Laat ik als betreffende mod maar even mijn meningen ventileren

Op donderdag 25 april 2002 20:09 schreef Exposure het volgende:
[topic=477647/1/25]
Pfff
Plaats ik een topic met 'n netwerkvraag in Netwerk Troubleshooting, wordt ie verplaatst naar NOS??
Klopt. Het gaat hier om een programma dat onder GNU/Linux draait. Waar zullen voornamelijk de experts over GNU/Linux zitten die ook met dergelijke programma's werken? In NT of in NOS?

Kortom je bent er alleen maar mee geholpen in principe doordat het verplaatst wordt naar een forum waar je meer kans van slagen hebt.
Reden is mij niet helemaal duidelijk, maargoed. Daarna wordt ie dichtgegooid, met de mededeling dat ik de docs er maar eens op na moet lezen (al lang gedaan natuurlijk anders had ik het topic niet geopend

), en ik zou maar eens met een nieuwe post komen waarin ik vermeld wat ik al geprobeerd heb enzo.
Voordat ik hier op in ga, zou ik je willen vragen om [topic=319439] eens te lezen. Ik raad je aan om dat te doen voordat je de rest van deze reply leest.
NOS is een forum met een tamelijk grote actieve vaste kern. Het is een heel gezellig forum qua sfeer (blijkt wel uit de enquete). Mede door deze vaste kern en het modereerbeleid dat Jotti en ik er voeren, wordt er wel verwacht van de bezoekers dat vragen die er gesteld worden van een goed niveau zijn. Dat wil zeggen dat je in een post duidelijk aangeeft welke stappen je al ondernomen hebt (mis ik in je topic!). Daarnaast mis ik informatie als de inhoud van je (x)inetd.conf, logiles etc. etc. Ik kan nog wel even doorgaan daarover als het zou moeten. Allemaal vitale info om je goed en gericht verder te kunnen helpen. Je topic komt over als zijnde "Hey jongens ik doe alles goed, maar toch werkt het niet. Hoe komt dat?". Daar kunnen we gewoon niks mee. Dat is dus ook de reden dat hij op slot gegaan is.
Zoals reeds eerder opgemerkt is (terecht) zit er aardig wat verschil tussen de verschillende fora. Het is voor een modje van een ander forum dus ook niet altijd even makkelijk om te bepalen of een topic goed is (lees; recht heeft om open te blijven) in een ander forum. Zoiets heeft gewoon te maken met het niveau dat er op een bepaald forum is. Tja in NOS ligt dat nu eenmaal tamelijk hoog.
Verder geef ik je op het einde van het topic nog keurig netjes en vriendelijk de mededling dat je gerust een nieuw topic kunt openen, mits daarin de vraag op een juiste manier gesteld wordt met je juiste relevante info. Waarom moet hier dan nog een compleet LA topic aan besteed worden? De halve wereld is niet vergaan hoor.
Dit alles dus voor ik zelf fatsoenlijk antwoord heb kunnen geven. Was het niet handiger/slimmer geweest het topic gewoon open te laten en mij gewoon ff te vragen wat ik al dan niet geprobeerd heb voor hem meteen op slot te doen??? Erg vaag beleid...
Mjah, als ik je mededeel dat als we dat altijd zouden doen het niveau als een kaartenhuis in elkaar zou storten?
Ten eerste zou niet iedereen dat doen zoals jij het wel zou doen.
Ten tweede leer je er op deze manier veel meer van.
Ten derde maakt deze manier je niet lui (anders heeft men zoiets van "Och ze vinden het allemaal wel best. Als het niet goed is, dan lost men het wel voor mij op")
Daarnaast kwam enige reactie van jou natuurlijk ook wel heel erg laat.
Op donderdag 25 april 2002 20:27 schreef Exposure het volgende:
[..]
Nouja, vaag beleid dus

. Nieuwe post ga ik denkelijk straks ook wel doen, maar daar gaat het me eik niet zo om. Gaat me meer om onbekwame modjes.
Okee, die neem ik persoonlijk op omdat hij ook persoonlijk is!
Ik kan goed tegen kritiek. Mits gefundeerd. Waar ik niet tegen kan is mensen die ongefundeerd gaan lopen blaten, zonder daar goede argumenten over te geven. Je plaats nu een post (tot 2 maal toe), waarin je aangeeft dat ik onbekwaam ben. Kom dan met voorbeelden en goede fundamenten.
Als je zoiets zegt is er dus fundamenteel iets mis met mij in mijn huidige positie. Toch vreemd dat ik daar nooit enige andere meldingen over hoor. Als er mensen zijn die beter op de plaats van mod NOS thuishoren dan hoor ik dat graag. Nogmaals ik kan goed tegen kritiek, alleen kom dan niet met dergelijk geblaat, dat volkomen onderbouwwd is en ongefundeerd is. (Okee gefundeerd op slechts 1 slotje, waaruit jij blijkbaar op kunt maken dat ik een onbekwaam modje ben

)
Op donderdag 25 april 2002 22:49 schreef Exposure het volgende:
Mijn fout: Ik heb in de eerste post niet vermeld dat ik wel degelijk man pages ed. nagelezen heb. In mijn ogen is dit normaal, maar ik kan begrip opbrengen voor een mod die een niet vaak postende user een newbie vraag ziet stellen waarbij het lijkt alsof ie zelf niks geprobeert heeft, dichtgooid.
Toch vindt ik het geen goede zaak. Ik struikel vooral over het feit dat mij geen tijd is gegund in het topic te reageren. Niet iedereen is even GoT-addicted, en de mod had er naar mijn mening in dit geval goed aan gedaan de avonduren nog even af te wachten voor de thread op slot te doen.
Laat ik er verder maar mee ophouden, een excuses oid verwacht ik al lang niet meer, en hier nog verder op doorgaan is tijdsverspilling.
Okee, houdt hetgeen je nu in het begin zegt eens tegen hetgeen ik je hiervoor allemaal verteld heb. Ben ik dan nog steeds onbekwaam en had ik anders moeten handelen?
Verder vind ik niet dat ik degene ben die in dit geval een excuses aan hoeft te bieden. Tgf praat hiervoor over te snel handelen. Ik kan je verzekeren dat ik nooit te snel handel en beslissingen die ik neem altijd weloverwogen maak. zouden meer mensen moeten doen