[JVC] CD speler kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 1.106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-12 21:55
ik heb een JVC micro component system UX-A4. een oud modelletje :)

het is een setje van ongeveer 24X13
je kan hem op 2 manieren ergens plaatsen:

• op elkaar
• naast elkaar

het zijn dus eigenlijk 2 componenten die met een snoertje met elkaar verbonden zijn :o maar het is wel 1 set.

nu is mijn CD speler daarvan kapot ( :'( )
alles doet het nog, tuner en tape maar de cd doet het niet meer. hij gaat nog wel open, maar als ik op "play" druk doet ie nix. Als ik het bakje open doe en er een cd in leg en vervolgens het contact pennetje indruk gaat de cd ook niet draaien.

ik ben niet zo technisch op dat gebied maar weet iemand wat het zou kunnen zijn?
ik voel er toch vrij weinig voor om het open te schroeven, maar als dat moet, dan moet het..... zucht :z

hij is ongeveer 4 jaar oud

Verwijderd

Denk dat je een nieuwe moet kopen want die dingen zijn nie zo makkelijk te maken ;(

Verwijderd

hij spint ook niet meer up ?
doet ie meestal alleen als de laser de cd ziet liggen
dus de kans zit dr in dat de laser of niet meer werkt of gewoon gruwelijk goor is

• internetinfo
hij spint niet meer op nee en de laser heb ik al schoongemaakt met daarvoor bestemde spulletjes :)

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 19:56 schreef internetinfo het volgende:
hij spint niet meer op nee en de laser heb ik al schoongemaakt met daarvoor bestemde spulletjes :)
gaat de laser nog wel aan ?
kan je zien als je dr boven hangt zie je heeel donker een klein beetje rood licht ook al is de laser infrarood
dus niet recht dr in kijken

• internetinfo
als ik naar de laser wil kijken mag er dus geen cd in zitten anders zie ik nix. En ik denk niet dat de laser aangaat als er nix inzit :?

ik zie iig niets ;(

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:01 schreef internetinfo het volgende:
als ik naar de laser wil kijken mag er dus geen cd in zitten anders zie ik nix. En ik denk niet dat de laser aangaat als er nix inzit :?

ik zie iig niets ;(
nou laser gaat altijd ff aan als je het setje aan zet
dus als je hem aanzet terwijl je kijkt moet ie heel ff aan gaan

• internetinfo
ff geprobeert en dat is heel slecht voor mijn deurtje (wat naar boven open gaat) want dat blijft open als je hem uit doet maar als je hem aan doet wil ie dicht.

als ik hem tegen houd zie ik de laser niet aan gaan

conlcusie: laser is fucked up :?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:08 schreef internetinfo het volgende:
ff geprobeert en dat is heel slecht voor mijn deurtje (wat naar boven open gaat) want dat blijft open als je hem uit doet maar als je hem aan doet wil ie dicht.

als ik hem tegen houd zie ik de laser niet aan gaan

conlcusie: laser is fucked up :?
die kans zit er inderdaad in normaal gezien moet ie altijd aan gaan zogauw je het setje aanzet omdat ie dan gaat kijken of dr iets in het laadje ligt normaal gesproken kan je het vermogen van die laser iets by stellen op het loop werk maar als ie helemaal niets doet dan houd dat ook op natuurlijk

• internetinfo
nee hij doet verder nix, alleen maar rukken en trekken om dat laadje dicht te krijgen.
normaal gesproken kan je het vermogen van die laser iets by stellen
hoe bedoel je dat?

[off-topic]
het valt me trouwens op dat jij de enige bent die reageert :?
[/off-topic]

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:14 schreef internetinfo het volgende:
nee hij doet verder nix, alleen maar rukken en trekken om dat laadje dicht te krijgen.
[..]

hoe bedoel je dat?

[off-topic]
het valt me trouwens op dat jij de enige bent die reageert :?
[/off-topic]
nou normaal wordt een laser diode na een paar 1000 uur wat minder fel en dan kan je door hem iets meer Miliamperage te geven hem nog voor een paar 100 aan de gang krijgen tot ie er helemaal mee uit scheid

ja de rest ligt te pitten denk ik ofzo ?

