Naja zeg, waarom verplaatst en daarna dicht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
[topic=477647/1/25]

Pfff
Plaats ik een topic met 'n netwerkvraag in Netwerk Troubleshooting, wordt ie verplaatst naar NOS??
Reden is mij niet helemaal duidelijk, maargoed. Daarna wordt ie dichtgegooid, met de mededeling dat ik de docs er maar eens op na moet lezen (al lang gedaan natuurlijk anders had ik het topic niet geopend |:( ), en ik zou maar eens met een nieuwe post komen waarin ik vermeld wat ik al geprobeerd heb enzo. Dit alles dus voor ik zelf fatsoenlijk antwoord heb kunnen geven. Was het niet handiger/slimmer geweest het topic gewoon open te laten en mij gewoon ff te vragen wat ik al dan niet geprobeerd heb voor hem meteen op slot te doen??? Erg vaag beleid...

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dat is gewoon het beleid. Maar wat is het probleem. Je opent gewoon een nieuwe post in NOS en zet daarin precies wat er fout gaat en wat je allemaal geprobeerd hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens met deze post, misschien moet er maar eens een aparte post voor gemaakt worden over het beleid op GOT !!!

Hoezo dubbelzinnig???
Eerst wordt je post gesloten, vervolgens moet je zelf weer een nieuwe aanmaken met hetzelfde probleem alleen wat je al geprobeerd hebt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 20:14 schreef We Are Borg het volgende:
Dat is gewoon het beleid. Maar wat is het probleem. Je opent gewoon een nieuwe post in NOS en zet daarin precies wat er fout gaat en wat je allemaal geprobeerd hebt :)
Nouja, vaag beleid dus :). Nieuwe post ga ik denkelijk straks ook wel doen, maar daar gaat het me eik niet zo om. Gaat me meer om onbekwame modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:21 schreef Tweaking-Gear het volgende:
Hoezo dubbelzinnig???
Eerst wordt je post gesloten, vervolgens moet je zelf weer een nieuwe aanmaken met hetzelfde probleem alleen wat je al geprobeerd hebt |:(
Wat is daar dubbelzinnig aan ?
Er wordt op die manier gewoon voorkomen dat er veel topics met weinig inhoud ontstaan. En in de meeste gevallen zijn dit ook topics met problemen die makkelijk zelf oplosbaar zijn, door eerst zelf enige moeite te doen. Dat is wat er gevraagd wordt, is dat teveel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:27 schreef Exposure het volgende:

[..]

Nouja, vaag beleid dus :). Nieuwe post ga ik denkelijk straks ook wel doen, maar daar gaat het me eik niet zo om. Gaat me meer om onbekwame modjes.
Asl jij vindt dat er onbekwame modjes zijn, dan moet je ook maar aangeven waarom je dat vindt.

Jij wil graag dat er aan jou gevraagd wordt wat je allemaal al aan uitzoekwerk hebt gedaan, je kunt het ook omdraaien en dan willen de bezoekers graag weten wat jij allemaal aan uitzoekwerk gedaan hebt.

Da's net andersom, maar dan heb je wel sneller resultaat, ik werk zelf op een helpdesk als service coordinator, als de helpdeks een call doorzet naar de beheerders met een halve opsomming van het probleem, dan krijgen ze de call weer terug, de beheerders nemen de call in ontvangst wanneer er een duidelijke probleem omschrijving bij zit en er aangegeven is wat er allemaal al uitgezocht is.

Dat maakt de slagvaardigheid een stuk groter en de beheerder (lees de expert, op GoT is dat je collega-bezoeker) hoeft zich niet met de basis-vaardigheden en vragen bezig te houden.

En dat principe geldt niet alleen daar waar ik werk, dat komt wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

Cyphax

Moderator LNX
Het klinkt redelijk lullig tuurlijk...
Eerst maak je een topic, dan wordt het verplaatst, en daarna gesloten, waarna je te horen krijgt dat het niet in het forum waar het dan in staat thuis hoort. Of je het bij de buurman ff opnieuw doet.

Het beleid is een beetje om topic die fout geplaatst zijn te sluiten, om te voorkomen dat mensen niet meer kijken waar ze een topic plaatsen, want: wordt toch wel verplaatst als 't niet goed is.

Waar of niet?

