Toon posts:

[DJ] Dubbele CD-Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ben een ongelooflijke muziekfanaat, en wou een beetje vrijetijds DJ-en gaan doen. Vinyls en turntables zijn me ietwat te duur, al draait het ongelooflijk lekker :)
Ik heb dus besloten om een dubbele cd-speler aan te schaffen, maar ik heb geen enkel idee welke!

Budget is iets van een 700 € (liefst minder :) )
Nu had ik de volgende in m'n hoofd:
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/catalog/d1106.jpg

Main Features:
8 times oversampling 1bit D/A converter
Instant start within 10 msec (sound is produced im- mediately when the PLAY-button is pressed)
Seamless loop (uninter-rupted loop playback)
Auto cue Realtime cue Frame search
4 different speed scan The BMP adjustment range with the pitch slider can be set to +/- 8%, +/- 12 % and +/- 16% Pitch display 10 number buttons for direct track access 30 programmable tracks 10 cue points can be memorized
Digital output RCA coaxial Relay playback (using the control-jack) Built-in beatcounter Large bright LCD 60 seconds transport protection Auto-protection (after 15 minutes with no activity in pause mode, he laser- diode will be turned off).

Special features:
Recall button: allows you to cue any of the 10 memory CUE points that have been previously set.
Counter button: tap this button to determine the BPM
Out /Exit: stops a music loop. The player will start to loop continious until you press this button again to exit.
Reloop button: if a loop has been made and you have hit the exit button, press this button to enter the loop again. To exit loop press OUT/EXIT.
IN/R.Cue: This allows you to set the cue point without stopping the playback. This button also sets the beginning of a seamless loop.

=> Deze kost iets van een 665€ op www.new-line.nl , kan iemand me deze aanraden? Of heeft iemand andere voorstellen?
=> Ik heb ook nog een mengpaneeltje nodig... Iemand?

Verwijderd

ziet er wel stoer uit

ligt er ook vooral aan wat jij vind om te gebruike eigenlijk moet je hem ff proberen

want feeling in je apparate gaat boven kwaliteit bv.
als jij emt een elcheapo mixer gruwelijk goed overweg kan en met een dure niet dan meot je die goedkope gewoon pakke

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk antwoord :)
Kvind em ook wel lekker uitzien, maar misschien dat iemand hier iets positief/negatief over te zgegen had. Met het materiaal waar ik al mee gedraaid heb, krijg ik de indruk dat het verschil tussen duur (lees: zogezegd goed) materiaal en goedkoper (lees: zogezegd minder goed) miniem is.

Nu ja, ik had toch graag wat meningen gehad over dit din, en eventueel een goede suggestie voor een mixertje!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 14:50
ik kan je alvast vertellen dat DAP zooi nou niet echt bepaald gewilt is in de DJ wereld.

Maar voor een beginnend dj is het voorlopig genoeg hoor.
Echter het prijskaartje wat aan de cd-speler hangt is redelijk hoor.
Als je nog ff iets meer spaart koop dan bijv. de pioneer CMX-3000 of de Numark CDN-22s.

Die spullen zijn zeker beter van kwaliteit en je hebt er daardoor dus ook langer plezier van.

suc6 m8

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mja prima 'instapmodel', als je een dubbele cd speler koopt zorg er dan voor dat je er eentje neemt met directstart, dus niet dat ie er een halve seconde over doet om te beginnen met de muziek nadat je op 'play' drukt... bij de meeste goedkopere modellen is dit namelijk wel zo

een cue functie om zelf een cue in te stellen is ook erg handig, evenals een jogshuttle om door je muziek te bladeren

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Lijkt me inderdaad geen onverstandige keuze om mee te beginnen. Mocht je budget toch nog groter worden dan heb ik nog een Pioneer CMX5000 in de aanbieding. Deze is 1 jaartje oud, heeft gewoon bij mij thuis gestaan en heeft dus niets geleden. Deze moet alleen nog wel 750 eurotjes opbrengen.

Groetjes,

Roland

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Het lijkt me een mooi spelertje ook aan de specx te zien. Prijs en merk hoeft heel weinig te zeggen over hoe goed je ermee kan mixen.