• internetinfo
ik heb hier nog wel een oude CD-ROM speler, als ik die laser eruit sloop kan ik die dan in mijn setje plaatsen :?

ut is maar een vraag

het lijkt mij simpeler dan dat jij zei met wat meer ampere :)

met comps ben ik goed, met audio nou eenmaal niet :z

Verwijderd

hmm, gaat de cd ook niet spinnen? of staat er naar een paar keer spinnen "no cd" op de display dan is het amen met de laser, op de onder knat van de laser zit mestal een klein instel-pot metertje je kna het proberen om het iets je naar reghts te draaien !!doe dit alleen als de simtonen die boven staan over 1 komen anders breng je extra schade aan!!

Verwijderd

mm nou het hangt er vanaf eigenlijk kan je de laser wel over zetten maar voor audio cd spelers heb je 2 verschilende loop werken

sony en philips

grote verschil is dat ik meen sony (maar kan ook anders om zijn )

gebruikt een aparte laser en een ontvanger maar philips heeft een laser diode gemaakt waar de ontvanger al ingebouwd zit en die kan je dus niet vervangen omdat ie niet past dan maar goed is een kwestie van kijken

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:22 schreef Egberttheone het volgende:
hmm, gaat de cd ook niet spinnen? of staat er naar een paar keer spinnen "no cd" op de display dan is het amen met de laser, op de onder knat van de laser zit mestal een klein instel-pot metertje je kna het proberen om het iets je naar reghts te draaien !!doe dit alleen als de simtonen die boven staan over 1 komen anders breng je extra schade aan!!
dat zij ik net dus ook al

• internetinfo
zoals ik al gezegt had: de CD gaat niet spinnen en als ik er een cd in doe geeft ie 000000000000 aan.
ik denk dat ie bedoelt dat ie het niet kan lezen :z

ik ga hem zo toch maar ff openmaken en dan zal ik wel ff posten wat ik zie en over dat potmetertje

edit:

er zit trouwens nog zo'n stickertje op dat er lasers in zitten, moet ik daarvoor uitkijken :?
en kan ik als ik de stroom eraf heb hem direct open schroeven?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:26 schreef internetinfo het volgende:

[..]

zoals ik al gezegt had: de CD gaat niet spinnen en als ik er een cd in doe geeft ie 000000000000 aan.
ik denk dat ie bedoelt dat ie het niet kan lezen :z

ik ga hem zo toch maar ff openmaken en dan zal ik wel ff posten wat ik zie en over dat potmetertje
ja beter nog als het kan post ff wat pic's

• internetinfo
ik heb geen digi cam noch web cam

ik kan hem wel op de scanner leggen, maar ik denk niet dat de kwali dan zo goed is :)

lees mijn edit van mijn 1 a laatste post trouwens ook nog ff

Verwijderd

ahh van die stickertjes hoef je je niks aan te trekken die laser die dr in zit is een 5 mw max
maar uit de lens komt nog geen 1mw dus niet schadelijk mits dat je natuurlijk niet de heletijd in dat ding gaat zitten staren hih

ja je zou hem eventueel op de scanner kunnen leggen maar met een beetje beschrijving lukt het ook wel denk ik heb al zo veel van die dingen gezien

• internetinfo
'k zal ff kijken of dat scannen lukt....

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 20:37 schreef internetinfo het volgende:
'k zal ff kijken of dat scannen lukt....
das goed joh zal eens kijken of ik zo snel ff een plaatje kan regelen van die laser diodes zodat je weet waarnaar je moet zoeken

normale laserdiodes zien dr zo uit
Afbeeldingslocatie: http://got-shops.com/mi-lasers/echocart/images/SLD6501.JPG

die zijn ongeveer 5 mm en die andere zijn 9 mm breed

• internetinfo
je moet nog ff wachten want ik ben weer eens zo slim geweest om de drivers van me scanner kwijt te zijn |:(

het gaat om de trust easyscan 9600

hang on a sec...