Maar nou is het WEL verplaatst door een mod. Kunnen jullie niet onderling afspreken dat je of allemaal geen topics verplaatst of allemaal wel? Uitzonderlijke gevallen (kan in de algehele faq evt?) daargelaten...
Dus: misschien is wat consequentie hier op z'n plaats, al was het maar om dit soort gevallen een beetje te voorkomen.
Want 't is toch een beetje lullig wel :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 25 april 2002 20:58 schreef Cyphax het volgende:
Het klinkt redelijk lullig tuurlijk...
Eerst maak je een topic, dan wordt het verplaatst, en daarna gesloten, waarna je te horen krijgt dat het niet in het forum waar het dan in staat thuis hoort. Of je het bij de buurman ff opnieuw doet.
[...]
Dat zou inderdaad vervelend zijn, maar dat is hier niet het geval. In de sluitmessage werd bedoeld om een nieuw topic te openen op het forum waar het topic naartoe verplaatst was, niet op het forum waar het eigenlijk geplaatst was.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:58 schreef Cyphax het volgende:
Maar nou is het WEL verplaatst door een mod. Kunnen jullie niet onderling afspreken dat je of allemaal geen topics verplaatst of allemaal wel? Uitzonderlijke gevallen (kan in de algehele faq evt?) daargelaten...
Het ene forum is het andere niet, zo geldt dat ook voor de mods. De ene mod kent 'zijn' forum beter dan dat van de andere mod. Wat ik wil zeggen is dat een mod van een ander forum minder goed kan bepalen of een topic op slot moet, dan van 'zijn eigen' forum. Dus wordt het topic verplaatst om die beslissing aan de ander over te laten. Lijkt me vrij duidelijk...

Als het een topic betreft waarvan er geen twijfel over mogelijk is.. tja dan gaat ie gewoon dicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
Wat is daar dubbelzinnig aan ?
Er wordt op die manier gewoon voorkomen dat er veel topics met weinig inhoud ontstaan. En in de meeste gevallen zijn dit ook topics met problemen die makkelijk zelf oplosbaar zijn, door eerst zelf enige moeite te doen. Dat is wat er gevraagd wordt, is dat teveel ?
Die moeite had ik dus al gedaan. Oke, misschien had ik dit in m'n eerste post moeten vermelden, maar dit is toch een discussieboard? Als ik de kans had gekregen te antwoorden had ik precies kunnen vertellen wat ik wel en niet gedaan heb, omdat ik redelijk nieuw ben in linux wist ik niet precies welke instellingen die ik verandert heb invloed uitoefenen op swat. Had ik dan precies moeten opsommen welke wijzigingen ik vanaf de kale install een paar uur ervoor heb gemaakt? Lijkt me niet.
En als ik een nieuw topic open, draagt dat dan niet bij aan teveel topics met weinig inhoud?
Asl jij vindt dat er onbekwame modjes zijn, dan moet je ook maar aangeven waarom je dat vindt.
Daarom dus deze thread |:(
Jij wil graag dat er aan jou gevraagd wordt wat je allemaal al aan uitzoekwerk hebt gedaan, je kunt het ook omdraaien en dan willen de bezoekers graag weten wat jij allemaal aan uitzoekwerk gedaan hebt.
Dat wil ik helemaal niet. Zie uitleg hierboven. Verder vindt ik het normaal dat iemand eerst zelf probeert een probleem op te lossen voor het op een forum te zetten. Natuurlijk zijn er mensen die er niet zo over denken, daarom zijn er modjes uitgevonden. Maar om nu meteen als een kip zonder kop een topic te sluiten waarin de topicstarter zelf nog geen antwoord heeft kunnen geven?
Da's net andersom, maar dan heb je wel sneller resultaat, ik werk zelf op een helpdesk als service coordinator, als de helpdeks een call doorzet naar de beheerders met een halve opsomming van het probleem, dan krijgen ze de call weer terug, de beheerders nemen de call in ontvangst wanneer er een duidelijke probleem omschrijving bij zit en er aangegeven is wat er allemaal al uitgezocht is.

Dat maakt de slagvaardigheid een stuk groter en de beheerder (lees de expert, op GoT is dat je collega-bezoeker) hoeft zich niet met de basis-vaardigheden en vragen bezig te houden.
Een servicedesk waar mensen per uur betaald moeten worden kun je imho niet vergelijken met een forum waar mensen zonder vergoeding hun kennis ter beschikking stellen. En als "experts" zich te goed voelen zich met basisvaardigheden bezig te houden dan posten ze toch lekker in een andere thread?

