Toon posts:

[tv-kaart] storing in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een WinTV Theater gekocht en geinstalleerd (onder Linux). Werkt perfect, maar het beeld is slechter dan op mijn tv. Waar ligt dat aan?

Iemand zei dat dat zou liggen aan de storing van mijn pc zelf, maar ik neem aan dat zo'n tuner afgeschermd is of zo? Waar zou dat verder aan kunnen liggen?

Er heeft tot Januari dit jaar een Casema kabelmodem aangehangen (supertrage versie/seriele poort). Nu zijn de wijzigingen die de monteur tijdens de installatie van dat kabelmodem gedaan heeft niet ongedaan gemaakt. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Verwijderd

TV beelden (en DVDs ook trouwens) zien er vaak wat beter uit op een TV dan op een monitor, die is eigenlijk te goed voor tv beelden namelijk. Een TV heeft een lagere resolutie en maskeerd korreligheid een stuk beter.

Verwijderd

Kan liggen aan een te lange kabel, een splitsing van de kabel, en nog wel meer. Je kan altijd proberen om een versterkertje ertussen te zetten.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

zie je toevallig ook vertikale lijnen (vertikale storing dus)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
Op sommige kanalen bijna vertikaal ja. Hoezo?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb die idiote strepen dus ook. Op een 15" monitor zitten ze bij me op fullscreen om de 7mm en dan een soort van ruis streepie van 2mm.
Ik heb het al gezien in verschillende pc's en ga dus bijna denken dat die tuners brak zijn. Het zelfde fenomeen heb ik namelijk ook waargenomen op een nieuwe sony-tv. En volgens mij hadden die dezelfde tuner (philips dus).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Ik ben ook vaak niet echt te spreken over de kwaliteit van het beeld van m'n TV-kaart, maar ik heb 1x een videorecorder tussen m'n TV-kaart en kabel aansluiting gezet en promt was het beeld veel beter: minder ruis ed.

Heb verder geen verstand van dit soort apparatuur, maar wellicht valt aan het bovenstaande iets af te leiden door mensen die dat wel hebben :).

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ja ik weet uit ervaring dat SVideo beeld echt zeer goed is op Hauppauge, heb daar zowat alles al op aangesloten gehad. Ik moet zelf nog ff een tv out maken op die hauppauge kaart (stond laatst een tut op de frontpage, dan kun je gelijk zien of die tuner gewoon brak is).
Wat je dus kunt doen is een Video recorder aansluiten op SVideo/Composite in en dan kijken naar beeld.

Pagina: 1