Verwijderd

okido

• internetinfo
oke, ik heb hier een front pic zodat je weet waar het over gaat.

dit is dus "het cd-speler deel" de andere helft is dus de cassette deck

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3016201439

Verwijderd

best leuk setje ;)

nou is het vrij makkelijk om de laser te vinden als je boven op het loopwerk van de cd kijkt dan zit daar in het midden de leeskop die over die 2 railsje heen en weer kan bewegen

en nou zit meestal aan de onderkant daarvan de laserdiode of aan de zijkant varieerd een beetje maar meestal zit de laserdiode of zo'n flexibel stukje pcb als dat het geval is dan kan je hem niet vervangen zit ie nou op een gewoon printje dan wel

Verwijderd

kijk zo iets zou dr in moeten zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.repairfaq.org/sam/kssld.gif

alleen deze is van sony dus by philips zit dr een grote in
Afbeeldingslocatie: http://www.repairfaq.org/sam/kss361a.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.repairfaq.org/sam/cdkssp.gif

en zo werkt het normaal gesproken

• internetinfo
gvd :(

heb ik hem opengemaakt zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2380445684

een beetje brak maar je kan het zien.
ik kom er dus niet bij.
en aan de andere kant ook niet.
best leuk setje ;)
reken maar, komt relaxte bas uit als je active hyper-bass aan zet :9~

Verwijderd

ja das altijd heel fijn by dat soort setjes dat je nergens by kan maar als het goed is kan of de achter kant of het bovenste gedeelte er ook van af aan de zij kant zitten vast ook nog wat schroefjes

• internetinfo
dat heb ik ook allemaal los gehaald (er liggen hier nu overal schroefjes) maar dan haal je er een hele "bay" uit, netzoals bij je HDD of floppy. en dat ding kan er niet af :'(

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:16 schreef internetinfo het volgende:
dat heb ik ook allemaal los gehaald (er liggen hier nu overal schroefjes) maar dan haal je er een hele "bay" uit, netzoals bij je HDD of floppy. en dat ding kan er niet af :'(
mm vreemd by de meeste kan je zeg maar het cd gedeeltje dr uit tillen of schuiven

• internetinfo
ik zet het kapje er nu weer ff op, zonder schroefjes, misschien doet ie het wel in 1 keer :D

edit:

nee :'(

Verwijderd

hihi ja heb wel vreemdere dingen gezien dus je weet maar nooit

• internetinfo
het is toch ook altijd zo dat als je met je vinger op de laser gaat "staan" je hem zo heen en weer moet kunnen schuiven :?

dan kon wel bij mijn playstation (1)
die laser was ook kapot, ik heb hem een paar keer heen en weer geschoven en hij deed het weer.

[off-topic]
* internetinfo heeft nu een Ps2 en dan kan het niet meer
[/off-topic]

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12 22:47

Beurlap

Kak!

Hmm, ik heb een een JVC miniset waarvan de cdspeler het wel doet maar niet goed. Hij spint op je hoort'm zoeken hij ziet hoe lang de totale lengte van de cd is Maar hij kan 9 van de 10 keer het begin van de tracks niet vinden. Als ik er een schoonmaakcd (met van die borsteltes aan de onderkant) in gooi en die met veel gepiel aan de gang krijg dan doetie de volgende cd die ik erin gooi perfect, de cd daarna al weer wat minder en daarna is het weer hetzelfde liedje. Zou daar ook dat draaien aan het potmetertje voor helpen?

Verwijderd

ja vaak kan dat wel inderdaad maar hangt er beetje vanaf hoe dat ding vooruit bewogen wordt als ie met een worm wieltje vooruit wordt bewogen dan kan je hem met de hand niet bewegen dus kan best hoor

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:22 schreef Beurlap het volgende:

[..]

Hmm, ik heb een een JVC miniset waarvan de cdspeler het wel doet maar niet goed. Hij spint op je hoort'm zoeken hij ziet hoe lang de totale lengte van de cd is Maar hij kan 9 van de 10 keer het begin van de tracks niet vinden. Als ik er een schoonmaakcd (met van die borsteltes aan de onderkant) in gooi en die met veel gepiel aan de gang krijg dan doetie de volgende cd die ik erin gooi perfect, de cd daarna al weer wat minder en daarna is het weer hetzelfde liedje. Zou daar ook dat draaien aan het potmetertje voor helpen?
nou die schoonmaak cd's zijn niet zo super kan je beter zelf doen met een zacht doekje of een watten staafje ofzo en als ie het dan nog niet doet kan je hem proberen by te regelen

• internetinfo
maar klinkt het als een kaduke laser of moet ie alleen wat bijgesteld worden?

ik weet niet of jullie Duchateau kennen, da's een elektro reparatie zaak, maar als ie alleen bijgesteld hoeft te worden breng ik hem daar wel ff heen. kost ongeveer €20