Conclusie: Ik vindt dat in dit geval te snel een topic is gesloten. Omdat het hier mijn topic betrof heb ik er werk van gemaakt, maar ik zie over het hele board vaak dat topic's te snel zonder goede beargumentering worden gesloten. Te zien aan de threads in LA zijn meer mensen het met mij eens.

En BTW, waarom hoort een vraag over samba niet in netwerk troubleshooting thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 25 april 2002 21:38 schreef Exposure het volgende:
En BTW, waarom hoort een vraag over samba niet in netwerk troubleshooting thuis?
Natuurlijk ligt het tegen de lijn aan, maar ik denk dat Samba toch vooral in NOS thuis hoort. Je netwerk werkt immers, het is slechts een programma erbovenop dat niet wil meewerken. En dat is dan ook nog eens een GNU/Linux-programma, waardoor de kans op een antwoord het grootst is in NOS. Dat lijkt mij een goede reden om het daar neer te zetten.

* odysseus moet wel toegeven dat hij in NT nu ook een topic over Samba ziet staan...weet niet precies wat de policy is, ik zit vooral in NOS...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Op donderdag 25 april 2002 21:38 schreef Exposure het volgende:

[..]
Had ik dan precies moeten opsommen welke wijzigingen ik vanaf de kale install een paar uur ervoor heb gemaakt? Lijkt me niet.
Nee, maar wel zeggen wat je heb geprobeerd anders komt het erg, kuch, ongemotiveerd over.
En als ik een nieuw topic open, draagt dat dan niet bij aan teveel topics met weinig inhoud?
Dan open je toch geen nieuw topic maar lees je eerst eens de man-page door?
Maar om nu meteen als een kip zonder kop een topic te sluiten waarin de topicstarter zelf nog geen antwoord heeft kunnen geven?
Had je maar moeten zeggen wat je al had gedaan....
Een servicedesk waar mensen per uur betaald moeten worden kun je imho niet vergelijken met een forum waar mensen zonder vergoeding hun kennis ter beschikking stellen. En als "experts" zich te goed voelen zich met basisvaardigheden bezig te houden dan posten ze toch lekker in een andere thread?
Hoe heet deze site? Uhh, owja, tweakers.net. DUS NIET beginnersweb.nl of iets dergelijks. Het is niet leuk als je de hele dag van dit soort vragen voorbij ziet komen, zeker als je weet dat met een beetje lezen van een manual het probleem makkelijk verholpen zou kunnen worden.
Conclusie: Ik vindt dat in dit geval te snel een topic is gesloten. Omdat het hier mijn topic betrof heb ik er werk van gemaakt, maar ik zie over het hele board vaak dat topic's te snel zonder goede beargumentering worden gesloten. Te zien aan de threads in LA zijn meer mensen het met mij eens.
Tuurlijk zijn er meer mensen het met jouw eens. Op dit forum lopen elke maand toch iets van 10.000 ACTIEVE leden rond, toch zijn er maar iets van 30 mensen per maand die echt hard lopen te klagen.
Hij zou daar kunnen, maar in NOS heb je veel meer kans op een zinnig antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat me meer om onbekwame modjes.
Ja, dat noem ik inderdaad aangeven waarom je modjes onbekwaam vindt, of wil je zeggen dat je dat alleen maar vindt omdat topics snel dichtgaan?
Op donderdag 25 april 2002 20:27 legt Courage uit waarom topic soms snel dichtgaan:

[..]

En dan gaat er mischien een keer een topic wat snel dicht, ik zie niet in waarom daar dan zo'n heisa van gemaakt moet worden (kom nu niet met het argument "gezien de vele topics op LA vinden heel veel mensen dat").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen bieden inderdaad hier gratis hun kennis aan en veel van die mensen hebben niet altijd zin om eerst het rijtje standaard vragen af te lopen voor ze tot de kern van de zaak toe komen.

De experts hier voelen zich zeker niet te goed om een vraag te beantwoorden, in tegendeel en dat wordt bewezen door het feit dat het forum zo goed loopt.

Er wordt gewoon gevraagd aan de bezoekers om ervoor te zorgen dat hun posts aan een paar kleine regeltjes voldoet en dat alleen maar om het voor iedereen leuk te houden, is dat dan teveel?

