Toon posts:

Drie consoles echter maar 1 rgbaansluiting :(

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok het verbaast me dat nog niemand eerder hier geen vraag over gesteld heeft dus dan ik maar. Ik had dus al een ps2. Echter na een tijdje hoorde ik van de blaze ultimate scart kabel waarmee je een hogere resoltie kunt spelen (scheelt echt stukken!!!) en deze moet je dan aansluiten op je RGB aansluiting van je tv. Nog geen problemos tot nu toe dus.

Maar nu heb ik dus gister een xbox gekochgt en volgende week een gamecube en je raad het al, deze zullen ook wel een mooier beeld geven als je ze via rgb aansluit. Maar ik heb maar 1 rgb aansluiting op mijn tv en om nu de hele tijd te gaan zitten wisselen heb ik geen in.

Dus weet iemand of er een soort van rgb verdeeldoos te koop is? Dus geen normale scart verdeler maar een verdeeldoos die rgb signaal ondersteunt en doorgeeft. En geen verwijzing naar het xbox of ps2 topic of zo want die lopen er al honderden. En ja ben al naar verschillende winkels geweest en gevraagd maar werd er niet echt wijzer van

ps. weet iem het verschil tussen de blaze ultimate scart set en de advanced scart kabel voor de xbox? ervaringen?

ps 2. weet iem hoe het rgd gebeuren bij de cube zit. wat voor kabel zit er bijv. standaard bij? en zijn er al aankondingen van een rgb scart kabel voor de cube? ervaringen?

SORRY VOOR DE LANGE POST

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 19:56 schreef Benny Hill het volgende:
Ok het verbaast me dat nog niemand eerder hier geen vraag over gesteld heeft dus dan ik maar. Ik had dus al een ps2. Echter na een tijdje hoorde ik van de blaze ultimate scart kabel waarmee je een hogere resoltie kunt spelen (scheelt echt stukken!!!) en deze moet je dan aansluiten op je RGB aansluiting van je tv. Nog geen problemos tot nu toe dus.
Een TV gaat toch maar tot 800xnogwat? Of zeg ik nou wat heel doms? :?

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Welke resolutie ik nu speel weet ik niet (d8 dat tv idd maar 640 x 480 aankunnen) Maar ik weet wel dat het beeld stukken scherper is via een rgb aansluiting. Iedereen die gamed via rgb weet waar ik het over heb!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

BreeeZe

Devt

er zijn bij de betere elektrozaak van die scart verdeel doosjes te koop, ik heb er ook 1, gebruikte hem bij een ps1 met een RGB-scart, werkte prima

ik heb er 1 met knopjes om te schakelen, koste geloof ik iets van FL40,-

Je heb ze geloof ik ook die automatisch schakelen als je een apparaat aan zet

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op donderdag 25 april 2002 19:59 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Een TV gaat toch maar tot 800xnogwat? Of zeg ik nou wat heel doms? :?
Op donderdag 25 april 2002 20:19 schreef Benny Hill het volgende:
Welke resolutie ik nu speel weet ik niet (d8 dat tv idd maar 640 x 480 aankunnen) Maar ik weet wel dat het beeld stukken scherper is via een rgb aansluiting. Iedereen die gamed via rgb weet waar ik het over heb!
De TV resolutie is niet zoals de PC monitor resolutie, de res van een TV zit tussen 640x480 en 800x600... wat de preciese res is weet ik nie meer :P

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 19:56 schreef Benny Hill het volgende:

Maar nu heb ik dus gister een xbox gekochgt en volgende week een gamecube en je raad het al, deze zullen ook wel een mooier beeld geven als je ze via rgb aansluit. Maar ik heb maar 1 rgb aansluiting op mijn tv en om nu de hele tijd te gaan zitten wisselen heb ik geen in.

