Hier had uw advertentie kunnen staan!
Verwijderd
Oeps, gaat over een LCDOp donderdag 25 april 2002 20:13 schreef EWS99 het volgende:
Ik heb een hele mooie driver gevonden:
ftp://ftp.unix-ag.uni-siegen.de/pub/os/linux/drivers/
alleen die is voor 2.0.x en 2.2.x kernels. Deze driver ondersteund de esc codes, en is makkelijk in gebruik, alleen ik draai een 2.4.x kernel, waar deze driver niet mee werkt. Heeft iemand een soortgelijke driver gevonden voor mijn kernel? Of heeft iemand een port gemaakt naar deze kernel?
http://lcd-mod.sourceforge.net/index.php
ik heb wiring.h aangepast, ik maak gebruik van het WIRING_RANDY_RASA schema. Alleen ik heb nog geen tekens op mijn LCD gehad. Onder windhoos doetie-ut wel met LCD-Smartie. Iemand tips/ervaring?
Als je nix te zeggen hebt, zeg dan nixOp donderdag 25 april 2002 20:13 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
Oeps, gaat over een LCD
Het aantal nutteloze replies van jou is velen al opgevallen...
en zie daar een soortement van weg gemoeffelde driver voor paralelle LCD's onder Linux staan...
ALs je zo'n LCD wilt hebben, moet je 'm bij mij bestellen
Die koop je in mijn topic: LCD inkoopactie 4*20 klaar
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
LCD-tje heb ik al
Verwijderd
ik hat die zooi ff verkeerd gelezen man, ga lekker op een ander forum flamenOp vrijdag 26 april 2002 22:17 schreef Straat het volgende:
[..]
Als je nix te zeggen hebt, zeg dan nix
Het aantal nutteloze replies van jou is velen al opgevallen...
Misschien ligt het aan mijn slechte duits, maar ik kan daar geen kerneldriver vinden voor LCD displays. Waar staat 't?Op zaterdag 27 april 2002 00:26 schreef zwahiel het volgende:
kijk op www.kernelconcepts.de
en zie daar een soortement van weg gemoeffelde driver voor paralelle LCD's onder Linux staan...
"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark
Eehm... het was mij ook al opgevallen dat jij zoveel offtopic post, en dat je ook behoorlijk zit te flamen af en toe... dus wees nou niet meteen zo op je pik getraptOp zaterdag 27 april 2002 19:09 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
ik hat die zooi ff verkeerd gelezen man, ga lekker op een ander forum flamen![]()
Af en toe een onzin-post of een topic niet goed lezen kan, maar bij jou valt het echt erg op hoor...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
...lcdproc werkt helaas in userspace. Ik ben op zoek naar een kerneldriver zodat tijdens de bootsequence al bepaalde messages naar die LCD kan sturen, zodat ik tijdens het booten gewoon een mooi logo kan tonen en toch geinformeerd blijf als er tijdens de bootsequence iets fout gaat.Op zaterdag 27 april 2002 22:49 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
* tofus Erikje =-_ gebruikt voornamelijk lcdproc
Ongeveer net zoiets als de befaamde LCD displays op grote IBM AIX systemen.
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
Juist.. Dat is dus precies wat ik ook zoek! Voor Kernel 2.4.xOp zaterdag 27 april 2002 23:21 schreef tofus het volgende:
...lcdproc werkt helaas in userspace. Ik ben op zoek naar een kerneldriver zodat tijdens de bootsequence al bepaalde messages naar die LCD kan sturen, zodat ik tijdens het booten gewoon een mooi logo kan tonen en toch geinformeerd blijf als er tijdens de bootsequence iets fout gaat.
Ongeveer net zoiets als de befaamde LCD displays op grote IBM AIX systemen.
http://lcd-mod.sourceforge.net/
Kernel driver voor HD44780 voor 2.0 en hoger!