Als ik naar andere topics van jou kijk, dan gaat het in de regel goed, jij post een goed topic op het juiste forum en je krijgt normaal antwoord, topic blijft dan ook gewoon open.

Nu komt er een modje langs, die het topic afsluit met:
... en kom dan met een goede post over wat er precies niet werkt en wat je allemaal al geprobeerd hebt ...
Is dat dan zo'n drama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic slaat helemaal alles...deze moet je zoweizo meteen na opening voor goed sluiten....Jezus mensen, waar zijn wij de hele dag mee bezig???? Heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:05 schreef Simmens het volgende:
Dit topic slaat helemaal alles...deze moet je zoweizo meteen na opening voor goed sluiten....Jezus mensen, waar zijn wij de hele dag mee bezig???? Heel erg.
Ik lees anders iemand die een vraag stelt en dat mag hij ook.

Ik kan mij overigens niet herinneren dat we onlangs in de FAQ hebben opgenomen dat het een user verplicht is om te reageren in een draad die hij onzin vindt?

Anders gezegd: als je niet zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dit topic iets met de originele vraag te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:17 schreef Simmens het volgende:
Heeft dit topic iets met de originele vraag te maken dan?
Nee, wat wil je daar mee zeggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 22:27 schreef Simmens het volgende:
even een offtopic vraagje, je weet dat dit geen techposts zijn he?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:27 schreef Simmens het volgende:
Wat is dat nu weer voor een reactie?

Jij gaat onzin (althans, vind ik) lopen posten in een vrij normale discussie, ik spreek je daar op aan en vraag je je vriendelijk om of normaal mee te doen, of dan niet te reagere en alles wat je er dan uit weet te persen is :( ?

Geef dan gewoon antwoord op mijn vragen of ga ergens anders reageren.

Ik reageer nu niet als bemiddelaar, maar als moderator LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging erom dat iemand iets op de verkeerde plek gepost zou hebben...hij was het daar niet mee eens maar er werd hem uitgelegd waarom...vervolgens gaat iedereen lopen zeuren over het beleid. leek me niet echt nuttig...zeg ik er wat van ben ik de pissang. thanx.
P.S. deze conversatie beschouw ik ook niet als erg waardevol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:40 schreef Simmens het volgende:
Het ging erom dat iemand iets op de verkeerde plek gepost zou hebben...hij was het daar niet mee eens maar er werd hem uitgelegd waarom...vervolgens gaat iedereen lopen zeuren over het beleid. leek me niet echt nuttig...zeg ik er wat van ben ik de pissang. thanx.
P.S. deze conversatie beschouw ik ook niet als erg waardevol
En leg mij dan eens uit wat er mis is dat mensen "zeuren" over het beleid, wat kan jou dat dan schelen? Als mensen kritiek hebben, wat moeten we dan doen? Negeren? Nee, ik wil die discussie wel voeren, mischien kunnen we er wat van leren.

Jij bent de pisang, niet omdat je er wat van zegt, maar de manier waarop:
Op donderdag 25 april 2002 22:05 schreef Simmens het volgende:
Geen argumenten of wat dan ook.

Maar goed, als je dan toch deze conversatie niet als waardevol beschouwd, dan had ik dit eigenlijk weer niet hoeven schrijven, het zegt me weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
Mijn fout: Ik heb in de eerste post niet vermeld dat ik wel degelijk man pages ed. nagelezen heb. In mijn ogen is dit normaal, maar ik kan begrip opbrengen voor een mod die een niet vaak postende user een newbie vraag ziet stellen waarbij het lijkt alsof ie zelf niks geprobeert heeft, dichtgooid.
Toch vindt ik het geen goede zaak. Ik struikel vooral over het feit dat mij geen tijd is gegund in het topic te reageren. Niet iedereen is even GoT-addicted, en de mod had er naar mijn mening in dit geval goed aan gedaan de avonduren nog even af te wachten voor de thread op slot te doen.
Laat ik er verder maar mee ophouden, een excuses oid verwacht ik al lang niet meer, en hier nog verder op doorgaan is tijdsverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:49 schreef Exposure het volgende:
Mijn fout: Ik heb in de eerste post niet vermeld dat ik wel degelijk man pages ed. nagelezen heb. In mijn ogen is dit normaal, maar ik kan begrip opbrengen voor een mod die een niet vaak postende user een newbie vraag ziet stellen waarbij het lijkt alsof ie zelf niks geprobeert heeft, dichtgooid.
Toch vindt ik het geen goede zaak. Ik struikel vooral over het feit dat mij geen tijd is gegund in het topic te reageren. Niet iedereen is even GoT-addicted, en de mod had er naar mijn mening in dit geval goed aan gedaan de avonduren nog even af te wachten voor de thread op slot te doen.
Laat ik er verder maar mee ophouden, een excuses oid verwacht ik al lang niet meer, en hier nog verder op doorgaan is tijdsverspilling.
Tja, da's een dilemma van een mod, wacht hij nog even af en loopt het risico dat een topic uit de hand loopt (o.i.d.) of laat hij het topic staan?