Een vriend van me had een omnitronic cd-speler. Echt bagger kwaliteit maar na verloop van tijd kan je er toch retestrak mee mixen.

Zelf heb ik nu een Numark cdn-24. Deze heeft geen instant-start en is errug basic verder. Toch kan ik er lekker mee mixen.

Kortom ik zou gewoon die spelers nemen.

Systeem | Strava

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties!

Die DAP1000 is dus goed om mee te beginnen...

De Pioneer CMX5000, ziet er wel nog een pak heerlijker uit natuurlijk :):
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/products/cdplayerdj/nomatch/1012225416156cmx-5000_detailpage.jpg
Kost nieuw slechts iets van een 1275 €

De Pioneer CMX3000, ziet er ietwat professioneler uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/products/cdplayerdj/nomatch/1012225398201cmx-3000_detailpage.jpg
Kost nieuw slechts iets van een 1339 €

Schitterende machientjes :), maar net iets te duur voor me! Tweedehands zie ik ook nie zo zitten, want ik woon namelijk in België en moest ik problemen hebben met dat machientje dan zit ik hier mooi :) toch bedankt voor het aanbod!
Nog iemand suggesties? Budget +- 750 € !!!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op zaterdag 27 april 2002 14:14 schreef eL-PieTRo het volgende:
Alvast bedankt voor de reacties!

Die DAP1000 is dus goed om mee te beginnen...

De Pioneer CMX5000, ziet er wel nog een pak heerlijker uit natuurlijk :):
[afbeelding]
Kost nieuw slechts iets van een 1275 €

De Pioneer CMX3000, ziet er ietwat professioneler uit:
[afbeelding]
Kost nieuw slechts iets van een 1339 €

Schitterende machientjes :), maar net iets te duur voor me! Tweedehands zie ik ook nie zo zitten, want ik woon namelijk in België en moest ik problemen hebben met dat machientje dan zit ik hier mooi :) toch bedankt voor het aanbod!
Nog iemand suggesties? Budget +- 750 € !!!
deze jongen zoekt budget, geen state of the art ziet er wel geiluit ding :D

maare, topicstarter,
ik raad je aan om voor een iets goedkoper model van DAP te gaan, eentje met wat minder features etc, want voor het verschil kun je een prima dj mixer kopen en ook daar heb ik een aanrader voor je, en dat is een Behringer VMX100 voor als je echt standaard simpel wil en anders de Behringer VMX200, beide goede mixers voor een mooie prijs (tevens het motto van behringer) scheelt nu een hoop startgeld, maar maakt t mogenlijk om in de toekomst je spullen toch nog kwijt te kunnen raken zonder alteveel moeite (je buurjongetje die wil gaan draaien ofzo )

dit soort vragen kun je ook opzoeken in het forum van de dj's hier op GoT > GoT DJ topic

Verwijderd

Topicstarter
En wat van deze Behringer VMW300? Ziet er ook wel raar geil uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/VMX300/vmx300_medium1.jpg

* 3 dual-input stereo channels, one switchable to mic level with auto-talkover function
* Gain, 3-band kill EQ (-32 dB) and dedicated level meter per channel
* Awesome QRS 3D stereo surround effect
* Intelligent dual auto BPM counter with time and beat sync display
* Front-panel 3-way kill switches with revolutionary keyboard-like tap & hold action
* Super-smooth ULTRAGLIDE faders with up to 500,000 life cycles and full VCA control
* Reverse switch for crossfader
* Dedicated curve control for all faders
* PFL function with PFL/Output balance control and split option

Kost iets van een 245€, is ie dat waard? De VMX200 is ongeveer hetzelfde maar heeft slechts 2 kanaaltjes, en ik zou graag dus die dubbele cd-speler en dan nog m'n pc er op aan willen sluiten, zonder dat ik telkens tussen2/1 ingangen moet switchen!

Verwijderd

De mengpanelen van Jb Systems zijn wel okee. Je moet maar eens kijken bij www.clubsound.nl en dan naar de beat 6 ofzo. Ik heb zelf samen met een maat van me de Beat 4. Echt een goed ding.
En wij hebben als dubbele cd speler de skytec tec 2400. Hij staat hiero: http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=170.615 .
Dit is ook wel een mooie:
http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=172.417 .

