Toon posts:

ftpserver achter een getweakte alcatel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag zal wel vaker zijn gesteld, maar ik heb pas deze tweak gedaan en nu krijg ik mijn ftp server niet meer aan de praat.
Alleen via het lokale ip adres kan ik in de server komen, maar van buitenaf is deze niet te bereiken.:?
Wie heeft er een oplossing in een simpele uitleg ?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

deze hoort in NT waar je hoogstwaarschijnlijk op de lokale FAQ zal gewezen worden

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

firewall cheken kan zijn dat je
je poort blokt . misschien je poort veranderen vb op 4021 ofzo

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29
Een server luistert op een bepaalde poort. Bij FTP is dit poort 21. Omdat mensen van buiten nu altijd contact zullen maken met je modem i.p.v. met je eigen pc, zul je je modem moeten vertellen dat hij poort 21 moet doorsturen naar jouw eigen pc, ook wel forwarden genoemd. Als je daar even op zou zoeken ([search=alcatel forwarden]) dan kun je volgens mij genoeg vinden.
[quote]
Op donderdag 25 april 2002 21:08 schreef toffenboy het volgende:
firewall cheken kan zijn dat je
je poort blokt . misschien je poort veranderen vb op 4021 ofzo
[/quote]

Ik snap dat je de HK in wil, maar lees voortaan eerst de posts....

• drkoos
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
als je hem op tcp 21 heb staan moet je het proberen met een pc van buiten jou netwerk want jij kunt alleen via intern ip inloggen. Als je de poort heb gewijzigd dan moet je via telnet ff inloggen op je modem en dan ga je via het cmd nat naar je nat instellingen en daar tik je dan create dan tcp en volg wat hij zegt. Sim-Pel :)

(_/[ ZWOP ]\_)

Verwijderd

dit staat allemaal op internet, hoe je je modem NAT moet laten draaien... ga gewoon even googlen

het is iets van

add protocol=tcp inside_addr=<intern ip>:<interne port> outside_addr=<outside adres>:<outside port>

kijk gewoon ff op google
Pagina: 1