Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ombouwen Playstations strafbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Commercieel Playstations ombouwen, om er ook illegale en buitenlandse games mee te kunnen spelen, is niet toegestaan. Dat heeft de rechtbank van Breda gisteren besloten in een rechtszaak tegen Psxombouwlijn, een ombouwer van Playstations. De rechtszaak was aangespannen door de Stichting Brein, Sony en enkele andere belanghebbenden waaronder Microsoft, Davilex en Bruna.

De ombouwer mag niet langer spelcomputers van Sony ombouwen of handleidingen verspreiden zodat eigenaars van een Playstation het zelf kunnen doen.

Ook moet Psxombouwlijn binnen drie weken de namen en adressen van de toeleverancier van de modchips geven. Modchips zorgen ervoor dat gebruikers van een Playstation de beveiliging op de software kunnen omzeilen. De rechter hechtte geen geloof aan de stelling dat modchips zouden worden gebruikt om van buiten Europa geïmporteerde Playstation-games te kunnen spelen.
Godver :(

Signature?

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 21:18 schreef Osdorp-Dude het volgende:
[..]

Godver :(
ja want de politie komt langs je huis om je ps te controleren :?
man net zo als je mag niet cds branden als ze niet voor backup zijn :)
maatregel helpt toch niet :)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:20 schreef SaURoN het volgende:

[..]

ja want de politie komt langs je huis om je ps te controleren :?
man net zo als je mag niet cds branden als ze niet voor backup zijn :)
maatregel helpt toch niet :)
Nee maar ze gaan de modchip leveranciers ook aanpakken, dus het wordt stukken moeilijker om aan modchips te komen. Gelukkig heb ik geen psx of ps2 :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 23:15

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Maatregel zal wel een beetje helpen, aangezien je nu niet zo meer zoveel advertenties zult zien om 'm te laten ombouwen.

Stiekem hoop ik eigenlijk nog steeds dat die X-Box onderhand eens "back-up-baar" gaat worden 8-)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 21:22 schreef Cyberboy het volgende:

[..]

Nee maar ze gaan de modchip leveranciers ook aanpakken, dus het wordt stukken moeilijker om aan modchips te komen. Gelukkig heb ik geen psx of ps2 :)
ach zat illigale dingen :)

cocaine willen ze de leveranciers ook van aanpakken :) zijn er ook nog zat dus tja lukken nee? consicenties voor menesn met ps ? nee iig heel weinig

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 14:11

White Dust

PlaneScape: Torment

Vindt je het vreemd dat ze het ombouwen willen verbieden :? men probeert gewoon het illegale sh!t te stoppen... en zeg nou niet dat je het alleen voor backup gebruikt... dat gelooft toch echt niemand hier ;)

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:24 schreef White Dust het volgende:
Vindt je het vreemd dat ze het ombouwen willen verbieden :? men probeert gewoon het illegale sh!t te stoppen... en zeg nou niet dat je het alleen voor backup gebruikt... dat gelooft toch echt niemand hier ;)
Ik ga zeker spellen importeren zodra me ps2 omgebouwd is, maar ik vindt de Messiah niet betrouwbaar genoeg omdat ik een V3 heb en die nogal wat problemen zou hebben met de Messiah.

Want dat onnodige gewacht op spellen als Final Fantasy X gaat me gewoon echt te ver... |:(

Signature?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 25 april 2002 21:22 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Stiekem hoop ik eigenlijk nog steeds dat die X-Box onderhand eens "back-up-baar" gaat worden 8-)
De X-Box gebruikt toch DVD's? Dan wordt het al heel wat lastiger...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:22 schreef Ruud2001 het volgende:
Maatregel zal wel een beetje helpen, aangezien je nu niet zo meer zoveel advertenties zult zien om 'm te laten ombouwen.

Ik hoop nooit, en dat van de PS's ombouwen is een goeie zaak.

zal wel weer de enige zijn die dat vind

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-11 21:44
ik ben het er idd ook mee eens dat het goed is. Als er een echt vet spel uitkomt wil je het origineel gewoon hebben... net zoals met muziek lmfd. De toffe muziek support jij gewoon door het origineel te kopen

**komt vaker voor dat ik muziek origineel wil hebben dan spelle trouwens ;)**

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:03 schreef BLauWe_BeNGeL het volgende:

**komt vaker voor dat ik muziek origineel wil hebben dan spelle trouwens ;)**
Bij mij net andersom ;)

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48

BreeeZe

Devt

Het enige wat ze hierdoor bereiken is dat het, het grijze circuit in gaat.
Via internet kan je ze nog steeds bestellen, zoizo buiten nederland.

Het is namelijk in NL "commercieel" verboden, dus je eigen PSX mag je gewoon modden, of die van een "vriend" van je, als je het dus maar gratis doet.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 21:32 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Ik ga zeker spellen importeren zodra me ps2 omgebouwd is, maar ik vindt de Messiah niet betrouwbaar genoeg omdat ik een V3 heb en die nogal wat problemen zou hebben met de Messiah.

Want dat onnodige gewacht op spellen als Final Fantasy X gaat me gewoon echt te ver... |:(
true... true

dat spel koop ik toch wel origineel

moet ik er dan echt een half jaar extra op wachten?

Deel 11 is in Japan eerder uit dan deel 10 hier... dat is toch te gek voor woorden!!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:21 schreef BreeeZe het volgende:
Het enige wat ze hierdoor bereiken is dat het, het grijze circuit in gaat.
Via internet kan je ze nog steeds bestellen, zoizo buiten nederland.

Het is namelijk in NL "commercieel" verboden, dus je eigen PSX mag je gewoon modden, of die van een "vriend" van je, als je het dus maar gratis doet.
In Engeland en Belgie ook. Ook daar heeft Sony de rechtzaken gewonnen, en ze zullen ongetwijfeld proberen de hele produktie van dat soort chips internationaal te verbieden. Es kijken of ze dat lukt. Tegenhouden is een illusie, maar het drastisch verminderen niet.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:46

SkyStreaker

Move on up!

Oeps...

[ Voor 95% gewijzigd door SkyStreaker op 03-01-2003 11:48 . Reden: OOOOUUUUUD ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 09:31
Oeps ja :D
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.