Doorgaans wil een mod snel beslissen, soms kan dat té snel zijn, dat kan een keer gebeuren.

Als jij vindt dat we het hier bij moeten laten, dan laten we het hierbij.

No hard feelings verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe...eindelijk komt exposure met de verlossende woorden. Ik rij ook wel eens te hard op een 80 weg omdat ik dacht dat ik er 100 mocht. Als ik er dan 90 reed vind ik dat de politie me er ook op zou kunnen aanspreken i.p.v. meteen van de weg te halen.

Maar, je weet ook dat wanneer de politie je een keer de bon geeft dat er niet meer over te praten valt.

wordt er vervolgens toch een half uur over doorgepraat en is er geen zicht op kwijtschelding boete c.q. ander beleid in de toekomst dan vind ik dat onzin.

Hopend hiermee mijn mening afdoende te hebben weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 22:55 schreef Simmens het volgende:
hehe...eindelijk komt exposure met de verlossende woorden. Ik rij ook wel eens te hard op een 80 weg omdat ik dacht dat ik er 100 mocht. Als ik er dan 90 reed vind ik dat de politie me er ook op zou kunnen aanspreken i.p.v. meteen van de weg te halen.
Dus jij stelt een slotje op een 'wat minder' topic gelijk aan iemand zijn rijbewijs intrekken door de politie ? Vind ik een beetje zwaar gesteld. Een slot op een topic is geen straf noch een waarschuwing hoor. Het dient alleen maar.... naja ik ga mezelf ook niet herhalen ook. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik als betreffende mod maar even mijn meningen ventileren ;)
Op donderdag 25 april 2002 20:09 schreef Exposure het volgende:
[topic=477647/1/25]

Pfff
Plaats ik een topic met 'n netwerkvraag in Netwerk Troubleshooting, wordt ie verplaatst naar NOS??
Klopt. Het gaat hier om een programma dat onder GNU/Linux draait. Waar zullen voornamelijk de experts over GNU/Linux zitten die ook met dergelijke programma's werken? In NT of in NOS? ;) Kortom je bent er alleen maar mee geholpen in principe doordat het verplaatst wordt naar een forum waar je meer kans van slagen hebt.
Reden is mij niet helemaal duidelijk, maargoed. Daarna wordt ie dichtgegooid, met de mededeling dat ik de docs er maar eens op na moet lezen (al lang gedaan natuurlijk anders had ik het topic niet geopend |:( ), en ik zou maar eens met een nieuwe post komen waarin ik vermeld wat ik al geprobeerd heb enzo.
Voordat ik hier op in ga, zou ik je willen vragen om [topic=319439] eens te lezen. Ik raad je aan om dat te doen voordat je de rest van deze reply leest.
NOS is een forum met een tamelijk grote actieve vaste kern. Het is een heel gezellig forum qua sfeer (blijkt wel uit de enquete). Mede door deze vaste kern en het modereerbeleid dat Jotti en ik er voeren, wordt er wel verwacht van de bezoekers dat vragen die er gesteld worden van een goed niveau zijn. Dat wil zeggen dat je in een post duidelijk aangeeft welke stappen je al ondernomen hebt (mis ik in je topic!). Daarnaast mis ik informatie als de inhoud van je (x)inetd.conf, logiles etc. etc. Ik kan nog wel even doorgaan daarover als het zou moeten. Allemaal vitale info om je goed en gericht verder te kunnen helpen. Je topic komt over als zijnde "Hey jongens ik doe alles goed, maar toch werkt het niet. Hoe komt dat?". Daar kunnen we gewoon niks mee. Dat is dus ook de reden dat hij op slot gegaan is.