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 10:16 schreef schans het volgende:
De mengpanelen van Jb Systems zijn wel okee. Je moet maar eens kijken bij www.clubsound.nl en dan naar de beat 6 ofzo. Ik heb zelf samen met een maat van me de Beat 4. Echt een goed ding.
En wij hebben als dubbele cd speler de skytec tec 2400. Hij staat hiero: http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=170.615 .
Dit is ook wel een mooie:
http://www.skytronic.com/nl/index.php3?show=172.417 .
koop alsjeblieft geen mixer van ETP! :P
ik heb de MM40 (exclusief model bijna nergens te krijgen, ksnap nu ook waarom ;))
BAGGERSH#T
't is dat ik weet hoe ik faders moet cleanen... anders ;(

en new-line.nl > goeie service, weten zeker waar ze over praten... maar wel errug duur met sommige dingen

Verwijderd

Topicstarter
Owk dan koop ik mij een mengertje van JB Systems, die zijn al niet errug duur en zien er wel mooi uit :)

Alleen is de keuze in dubbele cd-spelers veel uitgebreider dan ik dacht :)
Ik kom er niet uit!
Toch al bedankt voor de vele tips... Nog iemand?

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:52
Op woensdag 01 mei 2002 14:11 schreef eL-PieTRo het volgende:
Owk dan koop ik mij een mengertje van JB Systems, die zijn al niet errug duur en zien er wel mooi uit :)

Ik kom er niet uit!
Pas een DAP 800D gekocht bij Feedback in R'dam voor 399 EUR. Ik weet het voor een prof is DAP een drama |:(, maar ik ben er blij mee en het is beter dan huiskamer cd-spelers *D, ben bovendien een nog maar een beginner.

M'n mengpaneel is van behringer, mixt lekker, nog uit de vorige serie, een DX1000. Ik gebruik meerdere geluidssbronnen (2 x MD, 2 x CD en MIC) anders zou ik een DX100 of 500 hebben gekocht.
Succes in ieder geval.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:11 schreef eL-PieTRo het volgende:

Ik kom er niet uit!
koop een behinger!!!! :P

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:11
bij www.feedback.nl staan ook wat betaalbare

woei!

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:34
Om maar weer even On-Topic te gaan.
Denon was de eerste met de dubbele cd-spelers, en wat mij betreft de eerste de beste.
Waar ik bij dit topic bang voor ben is een discussie a la Windows/Linux/MacOS.
Je hebt in de cdspelermarkt Denon/Numark/Pioneer.
-Pioneer moet zich lekker bij de toploaders houden.
-Numark vind ik persoonlijk een Denon-kloon.
-Denon is prijzig, maar kwalitatief de beste
Ik heb zelf de Denon 2600F.
Nu is die iets van 1300 Euro, maar de 1800F is wel een stuk betaalbaarder. Shockproof en al die shit.
DAP is idd een beginners spelertje. Loops die niet nauwkeurig zijn, en die 10 ms start is ook niet echt je van het (Denon 1 ms).

Ik ken trouwens nog iemand met een goeie 2dehands.
Mail me maar ff op sander@djplace.nl

www.nanon.nl

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

DAP SUCKS !!!!!
spaar dan voor een denon of een pioneer...

Mog je het nou niet leuk vinden of dergelijke verkoop je deze ook een stuk makkelijker.... :)

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

Verwijderd

Topicstarter
Mnja, ik ben niet zo kapitaalkrachtig hé mensen :) Ik droom van die Denon D9000 :9~ (dat is ie toch zeker hé?), maar daar zal het ook bij blijven. Ik zoek betaalbare dingen die ook iet ofwat kwaliteit hebben!

Behringer of JB mixertje?
DAP, JB, ... dubbele cd-speler?

Ik weet het allemaal neit meer! :?

