Toon posts:

Geen internet in XP, wel ping, msn

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister opeens geen internet meer, ik kan wel msn en pingen en oulook express werkt ook, alleen als ik Internet Explorer opstart kreeg ik gelijk het scherm dat de pagina niet weergegeven kan worden. Hij probeert de pagina niet eens te vinden.

Als ik een pagina invul, bijvoorbeeld: www.av.com zoekt ie alle extensies af (.com .net .org) zet deze erachter en meld dat de zoekpagina niet gevonden kan worden.

Ik heb al het één en andere in de search gevonden en uitgeprobeerd, zoals
- met nslookup (of zoiets) dns opgevraagd en bij dns in me tcp/ip ingevuld
- ip gereleased en renewed
- andere dns servers ingevuld

Er stond ook iets over een mogelijk corrupte tcp/ip, deze moest ik dan opnieuw installeren, ik kan hem alleen niet verwijderen in XP :? Kan dit wel?

Ik heb ook nog Windows 98 op de computer staan en daar werkt internet wel. Dus het ligt niet aan chello, maar duidelijk iets in XP.

Ik heb geen bijzondere veranderingen aan de internet instellingen gemaakt.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
Maar je heb nu wel goeie dns servers erinstaan?
try 212.83.68.130 & 212.83.68.131 (Chello)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 20:38 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Maar je heb nu wel goeie dns servers erinstaan?
try 212.83.68.130 & 212.83.68.131 (Chello)
Ik heb dit net geprobeerd, maar blijf hetzelfde probleem behouden

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:37
Als je IP op statisch staat, probeer het dan eens automatisch te verkrijgen, kan ook helpen...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 21:35 schreef Gugger het volgende:
Als je IP op statisch staat, probeer het dan eens automatisch te verkrijgen, kan ook helpen...
Staat al op automatisch verkrijgen, krijg er ook eentje toegewezen volgens 'ipconfig'

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Windows XP kan je die corrupte winsock sleutels niet weghalen (voor zover ik weet) ...
Heb je heel toevallig Kazaa geinstalleerd ?
Als dit het geval is .. ga dan eens naar je Software kijken (config. scherm -> software) .. als je daar New.Net en/of andere varianten van spyware ziet staan .. verwijder deze.. start je pc opnieuw op en kijk of het probleem verholpen is ..
Heb je heel toevallig nog iets verwijdert of geinstalleerd van/op je systeem voordat ie dit probleem gaf in winxp ?
Kan je wel pingen naar de gateway? Pingen naar IPnr's van sites ? Pingen naar www sites ?
Staat je Internet Opties wel goed (alle vinkjes uit bij Lan Instellingen) ? Je beveiliging van firewall niet goed staan (IE geblokkeerd in ZoneAlarm?)
Genoeg uitprobeer voer denk ik zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 22:13 schreef Enforcer het volgende:
In Windows XP kan je die corrupte winsock sleutels niet weghalen (voor zover ik weet) ...
Heb je heel toevallig Kazaa geinstalleerd ?
Als dit het geval is .. ga dan eens naar je Software kijken (config. scherm -> software) .. als je daar New.Net en/of andere varianten van spyware ziet staan .. verwijder deze.. start je pc opnieuw op en kijk of het probleem verholpen is ..
Heb je heel toevallig nog iets verwijdert of geinstalleerd van/op je systeem voordat ie dit probleem gaf in winxp ?
Kan je wel pingen naar de gateway? Pingen naar IPnr's van sites ? Pingen naar www sites ?
Staat je Internet Opties wel goed (alle vinkjes uit bij Lan Instellingen) ? Je beveiliging van firewall niet goed staan (IE geblokkeerd in ZoneAlarm?)
Genoeg uitprobeer voer denk ik zo :)
Heb ik net een heel verhaal geschreven loopt Windows 98 weer vast, maar ik ben er ondertussen achter wat er aan de hand is.

Mijn firewall (Norton Internet Security) vond het nodig om mijn internet toegang te blokkeren zonder dat ik daar opdracht to gegeven heb. *zucht* Wordt tijd voor een andere firewall denk ik..
Pagina: 1