Zoals reeds eerder opgemerkt is (terecht) zit er aardig wat verschil tussen de verschillende fora. Het is voor een modje van een ander forum dus ook niet altijd even makkelijk om te bepalen of een topic goed is (lees; recht heeft om open te blijven) in een ander forum. Zoiets heeft gewoon te maken met het niveau dat er op een bepaald forum is. Tja in NOS ligt dat nu eenmaal tamelijk hoog.

Verder geef ik je op het einde van het topic nog keurig netjes en vriendelijk de mededling dat je gerust een nieuw topic kunt openen, mits daarin de vraag op een juiste manier gesteld wordt met je juiste relevante info. Waarom moet hier dan nog een compleet LA topic aan besteed worden? De halve wereld is niet vergaan hoor.
Dit alles dus voor ik zelf fatsoenlijk antwoord heb kunnen geven. Was het niet handiger/slimmer geweest het topic gewoon open te laten en mij gewoon ff te vragen wat ik al dan niet geprobeerd heb voor hem meteen op slot te doen??? Erg vaag beleid...
Mjah, als ik je mededeel dat als we dat altijd zouden doen het niveau als een kaartenhuis in elkaar zou storten?

Ten eerste zou niet iedereen dat doen zoals jij het wel zou doen.
Ten tweede leer je er op deze manier veel meer van.
Ten derde maakt deze manier je niet lui (anders heeft men zoiets van "Och ze vinden het allemaal wel best. Als het niet goed is, dan lost men het wel voor mij op")

Daarnaast kwam enige reactie van jou natuurlijk ook wel heel erg laat.
Op donderdag 25 april 2002 20:27 schreef Exposure het volgende:

[..]

Okee, die neem ik persoonlijk op omdat hij ook persoonlijk is!

Ik kan goed tegen kritiek. Mits gefundeerd. Waar ik niet tegen kan is mensen die ongefundeerd gaan lopen blaten, zonder daar goede argumenten over te geven. Je plaats nu een post (tot 2 maal toe), waarin je aangeeft dat ik onbekwaam ben. Kom dan met voorbeelden en goede fundamenten.

Als je zoiets zegt is er dus fundamenteel iets mis met mij in mijn huidige positie. Toch vreemd dat ik daar nooit enige andere meldingen over hoor. Als er mensen zijn die beter op de plaats van mod NOS thuishoren dan hoor ik dat graag. Nogmaals ik kan goed tegen kritiek, alleen kom dan niet met dergelijk geblaat, dat volkomen onderbouwwd is en ongefundeerd is. (Okee gefundeerd op slechts 1 slotje, waaruit jij blijkbaar op kunt maken dat ik een onbekwaam modje ben :{ )
Op donderdag 25 april 2002 22:49 schreef Exposure het volgende:
Okee, houdt hetgeen je nu in het begin zegt eens tegen hetgeen ik je hiervoor allemaal verteld heb. Ben ik dan nog steeds onbekwaam en had ik anders moeten handelen?

Verder vind ik niet dat ik degene ben die in dit geval een excuses aan hoeft te bieden. Tgf praat hiervoor over te snel handelen. Ik kan je verzekeren dat ik nooit te snel handel en beslissingen die ik neem altijd weloverwogen maak. zouden meer mensen moeten doen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 23:14 schreef Nelske het volgende:
Verder vind ik niet dat ik degene ben die in dit geval een excuses aan hoeft te bieden. Tgf praat hiervoor over te snel handelen. Ik kan je verzekeren dat ik nooit te snel handel en beslissingen die ik neem altijd weloverwogen maak. zouden meer mensen moeten doen :{
Voor de goede orde: ik sprak in algemene zin, ik bedoelde met die opmerking niet jou ofzo (beetje ongelukkig geformuleerd van mij).

Het was meer bedoeld als "in het heetst van de strijd kan een mod soms wel eens snel beslissen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 23:14 schreef Nelske het volgende:
*knipknip*
OK, ik ben het wel grotendeels met je eens. Mijn opmerking over onbekwame modjes was een beetje overdreven en ook een beetje bedoelt om een reactie van jouw uit te lokken. Uit je volwassen post van hierboven maak ik wel op dat je niet onbekwaam bent en je taak serieus opvat (zo hoort het ook).