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:27 schreef internetinfo het volgende:
maar klinkt het als een kaduke laser of moet ie alleen wat bijgesteld worden?

ik weet niet of jullie Duchateau kennen, da's een elektro reparatie zaak, maar als ie alleen bijgesteld hoeft te worden breng ik hem daar wel ff heen. kost ongeveer €20
tja zoals ik al zij als ie het nog doet dan moet je dta kunnen zien door boven op de lens te kijken en hem dan aan te zetten dan moet de laser ff gaan branden

• internetinfo
ik weet wat je bedoelt, dat doet mijn discman ook, heb ik net ff gekeken :)

hoe duur is dat? zo'n nieuwe laser laten plaatsen?

ik weet wel dat je voor min €200 al een nieuwe hebt, maar dit is toevallig wel topkwaliteit.

vergelijk het met:

je ziet toch ook af en to een BMW of Mercedes langs de weg staan :)

Verwijderd

tja laat ik het zo zeggen de kans dat ze de moeiten willen doen om die diode van de flexy pcb af te krijgen is klein omdat die pcb meteen smelt zogauw je dr een soldeerbout tegen houd

en dan moet het natuurlijk ook nog aan de laser zelf liggen wat we op het moment ook niet 100 % zeker kunnen zeggen al lijkt het er wel op

• internetinfo
dus het lijkt erop dat * internetinfo maar moet gaan sparen?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:34 schreef internetinfo het volgende:
dus het lijkt erop dat * internetinfo maar moet gaan sparen?
ik ben dr bang voor inderdaad meeste bedrijven vragen al vrij veel kosten alleen al voor het kijken dus dat tikt toch behoorlijk door

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12 11:42
Wel, misschien is de laser stuk, maar die conclusie wordt wel erg vlug getrokken. Die dingen gaan niet zo gauw kapot. Om te kijken wat 't nu wel is zul je hem toch helemaal uit elkaar moeten halen.

Aan de hand van deze FAQ kun je het probleem proberen te vinden:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_cdfaq.html

Heb ik mijn 14 jaar oude cd speler mee kunnen maken. Vanaf hoofdstuk 6 is die FAQ voor jou wel van belang.

• internetinfo
en het beroerde is, hij heeft geen AUX
dus ik kan mijn discman er niet op aansluiten zodat ik nog een beetje relaxt geluid heb :'( :'(

nu moet ie in "wie kan deze hardware nog gebruiken" :'(

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 21:37 schreef JAVA-Doctor het volgende:
Wel, misschien is de laser stuk, maar die conclusie wordt wel erg vlug getrokken. Die dingen gaan niet zo gauw kapot. Om te kijken wat 't nu wel is zul je hem toch helemaal uit elkaar moeten halen.

Aan de hand van deze FAQ kun je het probleem proberen te vinden:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_cdfaq.html

Heb ik mijn 14 jaar oude cd speler kunnen maken. Vanaf hoofdstuk 6 is die FAQ voor jou wel van belang.
yep sams repair faq kan eventueel nog een oplossing bieden

• internetinfo
moet ik morgen als ik wat helderder ben maar eens goed doorlezen :)

* internetinfo gaat zo :z :z want heeft morgen om 9.00 tentamen winkunde

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12 22:47

Beurlap

Kak!

Op donderdag 25 april 2002 21:25 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

nou die schoonmaak cd's zijn niet zo super kan je beter zelf doen met een zacht doekje of een watten staafje ofzo en als ie het dan nog niet doet kan je hem proberen by te regelen
...Dat jvc ding is 1 blok en de cd speler zit helemaal onderin ;( Dan moek dus dat hele ding uit mekaar slopen?

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

Flarrestein

Superworm Jim

Als je cd niet gaat spinnen betekend dat niet dat je laser verrot is. Je laser gaat pas aan als je cd op toeren is.

Er is waarschijnlijk wat meer aan de hand.
Kortom, breng hem bij de lokale hobby-bob en laat hem fixen.
Nieuwe laser + loopwerk kost je zo'n 100 - 125 eurojopen.

HIER !!! PAK AAN

• internetinfo
kijk hier eens naar.
dat is de/het profile van subgrafix3d

en dan bij Studierichting en Hobbies en interesses

denk toch dat hij het wel weet :?

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

Flarrestein