meest recente drivers zijn 6.0.1 :z
http://www.logitech.com/cf/support/quickcamfiles.cfm

Verwijderd

Topicstarter
> FF mierenneuken: de meest recente drivers zijn 6.0.1

fair enough maar 6.0.1 voegt voor _Win2K_ toch niets toe ?
het lijkt alsof ze alleen relevant zijn voor XP gebruikers.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
misschien kan je proberen om de lichtinstellingen vast te zetten? en het niet door de software zelf te laten regelen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Bart, gelieve niet je naam steeds onder je posts te zetten. Zie hier waarom niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
> misschien kan je proberen om de lichtinstellingen vast te zetten? en het niet door de software zelf te laten regelen?

pot jan koekie jullie zijn behoorlijk wakker ! ;)

is op zich een leuke, maar dan heb ik op de 'pieken van de dag' onevenredig donkere of lichte plaatjes :(

als ik hem op een korte sluitertijd instel, is het dus om 19:00 'donker' op m'n cam, met lange tijd is het 's middags te licht.........

heb dit al geprobeerd en is niet optimaal maar wel het beste alternatief, mocht er niks uitkomen....

thanks !

Verwijderd

Topicstarter
> Bart, gelieve niet je naam steeds onder je posts te zetten.

ik vraag een hele meute mensen om hulp, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je effe met je echte naam afsluit.
als je iemand om de weg vraagt, doe je toch ook even je zonnebril af........
i'll try and respect it in the future.........

nog iemand ideeen ?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:40 schreef Nerv het volgende:
> Bart, gelieve niet je naam steeds onder je posts te zetten.

ik vraag een hele meute mensen om hulp, dan vind ik het niet meer dan logisch dat je effe met je echte naam afsluit.
als je iemand om de weg vraagt, doe je toch ook even je zonnebril af........
i'll try and respect it in the future.........

nog iemand ideeen ?
Je hebt ook gelezen waarom ik je dat laat weten ? Verder kan je reacties quoten door middel van dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif knopje te gebruiken. >:)

Verwijderd

Topicstarter
> Verder kan je reacties quoten

mja misschien gebruik ik Outlook iets te veel :-/

weet je wat irritant is aan het lezen van posts ? dat je tussen alle op-jouw-manier-gequote tekst op zoek moet naar de _nieuwe_ info !

de gemiddelde UseNet client waarschuwt als je percentueel meer tekst quote dan dat je nieuwe toevoegt........makes sense doesn't it ?

waarschijnlijk heb ik ook verkeerd begrepen dat de moderator van een subgroep NIET de 'guru' over het onderwerp is, maar meer het agentje dat de zaken orderlijk houdt...........ach someone's gotta do the dirty job I guess.........;)
Pagina: 1