Verwijderd

Topicstarter
BEHRINGER PRO MIXER DX500
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/djgear/mixers/behringer-djmixer-500.jpg
Multi-functional stereo DJ mixer designed to fulfill the highest demands on sound and master any situation. The raving success of your DJ performance is now guaranteed. This extremely creative instrument with three dual-input stereo channels offers optimal application flexibility for DJ systems, dance clubs and radio stations. The super-transparent, DJ-friendly user interface allows quick, exact and effective mixing of the most diversified tracks. Numerous indispensable special effects are integrated, making the DX500 a true highlight and your performance a one-of-a-kind audio experience. A sensational 12-second sampler underscores your professionalism with loops and samples. Reliable Panasonic faders, an exceptionally high-quality, long-life crossfader and our "punch transforming" double your fun while adding style to your creative mixes. Several PFL (Pre-Fader Listening) buttons allow you to monitor and perfectly time your tracks. A wealth of unusually flexible features that makes the DX500 a tool no serious DJ will want to do without.

Deze lijkt me wel interessant, kost ook niet zoveel! (164€ bij Feedback.nl)
Iemand ervaring?

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:34
Op woensdag 01 mei 2002 18:25 schreef eL-PieTRo het volgende:
Mnja, ik ben niet zo kapitaalkrachtig hé mensen :) Ik droom van die Denon D9000 :9~ (dat is ie toch zeker hé)
Ik vind het wel een beetje een erge kerstboom.
Net als die rode numark, vreselijk die dingen die zelf mixen...

www.nanon.nl

Verwijderd

Wat is er zo vreselijk aan. Je bent toch niet verplicht die functie te gebruiken :s

Een reddingsvest op een cruiseschip verplicht mij toch ook niet de Oceaan in te springen :+

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 11:33
voor €700 kan je bijna 2 van deze kopen (iig zeker 1)
http://213.196.31.35/nl/product_detail.jsp?product_id=723&taxonomy_id=44;106

das ook leuk speelgoed :)

Geloof dat je bij 2e hands Denons op moest letten dat je geen lasers moet vervangen omdat een dure klus is, schijnt goedkoper te zijn bij Numark...

DAP loop ik met een grote boog omheen, ondanks dat we zelf ook neit veel geld hebben...

Die DX500 is leuk ding, redelijk wat features voor niet veel geld... zelf hebbik een DX1000, iets grotere broertje, leuk ding voor weinig geld :)
Wat is er zo vreselijk aan. Je bent toch niet verplicht die functie te gebruiken :s
Je koopt een dure cd-speler met veel knoppies en functies om ze neit te gebruiken :/
Kan je beter voor een goedkoper model gaan :)
Veel knoppies enzo vink zelf ook niet echt fijn werken

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 01 mei 2002 15:13 schreef Twilight het volgende:
Om maar weer even On-Topic te gaan.
Denon was de eerste met de dubbele cd-spelers, en wat mij betreft de eerste de beste.
Waar ik bij dit topic bang voor ben is een discussie a la Windows/Linux/MacOS.
Je hebt in de cdspelermarkt Denon/Numark/Pioneer.
-Pioneer moet zich lekker bij de toploaders houden.
-Numark vind ik persoonlijk een Denon-kloon.
-Denon is prijzig, maar kwalitatief de beste
Ik heb zelf de Denon 2600F.
Nu is die iets van 1300 Euro, maar de 1800F is wel een stuk betaalbaarder. Shockproof en al die shit.
DAP is idd een beginners spelertje. Loops die niet nauwkeurig zijn, en die 10 ms start is ook niet echt je van het (Denon 1 ms).

Ik ken trouwens nog iemand met een goeie 2dehands.
Mail me maar ff op sander@djplace.nl
Niet waar dus.

Numark was de eerste die dubbelaars maakte, Denon maakte ze meteen na, en verbeterde ze, waardoor ze marktleider werden met de 2000 serie. Maar het was echt Numark die ermee begon.

Ook stellen dat Numark een kloon is vind ik wat kort door de bocht; tegenwoordig zijn de spelers van beide merken supergoed. Maar ik vind Numark wat gebruiksvriendelijker. Bovendien zijn ze goedkoper in onderhoud.

