Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus een Nikko radiografisch bestuurbaar autootje. Best cool ding, gaan nog best hard ook :). Probleem is dat de accu na 15 min echt wel leeg is :( Dan moet je m ook nog eens vet lang opladen (hele nacht ofzo) omdat t zo'n NiCd accu is.

Nou vroeg ik me af of je er ook andere accu's op aan kunt sluiten die wat langer meegaan. Weet iemand of het kan en welke ik dan beter kan gebruiken?

Zo ziet ie eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/bendix/nikkoaccu.jpg

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het ziet eruit als acht NiCad penlites van 650 MAh. Er zijn ook NiMh penlites te koop van 1800 MAh. Je moest die maar nemen en er zelf een accupak van maken.

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 13:53

BreeeZe

Devt

Als je een aantal LI-ion batterijen bij elkaar soldeerd die samen hetzelfde voltage hebben moet het ook kunnen.

Li-ion laden sneller op en hebben meer kracht, denk dat je ze bij een electronica zaak wel kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou idd best eens kunnen dat het gewoon 8 van die penlites zijn, maar hoe krijg ik dan de goede aansluiting eruit? En dan moet ik de hele tijd nieuwe batterypacks gaan knutselen, want opladen zal wel niet zo lekker gaan dan :P

Zoals je ziet ben ik niet zo bijster goed met elektronica enzo :P, dus of het moet kant en klaar zijn of helemaal uitgelegd enzo

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:40
Je hebt toch bij nikko van die batterij houders? Kun je gewoon je batterijen inleggen en dan eruit halen om te opladen etc. Werkt stuk makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 20:21 schreef jongentje het volgende:
Je hebt toch bij nikko van die batterij houders? Kun je gewoon je batterijen inleggen en dan eruit halen om te opladen etc. Werkt stuk makkelijker.
Zouden 8 gewone batterijen langer meegaan dan de accu die ik nu gebruik? En waar kan ik zoiets kopen?

Geld hoe meer mAh hoe langer de accu het volhoudt?

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 13:53

BreeeZe

Devt

Op donderdag 25 april 2002 20:27 schreef Bandiet het volgende:

[..]

Zouden 8 gewone batterijen langer meegaan dan de accu die ik nu gebruik? En waar kan ik zoiets kopen?
Op www.conrad.nl zag ik Lithium penlite batterijtjes:
Spanning 1,5 V/3000 mAh :P

€9.50 per 2

Kon alleen niet vinden of ze oplaadbaar zijn :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op donderdag 25 april 2002 20:27 schreef Bandiet het volgende:

[..]

Geld hoe meer mAh hoe langer de accu het volhoudt?
Gewone batterijen gaan inderdaad langer mee dan oplaadbare, maar je betaalt je blauw aan nieuwe. En hoe meer mAh, hoe langer hij het volhoudt. En ook hoe duurder hij is helaas. En je koopt ze bij een elektronicazaak, de Kijkshop, een bouwmarkt o.i.d.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 17:01
Op donderdag 25 april 2002 20:00 schreef polaris het volgende:
Het ziet eruit als acht NiCad penlites van 650 MAh. Er zijn ook NiMh penlites te koop van 1800 MAh. Je moest die maar nemen en er zelf een accupak van maken.
NiMh zou ik niet doen... Op zich zijn he hele goede batterijen, maar zo'n radiografisch autotje kan nog best wel wat stroom vergen... En daar is NiMh nou juist niet voor geschikt... Ze hebben wel een grote capaciteit, maar kunnen dat niet in korte tijd naar buiten werken...

Ze kunnen het wel, maar daarmee verkort je zeer sterk de levensduur... En das zonde van het geld... Ik zou gewoon NiCad nemen, en dan van een grote capaciteit... In penlite gaan ze ook al tot de 1200mAh (moet je wel goed zoeken)... Nu heb je er 650mAh in zitten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 23:08 schreef Banzi het volgende:

[..]

NiMh zou ik niet doen... Op zich zijn he hele goede batterijen, maar zo'n radiografisch autotje kan nog best wel wat stroom vergen... En daar is NiMh nou juist niet voor geschikt... Ze hebben wel een grote capaciteit, maar kunnen dat niet in korte tijd naar buiten werken...

Ze kunnen het wel, maar daarmee verkort je zeer sterk de levensduur... En das zonde van het geld... Ik zou gewoon NiCad nemen, en dan van een grote capaciteit... In penlite gaan ze ook al tot de 1200mAh (moet je wel goed zoeken)... Nu heb je er 650mAh in zitten...
Oke dan ga ik op zoek naar NiCad batterijen, met een grote capaciteit. Kan iemand mij dan nog vertellen waar ik zo'n batterijhouder kan kopen, zodat ik niet hoef te tapen? Moet ik dan in electronicazaak zijn of bouwmarkt ofzo? Of bestaan er ook gewoon kant en klare Nicad accu's van >1200mAh?
Pagina: 1