Een configuratie programma voor dnetc programmeren

Pagina: 1
Acties:

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Ik ben een programma aan het schrijven om niet meer van die batch bestandjes te gebruiken voor het assimileren van een PC, of om een client te configureren. Het wordt iets in Pascal (TP of Dephi. Het moet gewoon snel af :)

Ik ben zojuist begonnen met coden, dus heb de client nog niet in een debugger gehad, maar misschien dat iemand al wat info heeft. Hoe detecteer je welke client versie draait, workunits in buff-in, buff-out, MKeys/second? Kun je dat gewoon uitlezen via een interrupt of iets dergelijks?

Een tweede optie is de registry key van de koe uitlezen om uit te vinden wat zijn path is. Vervolgens kijken in de ini file wat het path van de log file is.

Ik zit zo te denken. Dit programma zal wel aardig wat regels worden. En ik wil helemaal geen grote projecten meer doen. Naja in naam van de Nederlandse trots dan maar.

Ow, ik heb ook al een naam voor het programma: MANURE :) Staat voor assiMilation And coNfiguration Utility for distRibuted.net CliEnts.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Nut?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

-de client nog niet in een debugger gehad: heeft weinig nut is hij tegen beveiligd.

-Hoe detecteer je welke client versie draait: staat in de .exe file als normale version info. (echter is dit stuk in versie 2.8010, en staat als bug in de lijst)

-workunits in buff-in, buff-out: wordt door d.net niet bekend gemaakt. buffer files zijn heilig. staat wel in de log file.

-MKeys/second: kan alleen uit de log file.

-Kun je dat gewoon uitlezen via een interrupt: nopes. ik heb eens een DDE server in de client zelf geprogrammeerd, maar daar moet d.net nog over nadenken of ze dat wel willen.

-Een tweede optie is de registry key van de koe uitlezen om uit te vinden wat zijn path is. Vervolgens kijken in de ini file wat het path van de log file is:
Registry wordt alleen gevult als de client als service geinstalleerd is.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik heb hem niet als service en toch in mijn registry staan hoor

BTW

kijk eens naar http://energy.keyserver.org/zooi/KoeEditor.exe

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Programmaatje ziet er handig uit, alleen voor oude client (8007). Waar is de site van die lui die dat programmaatje schreven?

Thanx

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[eNeRGy] heeft dat programmaatje zelf geschreven! :)

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Dank je voor het compliment :)

Het is nog in ontwikkeling hoor, vandaag dankzij Onno weer een stap verder gekomen :)

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Topicstarter
Hey Energy, het ziet er al goed uit :)

Ik zal alles dus via logfiles moeten uitlezen. Mmm.. Wel jammer. Maar ik kom er wel uit. Al weet ik niet of het dan wel een public release wordt. Ik zie wel even...

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Hmmm,ok. Waar kan ik de voortgang v/h programmaatje volgen? Is heel interessant!
Pagina: 1