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat je even had moeten wachten op een reply van mij, voor hem dicht te doen. Als ik even de tijd had gehad mijn vraag wat te verduidelijken was dit allemaal niet nodig geweest. Ik post weinig op got, en ben dus ook niet echt op de hoogte van de vaste kernen en regels die er op de verschillende fora gelden. De NOS FAQ had ik ook nog niet gelezen. Omdat mij nog nooit verweten is een onzinnige post oid te hebben geplaatst neem ik aan dat ik over de "vaardigheid" beschik duidelijke posts neer te zetten. Zoals je al zei geldt er in NOS een iets hoger niveau dan ik verwacht had. Mede dankzij mijn geringe linux kennis wist ik niet precies welke informatie ik in m'n post moest zetten en had ik gerichte posts verwacht in de trant van "paste de output van dit commando eens, kijk eens of die regel in die file wel goed staat" etc. Hoe moet een newbie op linux en netwerk gebied (wat ik aangaf in m'n post) anders een topic beginnen?

Maargoed, meningen verschillen, we zullen het toch wel nooit eens worden of de beslissing nou wel of niet goed is geweest :). Als het probleem morgenavond nog niet opgelost is post ik wel een nieuw topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

Gehehe, ik denk niet dat we het eens gaan worden of dat slotje terecht gezet is ;)

In ieder geval ben ik blij, dat je m'n verhaal begrijpt en enige nuancering aanbrengt. :)

Zoals ik ook al in het sluitbericht zette, kan je met een gerust hart een nieuw topic opnenen. :)
Een slotje op een topic is niks persoonlijks en ook niet als straf o.i.d. bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Nelske ik begrijp jouw stand punt en die van Exposure.

Exposure zeg dat hij de handleiding gelezen heeft maar niet gevonden waar hij op zoek naar was.
Vervolgens gooi jij het draadje opslot met de rede dat hij eerst maar eens een normale post moest maken en de handleiding eens door moet nemen (wat hij al gedaan heeft). Kon je hem er niet op wijzen dat hij bepaalde info vergeten is te posten. De conf files die noodzakelijk zijn, die je nu wel in dit draadje vertelde. Misschien 15 seconden meer tik werk geweest maar dan was dit draadje niet nodig geweest.

Voor Exposure geld natuurlijk dat hij wel even iets meer moeite had kunnen nemen wat er fout gaat i.p.v. z'n klein stukje te schrijven. Daarbij komt het als je nog een newbie op gebied van een OS ben kan je niet zeggen dat alles goed staat bij jouw, anders had het wel gewerkt. Daarbij komt nog de sticky die bij NOS staat het meeste wel oplost als je een beetje verder kijk dan wat er staat geschreven.

Dit was just my € 0,01

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

We_Are_Borg zegt het zoals het is.

Als je als Mod eerst iemand (in dit geval de topicstarter) wijst op zijn "fouten" of aanduidt wat er nog mist in zijn vraag en hem dan vervolgens verzoekt dit met de edit-button toe te voegen aan zijn verhaal dan hoeven we minder van dit soort topics tegemoet te zien.
Verder zal dit het niveau van de vraagstelling alleen maar ten goede komen en als je een topic gaat lezen heb je meteen al de nodige informatie in het eerste stuk zonder dat je een hele rits aan reply's hoeft door te lezen.

*i2Paq vindt zowiezo dat de EDIT-button en de ShowTopic-button(?) een ondergeschoven kindje is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 25 april 2002 23:51 schreef Exposure het volgende:

[..]

OK, ik ben het wel grotendeels met je eens. Mijn opmerking over onbekwame modjes was een beetje overdreven en ook een beetje bedoelt om een reactie van jouw uit te lokken.
Doe dat dan niet meer. Wat jij nu schrijft is een 100% FAQwaardige omschrijving van de term "troll". Doordat users zo discusseren, heb ik soms weleens de neiging om ELKE discussie over slotjes maar te gaan sluiten (net zoals op de meeste kleine fora, het gaat op slot, geen discussie geen gezeik. Op GoT is er juist vrij veel discussie over. Dan werkt zo'n kutopmerking (anders kan ik 'm niet noemen) echt 100% averechts en ik ga ervanuit dat je dat niet meer zo in LA gaat zetten....

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 01:01 schreef we_are_borg het volgende:
Nelske ik begrijp jouw stand punt en die van Exposure.