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Op donderdag 25 april 2002 21:31 schreef EWS99 het volgende:
Goed, ik heb nog ff gegoogled, en dit gevonden:
http://lcd-mod.sourceforge.net/index.php
ik heb wiring.h aangepast, ik maak gebruik van het WIRING_RANDY_RASA schema. Alleen ik heb nog geen tekens op mijn LCD gehad. Onder windhoos doetie-ut wel met LCD-Smartie. Iemand tips/ervaring?
Hm.. lees het topic anders eerst even door voordat je gaat zoekenOp dinsdag 30 april 2002 12:30 schreef Creepy het volgende:
gevonden via freshmeat:
http://lcd-mod.sourceforge.net/
Kernel driver voor HD44780 voor 2.0 en hoger!
Hmm.. tis nog vroeg voor me, en had m'n eerste bak koffie nog niet naar binnenOp dinsdag 30 april 2002 12:35 schreef Mini-me het volgende:
[..]
[..]
Hm.. lees het topic anders eerst even door voordat je gaat zoeken
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Is er iemand op GoT die dat al wel heeft met kernel 2.4.x?
Wat heb ik gedaan:
1. De nieuwste source van lcdproc gedownload
2. In de directory lcdproc-0.4.3/server/drivers het bestand hd44780-ext8bit.c aangepast naar mijn bedrading.
3. De source gecompileerd:
1
2
3
| ./configure --enable-drivers=hd44780 make make install |
4. Het bestand LCDd.conf gekopieerd naar de /etc dir.
5. Het bestand LCDd.conf aangepast
1
2
3
4
| ... Driver=HD44780 ... ConnectionType=8bit |
6. LCDd gerunt (zonder opties)
7. een client gestart. En ut werk!
Ik zal ff die twee file-tjes online gooien.
Edit:
Ik heb ze online gezet, ze zijn voor het schema van LCD-Smartie (http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/lcd44780.gif)
Hier staan ze:
http://ews99.d2g.com/dload/LCDd.conf
http://ews99.d2g.com/dload/hd44780-ext8bit.c
Aangezien ik net meende te lezen dat lcdproc in userspace werkte ....
Just curious
lcdmod heeft als voordeel dat het als een terminal is aan te sturen, dus je kan met bijna elke taal/script dat ding aansturen (shellscript, c, python, perl noem maar op!). Ook kan je nadat de driver is geladen er kernel messages op laten zien ja, als je wat kernel sources aanpast).
dat is geen flame, dat is de waarheidOp zaterdag 27 april 2002 19:09 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
ik hat die zooi ff verkeerd gelezen man, ga lekker op een ander forum flamen![]()
Zijn die modules echt niet te recompilen voor 2.4 btw? Of mail de maker, zn addy is vast wel uit een readme te plukken denk ik.
Zou idd kunnen. Maaruh, ik kijk eerst ff wat de mogelijkheden met LCDproc zijn. Dit werkt nu.Op vrijdag 03 mei 2002 11:24 schreef m-m het volgende:
Zijn die modules echt niet te recompilen voor 2.4 btw? Of mail de maker, zn addy is vast wel uit een readme te plukken denk ik.
Werkt idd in userspace, maar je kunt er natuurlijk wel een initscript omheen bouwenOp vrijdag 03 mei 2002 09:55 schreef morphje het volgende:
Maar doettie ut ook als je je machine laat booten ?
Aangezien ik net meende te lezen dat lcdproc in userspace werkte ....
Just curious
Gewoon op de achtergrond mee laten draaien. Ik ga voor mezelf denk ik wel zo'n script maken, ik gooi um wel online als ik zover ben.
Mot met LCDProc ook wel kunnen, gok ik. Je kunt immers zelf clients schrijvenOp vrijdag 03 mei 2002 10:15 schreef Creepy het volgende:
lcdmod heeft als voordeel dat het als een terminal is aan te sturen, dus je kan met bijna elke taal/script dat ding aansturen (shellscript, c, python, perl noem maar op!). Ook kan je nadat de driver is geladen er kernel messages op laten zien ja, als je wat kernel sources aanpast).
Maar je start-up kernel messages kan je helemaal vergeten, iets wat je met een kernel driver eventueel wel kan doen.