(en ik ben vrij onbevooroordeeld; Ik heb twee Denons gehad en twee Numarks.)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 01 mei 2002 18:39 schreef Twilight het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje een erge kerstboom.
Net als die rode numark, vreselijk die dingen die zelf mixen...
Da's dus mijn speler! :)

Gelukkig werkt dat automixen niet erg goed. Anders zou ik helemaal niks meer verdienen.

Ik ben het wel met je eens. Als je wil draaien moet je eerst maar eens leren beatmatchen, dat moet geen CD speler (of bijvoorbeeld BPM studio) voor je doen.

• DjGeRo
  • Laatst online: 08:48
ik ben trouwens die maat van schans, maar als je een jb mengpaneel koopt, dan zou ik ook een jb dubbele cd-speler halen kijk maar is op

http://www.clubsound.nl/c38.htm

en dan vooral deze

http://www.clubsound.nl/p293.html

CD400 Silver
JB Systems

Soft Touch toetsen

Snelheidsregeling +/- 10% pich bend

Frame search

Cue-functie: markeren van een bepaald punt vanwaar u het afspelen wil starten

Zeer verzorgde display met indicatie van het pich percentage, visuele aanduiding van de track remain-tijd, enz

Bestand tegen schokken en grote geluidsvolumes

Loop functie

deze heb een bijna perfecte pitch en slijtvast knoppen, een goed en betrouwbaar ding en loopt zeker goed op de beat 4 of beat 6 of een andere mengtafelvan JB dit vooral omdat ze onder precies dezelfde frequenties lopen, en meer op elkaar gedeald staan

owja en nog ff wat toevoegen : ik kan wel 10% korting voor je regelen als ik er wat voor terug krijg :P

• DjGeRo
Op woensdag 01 mei 2002 18:32 schreef eL-PieTRo het volgende:
BEHRINGER PRO MIXER DX500
[afbeelding]
Multi-functional stereo DJ mixer designed to fulfill the highest demands on sound and master any situation. The raving success of your DJ performance is now guaranteed. This extremely creative instrument with three dual-input stereo channels offers optimal application flexibility for DJ systems, dance clubs and radio stations. The super-transparent, DJ-friendly user interface allows quick, exact and effective mixing of the most diversified tracks. Numerous indispensable special effects are integrated, making the DX500 a true highlight and your performance a one-of-a-kind audio experience. A sensational 12-second sampler underscores your professionalism with loops and samples. Reliable Panasonic faders, an exceptionally high-quality, long-life crossfader and our "punch transforming" double your fun while adding style to your creative mixes. Several PFL (Pre-Fader Listening) buttons allow you to monitor and perfectly time your tracks. A wealth of unusually flexible features that makes the DX500 a tool no serious DJ will want to do without.

Deze lijkt me wel interessant, kost ook niet zoveel! (164€ bij Feedback.nl)
Iemand ervaring?
Iedereen zingt en prijst behringer altijd wel toe, maar geloof me die dingen zijn NIKS vergeleken met Bijv. jb (ik prijs dat omdat ik er zeer goede ervaringen mee heb) maar behringer is goedkoop je krijgt er veel voor alleen de kwaliteit is minder, en eventueel heb je ook nog Phonic, ook bij feedback die zijn ook wel aardig voor een redelijke prijs.... nou ja veel suc6 iig en dance to the muzic :?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een mooie combi?

JBSystems CD400
Afbeeldingslocatie: http://www.clubsound.nl/images/products/cd400S-220.JPG
INFO

- Soft Touch toetsen
- Snelheidsregeling +/- 10% pich bend
- Frame search
- Cue-functie
- Display (Pitchspeed,timeleft,track#,...)
- Bestand tegen schokken en grote geluidsvolumes
- Loop functie
- Zeer snelle reactietijd

JBSystems MX4
Afbeeldingslocatie: http://www.clubsound.nl/images/products/mx4-220.JPG
INFO

- 4 kanaals
- 11 ingangen ( 1 micro, 3 phono, 7 line)
- 3-delige toonregeling per kanaal, met kill-functie
- 3-delige LED-bar ( master L/R en PFL )
- Beat indicatoren op de 3 hoofdkanalen
- Automatische talkover op de DJ-micro
- Koptelefoon-uitgang met mixing van voorbeluistering
- Cross-fader met kanaaltoewijzing
- 2 onafhankelijke uitgangen
- Zeer soepele kwaliteitsschuivers