Exposure zeg dat hij de handleiding gelezen heeft maar niet gevonden waar hij op zoek naar was.
Vervolgens gooi jij het draadje opslot met de rede dat hij eerst maar eens een normale post moest maken en de handleiding eens door moet nemen (wat hij al gedaan heeft). Kon je hem er niet op wijzen dat hij bepaalde info vergeten is te posten. De conf files die noodzakelijk zijn, die je nu wel in dit draadje vertelde. Misschien 15 seconden meer tik werk geweest maar dan was dit draadje niet nodig geweest.
Ik gaf al aan dat ik graag de stappen wilde zien die ondernomen waren en waar het precies fout ging. Kortom ik wijs/wees hem er al op dat hij bepaalde info vergeten was. Daarnaast zul je zien, dat het tikwerk mij geen ene fluit interesseert, aangezien mij vaak "verweten" wordt, dat mijn posts veel te lang zijn :P

M'n sluitmessages zijn over het algemeen tamelijk uitgebreid en vriendelijk. Het wil wel eens wat minder zijn. Nu is dit misschien zo'n geval. Tja dat er een topic van in LA is gekomen is nu ook niet echt een tegenargument. NOS-topics die in LA eindigen zijn bijna een unicum :o Als er nu elke dag/week een topic uit NOS in LA zou belanden, dan zou ik eens na gaan denken om het anders te doen. (als men dat al niet voor me gedaan had ;) )
Voor Exposure geld natuurlijk dat hij wel even iets meer moeite had kunnen nemen wat er fout gaat i.p.v. z'n klein stukje te schrijven. Daarbij komt het als je nog een newbie op gebied van een OS ben kan je niet zeggen dat alles goed staat bij jouw, anders had het wel gewerkt. Daarbij komt nog de sticky die bij NOS staat het meeste wel oplost als je een beetje verder kijk dan wat er staat geschreven.
Tja ik kan je verzekeren dat een gemiddelde bezoeker (ik heb het dus niet specifiek over Exposure hier) meer leert van een slotje, dan van altijd maar netjes de info eruit proberen te trekken en eigenlijk nooit tot een goede openingspost komende.
Op vrijdag 26 april 2002 10:42 schreef i2Paq het volgende:
We_Are_Borg zegt het zoals het is.

Als je als Mod eerst iemand (in dit geval de topicstarter) wijst op zijn "fouten" of aanduidt wat er nog mist in zijn vraag en hem dan vervolgens verzoekt dit met de edit-button toe te voegen aan zijn verhaal dan hoeven we minder van dit soort topics tegemoet te zien.
Verder zal dit het niveau van de vraagstelling alleen maar ten goede komen en als je een topic gaat lezen heb je meteen al de nodige informatie in het eerste stuk zonder dat je een hele rits aan reply's hoeft door te lezen.

*i2Paq vindt zowiezo dat de EDIT-button en de ShowTopic-button(?) een ondergeschoven kindje is*
Leuk, dat iedereen zo goed weet hoe je als mod moet handelen :o :)

Zoals ik hierboven al aangeef, leert men veel meer van een keer een topic op slot hebben staan. De eerst volgende keer dat je een topic opent denk je wel 2 keer na, terwijl als je alles keurig eruit blijft "trekken", dan zal men nooit veranderen. Niveau gaat itt wat jij zegt, juist alleen maar omlaag als je dergelijke topics open laat. De kans op offtopic replies/flames wordt/is een zogenaamd "minder" topic vele malen groter. Daarnaast zal zoals ik al zei een topicstarter de volgende keer beter nadenken voordat hij een topic opent. Dat zorgt juist voor een beter niveau :)

We zijn niet zo dom als we er soms misschien uit zien hoor ;)

Overigens geldt voor jouw opmerking "dan hoeven we minder van dit soort topics tegemoet te zien", hhetzelfde als wat ik hierboven ook al zei. Het is niet zo dat topics uit NOS hier dagelijks voorbij komen. Laten het er eens 10 in een jaar zijn en dan zit je denk ik al aan de hoge kant.

Overigens moet hier ook geen halszaak van gemaakt worden. We houden hier gewoon een discussie over een slotje. Een slotje waarin keurig aangegeven wordt, dat een goed nieuw topic zonder meer geopend mag worden :)
Pagina: 1