Ik vroeg me af of het niet bevorderend voor de koeling zou zijn als je je heatsink dmv koperen staafjes aan je kast zou vastsolderen oid. Hierdoor zou de warmte zich toch mooi over de kast kunnen verspreiden, of niet?
Verwijderd
Dat slaat nergens op!Op donderdag 25 april 2002 21:17 schreef R0bby het volgende:
Ik vroeg me af of het niet bevorderend voor de koeling zou zijn als je je heatsink dmv koperen staafjes aan je kast zou vastsolderen oid. Hierdoor zou de warmte zich toch mooi over de kast kunnen verspreiden, of niet?
Wordt jouw kast dan warm?
Verwijderd
Wordt ook wel gedaan, halfgeleiders tegen de kast aan schroeven ipv op koelplaten.Op donderdag 25 april 2002 21:17 schreef R0bby het volgende:
Verwijderd
bij laptops gebeurt het al voor een geforce 2go b.vOp donderdag 25 april 2002 21:17 schreef R0bby het volgende:
kan wel werken maar om het een beetje efficent te laten zijn moet je toch wel heatpipe's gaan gebruiken..... en dat is niet zomaar te doen....
nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)
Het lijkt me niet echt handig, als je je kast open moet maken. (of bedoel je ze zijwand waar je mobo zit, die gaat zelden los).
Het lijkt me mooier om een zijwand te bekleden met peltiers, en die met de 'koude' kant naar binnen. Het kost wel wat (ook aan stroom) maar dan heb je wel een koelkast van een computer.
Het lijkt me mooier om een zijwand te bekleden met peltiers, en die met de 'koude' kant naar binnen. Het kost wel wat (ook aan stroom) maar dan heb je wel een koelkast van een computer.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Jouw reply slaat nergens op, motiveer je antwoord op z'n minst eens.Op donderdag 25 april 2002 21:22 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op!
Wordt jouw kast dan warm?
Ik bedoel de zijwand waar je mobo op zit ja, of gewoon de achterkant van de comp. Iets waar het geen last oplevert iig.Op donderdag 25 april 2002 21:45 schreef Resistor het volgende:
Het lijkt me niet echt handig, als je je kast open moet maken. (of bedoel je ze zijwand waar je mobo zit, die gaat zelden los).
Verwijderd
Kan prima, maar je zult toch aan de waterkoeling of heatpipes moeten. Koperen staven alleen transporteren de hitte niet snel genoeg.
Op de CeBIT stond een interesante heatsink (via t.net frontpage)

Another very interesting heatpipe experiment from Thermalright. The heat pipe leads the heat away from the CPU, and to a large copper plate, which dissipates the heat, just like a heatsink would. Why does this make sense? Well, this setup allows the heat to be transported outside the case without a fan - in a totally noiseless way. With such a setup, a fan-less PC could be imagined, where all the heat is dissipated by the outside of the case. In this setup, the heat load dissipated was only 30W, which is less than most current CPUs consume. But remember that this is an early prototype. This system, if it ever reaches the market, certainly won't be an overclocker's dream, but it will be great for people who want a noiseless PC.

Another very interesting heatpipe experiment from Thermalright. The heat pipe leads the heat away from the CPU, and to a large copper plate, which dissipates the heat, just like a heatsink would. Why does this make sense? Well, this setup allows the heat to be transported outside the case without a fan - in a totally noiseless way. With such a setup, a fan-less PC could be imagined, where all the heat is dissipated by the outside of the case. In this setup, the heat load dissipated was only 30W, which is less than most current CPUs consume. But remember that this is an early prototype. This system, if it ever reaches the market, certainly won't be an overclocker's dream, but it will be great for people who want a noiseless PC.
Pagina: 1