Lijkt me wel toch?
Kost iets van een 870€ incl. verzending...!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 20:17 schreef djgero het volgende:
ik ben trouwens die maat van schans, maar als je een jb mengpaneel koopt, dan zou ik ook een jb dubbele cd-speler halen kijk maar is op

http://www.clubsound.nl/c38.htm

en dan vooral deze

http://www.clubsound.nl/p293.html

CD400 Silver
JB Systems

Soft Touch toetsen

Snelheidsregeling +/- 10% pich bend

Frame search

Cue-functie: markeren van een bepaald punt vanwaar u het afspelen wil starten

Zeer verzorgde display met indicatie van het pich percentage, visuele aanduiding van de track remain-tijd, enz

Bestand tegen schokken en grote geluidsvolumes

Loop functie

deze heb een bijna perfecte pitch en slijtvast knoppen, een goed en betrouwbaar ding en loopt zeker goed op de beat 4 of beat 6 of een andere mengtafelvan JB dit vooral omdat ze onder precies dezelfde frequenties lopen, en meer op elkaar gedeald staan

owja en nog ff wat toevoegen : ik kan wel 10% korting voor je regelen als ik er wat voor terug krijg :P
what-f-r

je verzint iig wel originele marketing crap...cd spelers en mengpaneel die op dezelfde frequentie lopen...wtf

voor 870 euro zou ik een Magnedine MAG-10 en een DAP800D doen ofzo (als je toch voor OEM rommel gaat, of er nou JB of DAP op staat..) Ik zou nog liever 2 single CD spelers van Gemini halen.

• Animal
  • Laatst online: 05-08 06:35
Alles wat jullie zeggen kan dus oom met een PC!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 11:33
Op donderdag 02 mei 2002 00:13 schreef dave01 het volgende:
Alles wat jullie zeggen kan dus oom met een PC!
fijn, mixen op een pc :)

Enige mogelijkheid om in de buurt te komen is met een BPM studio controller... en dan heb je nog de kans op crashes...

Kheb zelf et idee dat Behringer wel wat beter is als JB... das idd zo'n merk wat bepaalde dingen gewoon koopt, een HB plaatje derop en dan weer verder

• DjGeRo
Op woensdag 01 mei 2002 23:18 schreef eL-PieTRo het volgende:
Is dit een mooie combi?

JBSystems CD400
[afbeelding]
INFO

- Soft Touch toetsen
- Snelheidsregeling +/- 10% pich bend
- Frame search
- Cue-functie
- Display (Pitchspeed,timeleft,track#,...)
- Bestand tegen schokken en grote geluidsvolumes
- Loop functie
- Zeer snelle reactietijd

JBSystems MX4
[afbeelding]
INFO

- 4 kanaals
- 11 ingangen ( 1 micro, 3 phono, 7 line)
- 3-delige toonregeling per kanaal, met kill-functie
- 3-delige LED-bar ( master L/R en PFL )
- Beat indicatoren op de 3 hoofdkanalen
- Automatische talkover op de DJ-micro
- Koptelefoon-uitgang met mixing van voorbeluistering
- Cross-fader met kanaaltoewijzing
- 2 onafhankelijke uitgangen
- Zeer soepele kwaliteitsschuivers

Lijkt me wel toch?
Kost iets van een 870€ incl. verzending...!
Dit is wel mooie combo idd ja, PERFECTO

Verwijderd

Al wat gekocht?

• Chiron

Chiron

Op woensdag 01 mei 2002 20:26 schreef djgero het volgende:

[..]