Dus weet iemand of er een soort van rgb verdeeldoos te koop is? Dus geen normale scart verdeler maar een verdeeldoos die rgb signaal ondersteunt en doorgeeft. En geen verwijzing naar het xbox of ps2 topic of zo want die lopen er al honderden. En ja ben al naar verschillende winkels geweest en gevraagd maar werd er niet echt wijzer van

ps. weet iem het verschil tussen de blaze ultimate scart set en de advanced scart kabel voor de xbox? ervaringen?

ps 2. weet iem hoe het rgd gebeuren bij de cube zit. wat voor kabel zit er bijv. standaard bij? en zijn er al aankondingen van een rgb scart kabel voor de cube? ervaringen?

SORRY VOOR DE LANGE POST
sorry maar een klein vraagje :D waarom moet je 3 consoles hebben????? man dat kost handen vol geld :)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:21 schreef SaURoN het volgende:

[..]

sorry maar een klein vraagje :D waarom moet je 3 consoles hebben????? man dat kost handen vol geld :)
hij kon niet kiezen :P

[edit en offtopic] benny hill is saai (de comediant dan) een beetje een mr. bean :r [/edit en offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja wie werkt heeft wat (zeggen ze toch). En ik ben saai??? tja jij zegt het.... je hoeft ook geen antwoord te geven op mijn thread hoor

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij de gamecube zit standaard een RGB kabel met scart convertor (zat ook al bij de N64).

Ik ben ook op zoek naar een scart verdeler voor vijf apparaten, PS, N64, GC, Digicam, en soms een PS2

heb wat gevonden: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0204095271019819082&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=123016&TK_PAR[MEDIUM]=

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

die scart verdelers en meer van dat soort zooi verkopen ze bij Radio Modern

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Op donderdag 25 april 2002 21:19 schreef White Dust het volgende:

[..]

[..]

De TV resolutie is niet zoals de PC monitor resolutie, de res van een TV zit tussen 640x480 en 800x600... wat de preciese res is weet ik nie meer :P
720x576

:z

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb iets nog veel leukers: ik heb een tv met alleen een coax aansluiting, heb hem al eens opengemaakt, en ik vond een scart aansluiting, helemaal blij, getest, werkt het niet (krijg de zender niet gevonden waar ie op zit). De rede voor deze ellende is dat het een 2dehandsje is die ergens van een centerparcs afkomt (stond eerst bij ons in de woonkamer, maar toen we een echte tv kregen (JVC breedbeeld) werd ie op zolder gedumpt waar ik hem vond toen ik op speurtocht ging naar een tv voor m'n ps2. Maar ik dus een coax-kabel gekocht en maar lekker ps2'en, nu zit ik te overwegen een cube te kopen (ik kan er sowieso al 1tje lenen van m'n werk), maar nu nog zien dat ik hem werkend aan m'n tv krijg zonder steeds het kabelwissel systeem...
Moraal van het verhaal: ben blij met je ene scart aansluiting, ik zit met wazige coax te spelen :'(

Verwijderd

Ares, heb je een Solera?

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Op de markt kan je gewoon een scart verdeeldoosje kopen voor €7,50 ofzo :z

Passen 3 of 5 scartkabeltjes in. Als je een redelijke TV hebt heb je (bijna) geen signaalverlies bij het doosje met 3 aansluitingen. Gewoon dus ff bij een electronicakraampje op de markt kijken.

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 13:47 schreef Ares het volgende:
ik heb een tv met alleen een coax aansluiting, heb hem al eens opengemaakt, en ik vond een scart aansluiting, helemaal blij, getest, werkt het niet (krijg de zender niet gevonden waar ie op zit).
Toch gewoon via knopje AV op je afstandsbediening!?? :?

• Ares
Op vrijdag 26 april 2002 13:51 schreef jikjik het volgende:
Ares, heb je een Solera?
Nope, een Finlux. Ik kon de originele afstandsbediening ook niet meer vinden (zal ooit wel uit elkaar zijn gevallen). Daarom gebruik ik zo'n universeel ding, waar dus geen av-knopje op zit (geloof me ik heb ze allemaal gehad :)).

