Toon posts:

[win98se/winXP/win95b] Vaag netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 3 computers in een netwerk staan dmv een hub.

Hier zijn de specs.

PII400
win98se
ip: 192.168.0.10
subnet: 255.255.255.0

Laptop pIII 700
winXP
ip: 192.168.0.5

PI 120
win95B
ip: 192.168.0.11

De netwerkstekkers etc. zijn goed aangesloten, alle lampjes branden, hub werkt etc.
Alle komps staan in dezelfde werkgroep. De HD's zijn volledig gedeeld zonder wachtwoord.

PII400

Kan het netwerk niet doorzoeken
pingen naar beide andere computers geeft foutcode 10050

Laptop

Ziet beide computers, kan wel op de Pentium 120 komen.
Maar hij kan niet op de PII400 komen, foutmelding
'\\PII400 is niet toegankelijk, U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerkbron... bla bla bla bla. Kan het netwerkpad niet vinden.'

Pingen naar de PII400 geeft een time-out

Pentium 120

Ziet alleen zichzelf op het netwerk
Pingen naar de PII400 geeft een timeout, naar de laptop gaat het wel goed.

Ik zit hier al een hele tijd mee te prutsen, maar ik heb geen idee wat het is
Als iemand oplossingen / suggesties heeft, graag!!

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 21:42
Als ik alleen naar de ping verhaal kijk lijkt het me een hardware probleem. Brakke kables/NIC eventueel hub maar dat zal wel niet.

Eerste advies: kijk nog eens heel goed naar je hardware en test met spullen waar je zeker van weet dat het werkt. Zeker omdat pingen naar de PII 400 van geen van beide andere machines lukt.
Succes.

There is no place like 127.0.0.1

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Hardware zou kunnen, of tcp-ip is fucked-up op de p-II 400.
Controleer dit door op de bak te pingen naar 127.0.0.1
Als hji dit ook niet doet, tcp-ip opnieuw installeren. Anders netwerkkabel wisselen.

• marcus22
idd als de PII 400 zichzelf niet kan pingen zijn de TCP/IP instellingen niet in orde.

Verwijderd

Heb je al eens gechecked of xe alle 3 dezelfde subnetmask hebben? (uit je posting kan ik dat nie opmaken...)

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
Heb je al eens gechecked of xe alle 3 dezelfde subnetmask hebben? (uit je posting kan ik dat nie opmaken...)

Laat maar.......verzend knop te snel ingedrukt...... |:(

Verwijderd

Uit ervaring heb ik meegemaakt dat dit aan brakke kabels lag. Ik hoop niet dat je deze zelf hebt geknepen.
Probeer maar eens andere "goede" bekabeling.

• marcus22
Ik heb wel eens zelf een kabel geknepen waarbij op de hub het LEDje ging branden en op de PC niet. :) Hij werkte ook maar een kant op. Alleen TX vanaf de hub gezien. Twee adertjes omgedraaid dus het was snel gevonden.

Mijn motto weer bewezen:
Koop altijd meer RJ45's dan je nodig hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Lokaal pingen op 127.0.0.1 doet et wel. Maarruh, hoe kan het aan de hardwaren liggen als de laptop de PII400 wel kan zien :?. GTAun van de PII400 en Pentium 120 gaan btw wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:47 schreef FaWakka het volgende:
De Subnetmask is bij alle kompies 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Kheb de kabels van de PII400 en de Pentium 120 ff verwisseld. Maar dat hielp nix, ik kan nog steeds op de pentium 120 komen, maar niet op de PII400. :(

De kabel van de laptop is seekers wel goed want die heb ik afgelopen zaterdag nog gehaald.

Het zou nu eigenlijk niet meer aan de kabels kunnen liggen, want dan had er wel een verandering moeten zijn.

Maarz, wat is het dan wel? :?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Waarschijnlijke brakke windows installatie even eroverheen installeren

• marcus22
Om bij de hardware te blijven:
de NIC van de PII 400?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
lijkt wel of die 400 een firewall heeft draaien ofzo... hebbie dat niet toevallig?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 22:38 schreef ThaNetRunner het volgende:
lijkt wel of die 400 een firewall heeft draaien ofzo... hebbie dat niet toevallig?
Kheb inderdaad een firewall, op de PII400 en de pentium 120. Ik heb ze allebei uitgezet maar dat had geen resultaat

Verwijderd

toch een kabel probleem waarschijnlijk...

dit is je foutcode:

A socket operation encountered a dead network.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Hmmm windows networking zuigt altijd al... (Tenminste, in de praktijk heb ik er vaak problemen mee). Het duurt o.a. altijd even voor ze elkaar 'zien', dat kan geloof ik maximaal een kwartier zijn of zo.

Verder: tijdens het testen natuurlijk die firewalls altijd helemaal uitschakelen, dan heb je daar tenminste geen last van!

En... maak een user aan op die XP-computer, met dezelfde naam als waaronder je ingelogd bent in die andere pc's.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ga maar ff win98 eroverheen gooien op de PII400, die is de laastste tijd toch al brak.
Pagina: 1