Iedereen zingt en prijst behringer altijd wel toe, maar geloof me die dingen zijn NIKS vergeleken met Bijv. jb (ik prijs dat omdat ik er zeer goede ervaringen mee heb) maar behringer is goedkoop je krijgt er veel voor alleen de kwaliteit is minder, en eventueel heb je ook nog Phonic, ook bij feedback die zijn ook wel aardig voor een redelijke prijs.... nou ja veel suc6 iig en dance to the muzic :?
jb is inderdaad niet slecht maar het ontloopt Behringer in de goedkopere regionen niet erg veel, ik heb zelf die dx500 en voor het geld is het gewoon een superfijn mengpaneeltje, beter dan de jbsystems die ik ervoor had met nog even in het achterhoofd dat die jb ruim 2x zo duur was.

volgens mij hang je een beetje boel de salesman van jb uit als ik je posts zo bekijk :r

en om eerlijk te zijn loop ik het liefst met een ruime boog om spul van jb heen, ik heb zo mijn ervaringen ermee, en nee niet alleen in de showroom :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
Op zaterdag 04 mei 2002 00:07 schreef Ener-G het volgende:

[..]

jb is inderdaad niet slecht maar het ontloopt Behringer in de goedkopere regionen niet erg veel, ik heb zelf die dx500 en voor het geld is het gewoon een superfijn mengpaneeltje, beter dan de jbsystems die ik ervoor had met nog even in het achterhoofd dat die jb ruim 2x zo duur was.

volgens mij hang je een beetje boel de salesman van jb uit als ik je posts zo bekijk :r

en om eerlijk te zijn loop ik het liefst met een ruime boog om spul van jb heen, ik heb zo mijn ervaringen ermee, en nee niet alleen in de showroom :+
die jb system mixers zijn leuk als vervanging van een gemini mixer, maar das lang verhaal en niet interresant, tis me wel duidelijk dat een JB sytems mixer niet tegen gebruik op de dansvloer kan zegmaar, en dan bedoel ik dus, in een jongerencentrum hebben ze er al snel van gewonnen op t gebied van slijtage enzo

doe mij mijn behringer maar wat dat betreft... mooiste mixer die ik ooit gehad heb, of ooit zal hebben, in combinatie met me oude sony mixertje kan ik zelfs dat ding uitbreiden tot 8 microfoons :D

Verwijderd

en ik d8 dat ik erg was dat ik JB-sys leuk spul vondt

Ze mogen dan misschien 1van de beste belt-drive hebben
maar qua mixers (van horen zeggen) lijkt me de behinger toch een betere prijs/qualiteit verhouding

ik zou ff lekker in de winkel aan de faders voelen van een JB en dan van een beh., kijken wat jou het beste in je hand ligt....

wij kunnen nog zoveel vertellen...maar de mensen hier hoeven er niet thuis met een mogelijke teleurstelling te zitten :+

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 04 mei 2002 12:39 schreef DJ-Jumbo het volgende:
en ik d8 dat ik erg was dat ik JB-sys leuk spul vondt

Ze mogen dan misschien 1van de beste belt-drive hebben
maar qua mixers (van horen zeggen) lijkt me de behinger toch een betere prijs/qualiteit verhouding

ik zou ff lekker in de winkel aan de faders voelen van een JB en dan van een beh., kijken wat jou het beste in je hand ligt....

wij kunnen nog zoveel vertellen...maar de mensen hier hoeven er niet thuis met een mogelijke teleurstelling te zitten :+
JB is zeker niet verkeerd maar voor minder geld kan je kwalitatief even goede mixers aanschaffen> Behringer
Want zoveel beter dan Behringer is JB niet

Verwijderd

Misschien ook een punt om rekening te houden is:
Wat als het app. gerepareerd moet worden.
Weet nog heel goed in de tijd dat ik bij Denon werkte als
technicus en geregeld die dingen voor me zag. Dat als 1 van
de 2 spelers defekt was er toch stiekem problemen waren met
de ander.

Toen der tijd koste een nieuwe optische block al gauw f250,-weet ff niet zo snel de euro prijs). Vaak moesten beide vervangen worden. Niet dat ze slecht zijn maar het is gewoon een gevoelig component zo'n block. Verder zijn de
spindle motoren na geruime uren draaien ook aan vervanging
toe. dus ook dat gaat dan *2. Dus hou daar rekening mee.
Een reparatie van een Twin speler kan behoorlijk duur
uitvallen.

Verwijderd

Wat zijn dan leuke enkele cd spelers met Pitch enzo erop?
Pagina: 1