Toon posts:

[php]Uploaden lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de volgende script om een filetje te uploaden (een zipje) maar hij komt steeds bij "Upload failed".
PHP:
1
<? $ok = $HTTP_GET_VARS['ok']; if ($ok == 1){    print $HTTP_POST_FILES['myfile']['name'];     if (is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['myfile']['tmp_name'])){         copy($HTTP_POST_FILES['myfle']['tmp_name'], "./uploads/" . $myfile_name);    } else {         echo "Upload failed";     } } else {     echo "<form>\n";     echo "Description:<br><input type=text name=description><br>\n";     echo "File:<br><input type=file name=myfile><br>\n";     echo "<input type=hidden name=MAX_FILE_SIZE value=100000000000>";     echo "<input type=submit><input type=hidden name=ok value=1>\n";     echo "</form>\n"; }?>

Ziet iemand de fout?

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 14:26

PowerSp00n

There is no spoon

Op donderdag 25 april 2002 21:37 schreef fladder het volgende:
http://www.php.net/manual/fi/reserved.variables.php#reserved.variables.files

of probeer eens:

print_r($HTTP_POST_FILES);
$_FILES ?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TJA

$ok = $HTTP_GET_VARS['ok'];
$HTTP_POST_FILES['myfile']['name'];

ra ra waar de fout zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:48 schreef Grum het volgende:
TJA

$ok = $HTTP_GET_VARS['ok'];
$HTTP_POST_FILES['myfile']['name'];

ra ra waar de fout zit ;)
hmm ff veranderen in $HTTP_GET_FILES['myfile']['name']

Verwijderd

Topicstarter
ok het is nu
PHP:
1
<? $ok = $HTTP_GET_VARS['ok']; if ($ok == 1){    if (is_uploaded_file($HTTP_GET_FILES['myfile']['tmp_name'])){         copy($HTTP_GET_FILES['myfle']['tmp_name'], "./uploads/" . $myfile_name);    } else {         echo "Upload failed";     } } else {     echo "<form>\n";     echo "Description:<br><input type=text name=description><br>\n";     echo "File:<br><input type=file name=myfile><br>\n";     echo "<input type=hidden name=MAX_FILE_SIZE value=1000000000>";     echo "<input type=submit><input type=hidden name=ok value=1>\n";     echo "</form>\n"; }?>

Werkt niet ... komt weer bij "Upload failed".

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Let erop dat Grum's post twee mogelijke oplossingen geeft, de eerste heb je al geprobeerd ;)

This can no longer be ignored.

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 17:05
Misschien
PHP:
1
<?echo "<form method='post' enctype='multipart/form-data'>\n";?>

van maken ? En met POST vars werken...

Ah ja, die MAX FILE SIZE zou ik in je code bakken, anders kan iedereen lekker files uploaden die zo groot zijn als ze zelf willen...

Verwijderd

Topicstarter
$ok = $HTTP_GET_VARS['ok']; werkt ik heb namelijk andere scripts die dit ook gebruiken,
of bedoelde je dit niet?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op donderdag 25 april 2002 22:09 schreef maartenba het volgende:

*knip*

Ah ja, die MAX FILE SIZE zou ik in je code bakken, anders kan iedereen lekker files uploaden die zo groot zijn als ze zelf willen...
dat is sowieso door de in php.ini aangegeven filesize. Zonder die MAX_FILE_SIZE werkt het echter zo niet.

Heb je gecheckt of de apache user wel naar /upload mag schrijven?

Hier staat een werkend voorbeeld scriptje, kijk dat misschien ook maar even door.

http://www.koehntopp.de/php/webvariablen.html#formular-upload

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

die <form ... enctyp=blaat> moet sowieso, en heb je voldoende rechten op de upload-directory??

• chuxiej
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07-2020
je bent gewoon:
code:
1
<form enctype="multipart/form-data" method="post">

vergeten

www.dannyhiemstra.nl

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 06:46 schreef Sebas het volgende:

[..]
http://www.koehntopp.de/php/webvariablen.html#formular-upload
Thanks, handige URL!

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor de hulp, het is me niet met die script gelukt ik heb hem opnieuw geschreven in PERL en hij werkt nu :D

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wellicht had je dan nog even op moeten letten dat je files niet dmv get kan versturen.

DAT probeerde grum je duidelijk te maken ;)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:09 schreef maartenba het volgende:
die zou ik bovenaan je script declareren, anders kan er nog omheen gesmokkeld worden...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De max-file-size parameter die dmv een hidden-form-field meegegeven wordt is, bij mijn weten, voor apache's filehandling.

De echte hardlimit zit in de php.ini
Pagina: 1