Verwijderd

[..]

uhm ik heb op 3 mei een dreamcast, psx en een gamecube naast elkaar staan en ben ook op zoek naar zo`n apparaatje :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Op zondag 28 april 2002 12:26 schreef Ares het volgende:

[..]

Nope, een Finlux.
Hmm das mijn Nickname in Strike Force wereld :D
[R&B]FINLUX

Verwijderd

Ook een vraagje:

Waar kan je zo'n blaze ultimate scart kabel kopen en hoeveel kost dat ongeveer ? Misschien moet ik er dan ook maar eentje aanschaffen :)

• Ares
Op zondag 28 april 2002 13:51 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Hmm das mijn Nickname in Strike Force wereld :D
[R&B]FINLUX
Lol, koop iig nooit een tv van dat merk...

• Albinoraptor
Op zondag 28 april 2002 15:39 schreef Ares het volgende:

[..]

Lol, koop iig nooit een tv van dat merk...
Heb ik al :P

En waarom zou ik er niet eentje moeten kopen, heb hier geen problemen ermee hoor.

Verwijderd

Topicstarter
LOL ik heb gister bij Megapool voor 8 euro een scart box gehaald die dus 1 scart aansluiting splitst naar 3 aansluitingen. Deze aangesloten op de rgb aansluiting en werkt perfect. Mijn ps2 met ultimate scart cable geeft nog steeds erg scherp beeld. Ga er van uit dat wanneer ik een rgb kabel voor mijn xbox heb deze ook gewoon scherp beeld geeft.
Rgb kabels voor cube, ps2 en xbox kun je kopen bij www.psxshop.nl
Zit er nog verschil tussen de advances scart cable (de officiele kabel van microsoft zelf) en die van blaze?

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
In dat ding kunnen geen rgb scart stekkers als ik het zo eens bekijk, alleen maar tulpstekkertjes...

edit:
spelfout..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iem trouwens al ergens rgb kabels voor de cube gezien?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19
Ook een vraagje: Ik heb een nieuwe Sony 100hz TV gekocht, dat ding heeft 3 scart ingangen achterin, maar slechts een daarvan lijkt RGB signaal door te geven. Op de andere twee Scart poorten is het beeld van PS2 en DVD speler veel minder. Weet iemand hoe dit zit?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ares
Op zondag 28 april 2002 15:48 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Heb ik al :P

En waarom zou ik er niet eentje moeten kopen, heb hier geen problemen ermee hoor.
Hehe, welke idioot neemt als nick nou z'n tv-merk *D
Mijn ervaringen met die tv is niet zo goed, daarom zou ik er geen kopen, maar aangezien ik deze ook niet gekocht heb (zie post hier boven) mag ik eigenlijk niet zeuren...

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 16:45 schreef s_roubos het volgende:
Ook een vraagje: Ik heb een nieuwe Sony 100hz TV gekocht, dat ding heeft 3 scart ingangen achterin, maar slechts een daarvan lijkt RGB signaal door te geven. Op de andere twee Scart poorten is het beeld van PS2 en DVD speler veel minder. Weet iemand hoe dit zit?
Das normaal als een tv meerder scart aansluitngen heeft is er meestal maar 1 rgb. (weet ook niet waarom is gewoon zo)
Aleen in heel dure topmodellen wil het soms wel eens zo zijn dat ze allemaal rgb zijn.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

edit:

nevermind :)

• Albinoraptor
Op zondag 28 april 2002 18:33 schreef Ares het volgende:

[..]

Hehe, welke idioot neemt als nick nou z'n tv-merk *D
Nou ik was die dag niet echt inspiratie vol, voor effe nep nick, maar toen was aan het kloten en teon vroegen ze me voor een clan, en dus zo is het ontstaan :P

• Ares
Op zondag 28 april 2002 19:18 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]

Nou ik was die dag niet echt inspiratie vol, voor effe nep nick, maar toen was aan het kloten en teon vroegen ze me voor een clan, en dus zo is het ontstaan :P
Ik heb nog ff een klein vraagje: als jij je tv op het scart-kanaal zet, en je drukt op dat knopje waarmee je laat zien welk 'achterliggend kanaal' (hz van de zenders anders) je dan krijgt te zien...
Ik hoop dat je me snapt, en me kan helpen, thx alvast!

Verwijderd

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0206091771020011776&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=123015&TK_PAR[MEDIUM]=

Die 'box heeft maar 1 rgb-ingang (ingang c om precies te zijn) dus daar heeft de topic starter niets aan.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 17:26

star-saber

Ryzen

ik heb hierzo nu hetzelfde probleem
Xbox RGB
Ps2 RGB
en sinds vandaag een dreamcast

en nergens een multi scart met 3x RGB :(

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 20:04

DFY

Sja...

Iemand? Ik zoek dus ook een RGB (dus gewoon alle aders bezet) Scart switch box, want met o.a. een DVD speler, Xbox, PS2 en GC past het allemaal niet meer. Liefst autoswitching... Maar wel 1 met hoge kwaliteit, want ik heb niet voor niets dure kabels voor al die apparaten gekocht.

• Ares
[Subtiel schopje]

Albinoraptor? Plz Help!

• Johnny

Johnny

Op zondag 28 april 2002 16:24 schreef finnyhut het volgende:

[..]

In dat ding kunnen geen rgb scart stekkers als ik het zo eens bekijk, alleen maar tulpstekkertjes...

edit:
spelfout..
Je kan bij conrad ook scart versies kopen. Ik gebruik de tullipstekkers omdat de video in mijn TV gaat en de 2 AUDIO in mijn speakers.
Heeft iem trouwens al ergens rgb kabels voor de cube gezien?
Bij de Eplaza achter de toonbank. Moet je wel een 60hz televisie hebben als je het effect wilt zien.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

M'n ma kwam vandaag met dit thuis:

Afbeeldingslocatie: http://pisvlek.net/angel/scart.jpg

• star-saber

star-saber

Ryzen

en werkt het ?
dat wil ik wel weten

Verwijderd

Ja hoor, het werkt ;)

• star-saber

star-saber

Ryzen

alle 3 rgb ?

Verwijderd

Ik heb mijn X-Box & Dreamcast erop aangesloten en het werkt prima!

• BDT
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

Uhh dude, ik heb nu een Dreamcast, GameCube, Xbox en PS2 op 1 televisie staat. Verder nog een Saturn, MegaDrive en MasterSystem. Enne, nu nog alles tegelijk aangesloten hebben.....

Sega till I die!

• star-saber

star-saber

Ryzen

Op vrijdag 03 mei 2002 00:10 schreef SnArK het volgende:
Ik heb mijn X-Box & Dreamcast erop aangesloten en het werkt prima!
waar komt het kassie vandaan ?

• Johnny

Johnny

IK heb dus vandaag deze gehaald bij de Brammetje Dump:
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/350/M1/350153M1.JPG

Ik vind hem een beetje tegevallen, hoewel er 2 RCA outputs zitten kan ik er maar 1 laten werken. Ik had eigenlijk gewild dat ik de verschillende input apparaten zou kunnen schakelen tussen mijn outputs, dus: N64 op TV, GC op Monitor en andersom, maar dat kan dus niet... ik ga hem omruilen voor een RCA versie want ik kom ook scart convertors tekort.

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 11:23
Op donderdag 02 mei 2002 17:19 schreef SnArK het volgende:
M'n ma kwam vandaag met dit thuis:

[afbeelding]
Ik heb ook nog zo'n ding thuis liggen, maar die gaf storing op mijn TV (Vage lijnen die over het beeld liepen).

Heb toen maar zo'n kastje gekocht die je met schakelaars kan omzetten, op die manier worden de kanalen fysiek gescheiden van elkaar en heb je veel minder kans op storing.

Pagina: 1